malo's 2004 Elise 111r

Gallerij van Ledenauto's en andere mooie Lotussen.
Wil je uw wagen voorstellen? Doe het dan hier!
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 35
Lid geworden op: 14 jul 2014, 14:40
Naam: René
Auto: Elise S S2
Locatie: Twente

Re: malo's 2004 Elise 111r

Bericht door Rene »

Goed bezig Malo!
Gebruikersavatar
Coen
Berichten: 1907
Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
Naam: Coen
Auto: Elise S2 111S
Locatie: Amsterdam

Re: malo's 2004 Elise 111r

Bericht door Coen »

Mooi werk geleverd!
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: malo's 2004 Elise 111r

Bericht door Frederik »

Grote werken, kleine werken, amai.
Gebruikersavatar
malo
Berichten: 185
Lid geworden op: 14 okt 2015, 14:24
Naam: Martijn
Auto: 111r & cup 220
Locatie: ZH-NL
Contacteer:

Re: malo's 2004 Elise 111r

Bericht door malo »

In de opbouw:

Stoelframes weer netjes:
IMG_5595.JPG
IMG_5595.JPG (446.94 KiB) 11699 keer bekeken
Raamrubbers vernieuwd, prima wiki hierover op: http://wiki.seloc.org/a/Replacing_the_Window_Seals

Alleen de schroevendraaier vervangen door een kunstof squeegee (of ruitenkrabber of creditcard)
IMG_5610.JPG
IMG_5610.JPG (81.74 KiB) 11699 keer bekeken
Eindelijk van de gebobbelde seal af. Het uiteinde onder de spiegel moet ik nog zwart afkitten om opnieuw bobbelen te voorkomen (credits arno@seloc).
IMG_5615.JPG
IMG_5615.JPG (72.16 KiB) 11699 keer bekeken
Ruw uitlijnen voordat de frontclam er weer op gaat:
IMG_5575.JPG
IMG_5575.JPG (389.45 KiB) 11699 keer bekeken
Gebruikersavatar
Remmel
Berichten: 143
Lid geworden op: 16 feb 2016, 18:13
Naam: Jean-Pierre
Auto: Elise S3 Cup 250 Gold
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: malo's 2004 Elise 111r

Bericht door Remmel »

Air ducts aangebracht tussen crashbox en motorsport fan, ik hoop op frisse lucht in de cabine ipv warme radiatorlucht
Helpt dit?
Daar heb ik dus ook enorm veel last van (gehad).
Na de Alpentocht alle kieren en gaatjes laten afkitten en airco erin, het was echt niet uit te houden na 2uur rijden, 80gr bij de voeten!
Had ik van deze oplossing geweten had ik dit ook gedaan, is veel goedkoper!

Maar doe ik misschien alsnog, heb je die airducts zelf gemaakt of kun je deze pasklaar bestellen?
80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.
Gebruikersavatar
malo
Berichten: 185
Lid geworden op: 14 okt 2015, 14:24
Naam: Martijn
Auto: 111r & cup 220
Locatie: ZH-NL
Contacteer:

Re: malo's 2004 Elise 111r

Bericht door malo »

zo te lezen heb jij de gewoon de normale ventilator/kachel/airco box in je auto zitten. Deze haalt standaard de verse buitenlucht al uit de crashbox - helaas is hier voor jou dus geen winst meer te behalen.

Omdat ik deze unit geheel verwijderd heb ten gunste van een lichtere motorsportfan op het brandschot - en minder roestige onderdelen aan boord - heb ik de verbinding op de crashbox op een andere manier moeten leggen. Ik moet de effectiviteit nog testen overigens.

Warm zal het altijd blijven ivm de koelleidingen door de aluminium sill - en misschien stroomt er stiekum toch wat warm water door je heaterbox als je kachel op nul staat? Toyota configuraties gebruiken de heatermatrix ook als bypass voor heatsoak, maar ook dat circuit zou normaal gesproken gesloten moeten zijn.
Gebruikersavatar
Remmel
Berichten: 143
Lid geworden op: 16 feb 2016, 18:13
Naam: Jean-Pierre
Auto: Elise S3 Cup 250 Gold
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: malo's 2004 Elise 111r

Bericht door Remmel »

Thx voor de toelichting, ik heb eea in oktober laten fixen dus heb er niet meer mee in de hitte gereden.
Voel wel dat de airco koude lucht blaast dus het werkt in ieder geval, en de hele installatie was maar iets van 4,5kg dus dat lijn ik wel even eraf.
Je 111R ziet er top uit trouwens, respect!
80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.
Gebruikersavatar
malo
Berichten: 185
Lid geworden op: 14 okt 2015, 14:24
Naam: Martijn
Auto: 111r & cup 220
Locatie: ZH-NL
Contacteer:

Re: malo's 2004 Elise 111r

Bericht door malo »

Het nieuwe forum eens uitproberen.

De winterwerken zijn weer in volle gang, even olie wisselen :D

2zz-GE los
2zz-GE los
IMG_7738 (1).JPG (881.73 KiB) 8150 keer bekeken
in de takel
in de takel
IMG_7799.JPG (878.08 KiB) 8150 keer bekeken
clam off
clam off
IMG_7803.JPG (953.97 KiB) 8150 keer bekeken
Waar ben ik weer aan begonnen... Wordt ongetwijfeld vervolgd.
Black111R
Berichten: 226
Lid geworden op: 14 sep 2013, 13:46
Auto: Elise 111R
Locatie: Friesland

Re: malo's 2004 Elise 111r

Bericht door Black111R »

Wat ben je allemaal van plan dat de motor er uit moet?
- het is alleen onmogelijk totdat iemand het gedaan heeft -
Red Baron
Berichten: 1910
Lid geworden op: 09 dec 2009, 14:38
Naam: Stijn
Auto: Dax Rush, Elise S1
Locatie: Sijsele (Belgium)

Re: malo's 2004 Elise 111r

Bericht door Red Baron »

Black111R schreef: 14 dec 2017, 22:16 Wat ben je allemaal van plan dat de motor er uit moet?
Staat toch in z'n bericht... olie wisselen :lol:
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
Plaats reactie