Exige S2

Op zoek naar dé Lotus of auto met Lotus DNA van uw dromen? Stel je vraag dan hier.
Gebruikersavatar
billie
Berichten: 941
Lid geworden op: 09 nov 2011, 09:55
Naam: Hub
Auto: Elise S1 -Elise S2 111S
Locatie: Brunssum

Re: Exige S2

Bericht door billie »

de knoppen van de bediening verlichting zitten niet goed ,de hele middentunnel is nog van een RHD,en ik vermoed dat de ABS pomp ook nog rechts gemonteerd is :( :(
[size=150][color=#0040FF]lighter is better[/color][/size]
Gebruikersavatar
stekki
Berichten: 1250
Lid geworden op: 16 apr 2012, 15:34
Naam: Stijn
Auto: no lotus
Locatie: Potholecountry

Re: Exige S2

Bericht door stekki »

Frederik schreef:Hoe kan je zien dat dit origineel een RHD was?
Frederik, bij een ombouw moet de dash in 2 stukken worden gezaagd. (Jammer genoeg zijn de dashes niet meer te verkrijgen bij LOTUS, vandaar het omzagen en wisselen). Om dit te maskeren/verbergen, is de enige oplossing een folie aanbrengen aan de onderkant zodat deze de naden verbergt. De onderkant is dan oa het gedeelte waar je je spulletjes in kwijt kan etc. Dit verraadt dus al veel. Andere zaken, indien de ombouw niet volledig is gedaan, zijn bijvoorbeeld de middentunnel en de voetsteun die ook weggeven dat de wagen oorspronkelijk RHD was. Billie kan hier waarschijnlijk nog tig zaken vertellen waar je kan/moet op letten.
Light is not right
Gebruikersavatar
billie
Berichten: 941
Lid geworden op: 09 nov 2011, 09:55
Naam: Hub
Auto: Elise S1 -Elise S2 111S
Locatie: Brunssum

Re: Exige S2

Bericht door billie »

hieronder een mail die ik heb teruggevonden over de exige en nog even nagevraagd of ik de goeie in gedachte had :o :( :(

Sent: Thursday, July 11, 2013 12:09 PM
Subject: Re: Exige S2


Hoi Hub,


De Exige is een topper. Het ABS zit nog rechts voorin (paar leidinkjes eraan geknoopt), de verwarming bediening zit met dubbelzijdige tape op het dashboard, de pook staat nog steeds links in de cockpit (en dus veel te dicht bij je knie), de auto heeft 3 jaar lang geen onderhoud gehad, de airco radiateur is lek en het overloop vaatje van de koeling ook. En dat is wat ik kan zien, terwijl ik er niks vanaf weet. Moet je nagaan wat jij er allemaal aan kan vinden. Brrrrrrrrrrrrr.


Bedankt voor je hulp weer! Groet,


Tijs


Ja Hub, dat is hem. Hij heeft een poosje in consignatie gestaan voor 10 mille meer. Verhaal is dat de eigenaar zou willen emigreren en de Exige daarom weg wil doen. De ombouw is van gevaarlijk slechte kwaliteit en meneer geeft graag volgas met koude motor. Misschien wel de slechtste Lotus die ik tot nu toe bekeken heb.


Groet, Tijs

Op 24 okt. 2013 om 10:53 heeft "billie" het volgende geschreven:


Tijs,

een vraagje,is dit de EXIGE waar jij toen naar bent wezen kijken ????
[size=150][color=#0040FF]lighter is better[/color][/size]
Gebruikersavatar
diego
Berichten: 393
Lid geworden op: 25 dec 2010, 12:38
Auto: Elan S2 - EXIGE S II
Locatie: Staden

Re: Exige S2

Bericht door diego »

Heb Vansten gecontacteerd met de vraag zaterdag de keuring te doen van die exige in rotterdam ( de niet omgebouwde ) hopelijk valt dit mee .
Want na 3 mislukte avonturen in Engeland hoop ik eindelijk een exige naast de elan te kunnen zetten
Plaats reactie