Lotus Europa (special)

Op zoek naar dé Lotus of auto met Lotus DNA van uw dromen? Stel je vraag dan hier.
Plaats reactie
coeronny
Berichten: 143
Lid geworden op: 13 mar 2013, 15:42
Naam: rony
Auto: Evora S sportracer
Locatie: kessel

Lotus Europa (special)

Bericht door coeronny »

We kijken al een tijdje rond naar een Europa;liefst een Special die ook nog eens in orde is.
Bij Van der Kooi staat al geruime tijd eentje in de etalage van bouwjaar 1973, helemaal gerestaureerd? Klopt de vermogen? (nu in Houtem, toen we in maart, op terugweg van vakantie, in Lochem gingen kijken was hij verhuist naar de vestiging in Amsterdam... Kent iemand op het forum deze wagen /of iemand in de buurt aldaar die de wagen in detail heeft bekeken?Ik vermoed dat hij in orde is, gezien het prijskaartje. thx
If i cannot drive a Lotus in heaven... I shall NOT go!
Gebruikersavatar
HJW
Berichten: 278
Lid geworden op: 10 nov 2012, 22:09
Naam: Hendrik-Jan
Auto: Elise S2
Locatie: Paleis 't Loo

Re: Lotus Europa (special)

Bericht door HJW »

Ik heb zaterdag nog naar de auto staan kijken. Niet zo gedetailleerd als jij zou willen denk ik maar de auto ziet er echt prachtig uit.
Lotus Elise S2 2005
Gebruikersavatar
Hugo
Berichten: 934
Lid geworden op: 08 nov 2009, 09:47
Naam: Hugo
Auto: Europa Special
Locatie: Stabroek

Re: Lotus Europa (special)

Bericht door Hugo »

Gaat het over deze?

http://www.handelsprijzen.nl/advertenti ... l-lhd.html

Een Europa Special heeft de Big Valve Twin Cam die een standaard vermogen heeft van 126 PK

Als je er moest naar gaan kijken moet je zeker naar de cilinderkop kijken en zien welke carburateurs erop staan, origineel moeten dat 2 Dubbele Dell'Orto's zijn van de 40 serie, 2 Dubbele Webers mag ook (= niet origineel op een Europa ) mogen zeker geen Strombergs zijn want dan zal je zeer moeilijk aan de opgegeven PK komen
Gebruikersavatar
Hugo
Berichten: 934
Lid geworden op: 08 nov 2009, 09:47
Naam: Hugo
Auto: Europa Special
Locatie: Stabroek

Re: Lotus Europa (special)

Bericht door Hugo »

Ronny,

Als je moest besluiten om die Europa eens te gaan bezichtigen, mag je mij wel altijd komen oppikken om mee te gaan, weet wel welke de belangrijke dingen zijn waarop je moet letten bij een Europa classic, je mag natuurlijk eerst nog even naar mijn Europa komen zien, als ik goed gezind ben mag je misschien ook wel eens meerijden

let op ik zeg wel meerijden :D :D niet ermee rijden :(

Stuur maar een pb bij interesse ;)
coeronny
Berichten: 143
Lid geworden op: 13 mar 2013, 15:42
Naam: rony
Auto: Evora S sportracer
Locatie: kessel

Re: Lotus Europa (special)

Bericht door coeronny »

1. Dat is is'm, Hugo.

2. Begrijp volkomen uw standpunt. Mee rijden en meerijden zijn verschillende zaken. Ikzelf was vorige week al heel ongemakkelijk toen twee gabbers uit hun gepimpte golf klommen om onze Elise te bekijken (naar mijn goesting van te kort bij)...
3. zie pm
If i cannot drive a Lotus in heaven... I shall NOT go!
bauke
Berichten: 180
Lid geworden op: 26 dec 2010, 17:58
Auto: 96 Esprit S4s, 340R,

Re: Lotus Europa (special)

Bericht door bauke »

ik weet nog een orginele NL europa Special te staan,
een LHD.

en dus ook met de juiste carbs,
auto is op het laatste schroefje gerestaureerd. en het duurt ongeveer nog een half jaartje tot dat de wagen klaar is, (omdat het goed gebeurd) ik weet dat de eigenaar gek op restaureren is en verkoopt de wagen na de restauratie weer,

dus wil je een beetje meer betalen voor een goede special dan is dit een hele goede koop,

meer info bij interesse, graag mailen na beppebeuner@hotmail.com

ik kan je dan ook fotos sturen, auto is van een vriend van mij, en dus niet van mijzelf,

(wel een zwart met goud is het gelukkig...)
Plaats reactie