Elise (136pk)

Op zoek naar dé Lotus of auto met Lotus DNA van uw dromen? Stel je vraag dan hier.
Bertus
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 feb 2013, 17:33
Auto: Elise S2 CR 2010
Locatie: Gent

Elise (136pk)

Bericht door Bertus »

Beste forumleden,
Na vele jaren dromen en meelezen op het forum ben ik - eindelijk - in the market voor een Lotus Elise. Een recent testritje bij FKM heeft mijn verlangen alleen maar kracht bijgezet.
Ik kijk uit naar een goed exemplaar, Mk2 of Mk3, origineel LHD, met de Toyota-motor van 136pk, weinig kilometers en liefst tractiecontrole. Deze kleuren vind ik alvast mooi: Storm Titanium; Carbon Grey; Laser Blue; Ice Blue; Nightfall Blue; Motorsport Green; Velvet Red; Sienna Brown.
Niet de jongste Club Racer: ik vind die elementen in zwart plastic niet mooi. De vorige 1.8 Club Racer overweeg ik wel, maar ik vraag me af of die stoelen geschikt zijn voor zeer lange ritten: het is de bedoeling om ook op reis te gaan met de auto.
Als jullie me kan voorthelpen, hoor ik het graag.
Grote groet,
Bertus
Gebruikersavatar
Yves
Berichten: 671
Lid geworden op: 12 aug 2008, 14:50
Naam: Yves
Auto: Elise Sprint 220 2019
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Re: Elise (136pk)

Bericht door Yves »

Bertus
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 feb 2013, 17:33
Auto: Elise S2 CR 2010
Locatie: Gent

Re: Elise (136pk)

Bericht door Bertus »

Thx. Deze is het idd bijna, maar ik ben geen fan van forse upgrades.

Bertus
Gebruikersavatar
Erwin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
Naam: Euh ... Erwin
Auto: Elise S CR, Donk D8
Locatie: Haasrode

Re: Elise (136pk)

Bericht door Erwin »

Bertus schreef:Thx. Deze is het idd bijna, maar ik ben geen fan van forse upgrades.

Bertus
Niemand zegt dat je het extra vermogen moet gebruiken :mrgreen:
Maar ik denk dat je dit snel gaat appreciëren.
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
Gebruikersavatar
Coen
Berichten: 1907
Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
Naam: Coen
Auto: Elise S2 111S
Locatie: Amsterdam

Re: Elise (136pk)

Bericht door Coen »

Ligt eraan wat je gewend bent maar denk dat de 136PK niet de meest leuke Elise gaat zijn om te rijden. Probeer ook eens de 120PK Rover variant.
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: Elise (136pk)

Bericht door Blue Darkness »

Coen schreef:Ligt eraan wat je gewend bent maar denk dat de 136PK niet de meest leuke Elise gaat zijn om te rijden. Probeer ook eens de 120PK Rover variant.
Het lijkt idd zo dat de meeste buitenstaanders de neiging hebben om de 136pk Toyota te verkiezen boven de 120pk Rover, maar als je dan bij de (ex-)eigenaars gaat praten zijn er toch velen die de Rover-motor verkiezen...
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: Elise (136pk)

Bericht door FastEleven »

Welkom, en wie ben ik om tegen te spreken dat een Lotus een goede keuze is... 8-)

Als je bij FKM bent geweest, hebben zij geen mooie auto's te koop staan ?
Ik meen pas geleden toch een lichtblauwe MK2 Rover blok en grijze Toyota-versie te hebben gezien, al zijn die misschien intussen verkocht ....
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Bertus
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 feb 2013, 17:33
Auto: Elise S2 CR 2010
Locatie: Gent

Re: Elise (136pk)

Bericht door Bertus »

Ik vraag me af of zo’n upgrade geen negatieve gevolgen heeft voor de duurzaamheid en betrouwbaarheid op lange termijn: het is de bedoeling om de auto heel lang bij te houden.

Ik lees hier inderdaad dat de versie met Rover-blok ook betrouwbaar is en sensationeler om mee te rijden, maar ik zoek een vrij jong exemplaar. En de Elise met Toyota-blok waarmee ik gereden heb bij FKM vond ik toch al heel fijn. Volstaat ruimschoots, denk ik.

Jullie begrijpen het natuurlijk al: ik ben niet zo’n die hard. ;-)

Mijn testexemplaar was overigens de grijze (Storm Titanium) waarover FastEleven het wellicht heeft. Deze overtreft spijtig genoeg mijn budget. De lichtblauwe Mk2 heeft +145.000 km, en dat is niet wat ik zoek.

Bertus
Gebruikersavatar
Coen
Berichten: 1907
Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
Naam: Coen
Auto: Elise S2 111S
Locatie: Amsterdam

Re: Elise (136pk)

Bericht door Coen »

Snap ik maar een proefritje aan wagen kan natuurlijk altijd... Als je een bouwjaar 2004/2005 pakt zijn ze nog met Rover blok geleverd als 120pk versie en 160pk. Ik weet niet of dat al te oud is?
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
Gebruikersavatar
stekki
Berichten: 1250
Lid geworden op: 16 apr 2012, 15:34
Naam: Stijn
Auto: no lotus
Locatie: Potholecountry

Re: Elise (136pk)

Bericht door stekki »

Die dat Yves verkoopt lijkt me een goede keuze. Upgrades hoeven niet altijd een negatieve impact te hebben op de betrouwbaarheid. Zeker als deze door een pro zijn uitgevoerd. Succes met de zoektocht!
Light is not right
Gesloten