Frederiks '94 Lotus Elan S2 #131

Gallerij van Ledenauto's en andere mooie Lotussen.
Wil je uw wagen voorstellen? Doe het dan hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Frederiks '94 Lotus Elan S2 #131

Bericht door Frederik »

Aandachtige lezers hadden mogelijks al een vermoeden, mensen die dicht bij mij staan wisten het al ... maar ik heb er een Elan bij. Ik zeg nu wel nog "erbij", maar het is wel degelijk de bedoeling om de rode SE te verkopen.

Toen Gunther 3 weken geleden aangaf zijn Elan eventueel van de hand te willen doen heb ik me onmiddellijk opgegeven als kandidaat koper. Vanaf dan is alles zeer snel gegaan ... sinds vrijdag staat ze bij me thuis.

De auto moet ik niet meer voorstellen want het is een oude bekende.
Wel heerlijk dat de Lotusjes binnen de familie blijven. :-)
Is al niet de eerste forum-Lotus die van forum-lid wisselt.

Waarom? Ik heb altijd al een Norfolk Mustard Yellow Elan SE/S2 gewild, toen ik in 2008 op de markt was om een Elan te kopen vond ik geen gele in goede staat.
Het is ook nooit de bedoeling geweest om de rode te vervangen of te verkopen, ik kon best leven met een rode Elan ... wat toch mijn tweede keuze qua kleur was. Toch kruiste Gunther's S2 onverwachts mijn pad... Ik moest 'm kopen, anders zou ik er eeuwig spijt van hebben. De juiste kleur + praktisch dezelfde upgrades als die van mij.

Het is de bedoeling om mijn AP Racing BBK (big brake kit) op de S2 te laten zetten en de HiSpec's op de rode te monteren of los te verkopen.

Momenteel staat de SE te koop in zijn huidige vorm maar ik vrees dat 'potentiële kopers' de waarde van de upgrades niet zullen waarderen. Zodoende denk ik er momenteel over na hem zo origineel mogelijk te zetten om zo de prijs te laten zakken...

Wat beeldmateriaal van een oude bekende:
2016-05-06 20.33.54.jpg
2016-05-06 20.33.54.jpg (1.9 MiB) 13713 keer bekeken
2016-05-06 16.47.21.jpg
2016-05-06 16.47.21.jpg (1.46 MiB) 13713 keer bekeken
2016-05-06 20.19.12.jpg
2016-05-06 20.19.12.jpg (1.38 MiB) 13483 keer bekeken
2016-05-06 20.19.03.jpg
2016-05-06 20.19.03.jpg (1.55 MiB) 13483 keer bekeken
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: Frederiks '94 Lotus Elan S2 #131

Bericht door Blue Darkness »

Veel succes ermee!

Hopelijk heb je er evenveel plezier en even weinig problemen mee dan ik.
;)
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Frederiks '94 Lotus Elan S2 #131

Bericht door Frederik »

Blue Darkness schreef:Veel succes ermee!

Hopelijk heb je er evenveel plezier en even weinig problemen mee dan ik.
;)
thx & dat denk ik wel ... beter uw ex dan een vreemdeling met onbekende vorige eigenaar.

Ik zal er goed zorg voor dragen :)
Gebruikersavatar
hans
Berichten: 482
Lid geworden op: 31 aug 2008, 16:06
Auto: Elan
Locatie: Holsbeek

Re: Frederiks '94 Lotus Elan S2 #131

Bericht door hans »

Proficiat.

En geel is voor mij eveneens de mooiste kleur voor een elan.
Gebruikersavatar
Erwin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
Naam: Euh ... Erwin
Auto: Elise S CR, Donk D8
Locatie: Haasrode

Re: Frederiks '94 Lotus Elan S2 #131

Bericht door Erwin »

Gefeliciteerd!
En nu gaat ge nog sneller uw rijbewijs kwijt zijn, want iedereen weet dat de gele de snelste zijn ;)
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Frederiks '94 Lotus Elan S2 #131

Bericht door Frederik »

Erwin schreef:Gefeliciteerd!
En nu gaat ge nog sneller uw rijbewijs kwijt zijn, want iedereen weet dat de gele de snelste zijn ;)
Denkje? Dan moet ik echt een pechvogel zijn ... tijdens die 100km (1.000) per jaar :p
HJ2
Berichten: 2153
Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
Naam: Henk-Jan
Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
Locatie: Delluf

Re: Frederiks '94 Lotus Elan S2 #131

Bericht door HJ2 »

Haha! Ik had al uit betrouwbare bron zo iets vernomen :D
Ik geef je geen ongelijk Frederik. Ik heb zelf ook al eens met dezelfde gedachte gespeeld! Geel blijft toch de mooiste kleur voor deze wagen! (ja, zelfs mooier dan rood)
Proficiat en veel plezier ermee!
If you always do what you always did, you always get what you always got.
Gebruikersavatar
hans
Berichten: 482
Lid geworden op: 31 aug 2008, 16:06
Auto: Elan
Locatie: Holsbeek

Re: Frederiks '94 Lotus Elan S2 #131

Bericht door hans »

Als je nu echt wil opvallen, zoek je nu nog een mooie zwarte elan, kun je op 21 juli meerijden op de nationale feestdag voor het koninklijk paleis
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Frederiks '94 Lotus Elan S2 #131

Bericht door Frederik »

Het plan om een andere Elan te kopen was er eigenlijk helemaal niet. Alleen kwam Gunther's S2 plots op mijn pad... gezien de upgrades die gelijk lopen met die van mij, hij in mijn favoriete kleur is én de wetenschap vanwaar de wagen komt, is een enorm pluspunt. Zoals eerder geschreven, vreesde ik dat ik het mezelf altijd kwalijk zou nemen als ik 'm zou laten gaan, dus heb ik vrij snel beslist.

Nu zit ik wel nog in de knoop over "wat ik met de SE ga doen". Verkopen sowieso, maar in welke vorm? Volgens enkele mensen waarmee ik sprak is het raadzaam om de wagen zo origineel mogelijk te zetten voor verkoop. Puristen en verkopers van klassiekers gaan dit volgens mij wel voorstellen, maar gezien het geen "show-tjoening"-upgrades zijn, maar vooral upgrades die de Elan vooral beter maken, heb ik toch eerder het idee om de SE te verkopen met de upgrades inbegrepen.

De SE met zijn upgrades is in vergelijking met de andere Elan's die online te koop staan (en ze niet hebben) toch wat duurder. Maar na twee negatieve ervaringen met mogelijke kopers, heb ik het gevoel dat mogelijke kopers die upgrades niet correct naar waarde schatten...

Ook de S2 velgen is een verhaal apart, deze velgen zijn voor Elan liefhebbers en eigenaars tegenwoordig van goudwaarde. Momenteel staat er een setje online te koop voor £2,495.00 dat is +3.155€ :o ... nu, ik moet nu niet per se een gelijke (hoofd)prijs hebben, maar ga ze nu ook niet voor een appel en een ei weggeven. Kan ze dan evengoed houden als reserve voor mezelf mocht er ooit iets gebeuren met die van mij ...
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Frederiks '94 Lotus Elan S2 #131

Bericht door Frederik »

hans schreef:Als je nu echt wil opvallen, zoek je nu nog een mooie zwarte elan, kun je op 21 juli meerijden op de nationale feestdag voor het koninklijk paleis
Dan trommel ik Diëgo op hé ...
Plaats reactie