Elise mkI of mkII LHD

Op zoek naar dé Lotus of auto met Lotus DNA van uw dromen? Stel je vraag dan hier.
FKM
Berichten: 282
Lid geworden op: 18 aug 2008, 20:51
Naam: Frédéric
Auto: Lotus Lotus Lotus
Locatie: Kontich (Antwerpen)
Contacteer:

Re: Elise mkI of mkII LHD

Bericht door FKM »

Hoe zijn de proefritten me de speedsters verlopen ?

inmiddels is grijze van bij FMA verkocht en New Aluminium en Titanium Mk1 die wij hadden ook
mark986
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2008, 17:09
Naam: Mark
Auto: elise mk2 JPS
Locatie: Antwerpen/Altea

Re: Elise mkI of mkII LHD

Bericht door mark986 »

Speedster rijd ook niet slecht maar is toch een verschil tov de elise. Vooral tov de mk1. Dus denk dat het sowieso de mk1 terug gaat worden. De mk1 met de s2 zetels verkocht? jammer! Was een mooie.
Dus zoektocht gaat stilletje verder. Hou de website in de gaten!
mark986
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2008, 17:09
Naam: Mark
Auto: elise mk2 JPS
Locatie: Antwerpen/Altea

Re: Elise mkI of mkII LHD

Bericht door mark986 »

Na wat stilte vandaag naar Moeskroen. Met een groene elise mkI gaan testrijden. Deze http://www.2dehands.be/autos/autos/lotu ... 78194.html.

Mijn bevinding:
- Wagen nu tweede eigenaar, jaar geleden gekocht van eerste (komt van FVH en daar altijd onderhouden)
- ohbk en facturen erbij van plaatsen uitlaatlijn janspeed etc.
- groot onderhoud in maart 2011 en nwe advans + nwe remmen.
- algemene staat was ok maar heb al beter gezien. Wel wat steenslag en krassen. De plastic bescherming op de flanken moeten ook vervangen worden.
- wagen rijd heel hard (rode koni dempers eronder). Als je over een putje rijdt hoor je letterlijk een slag. Resonantie op lagere toeren (denk dat iets raakt of iets los zit ivm uitlaat). Hogere toeren geen prob
- kofferklepje kan je vrij ver van links naar recht bewegen (mss alle vijzen etc aandraaien?)
- softop ook zijn beste tijd gehad, midden was wat beschadigd maar niet echt erg.

Het rijden:
- trekt goed door
- koppeling nog ok maar pakt al ongeveer in het midden
- rechtuit stabiliteit vond ik enorm nerveus..... zocht echt met de neus. Ofwel ben ik de elise niet meer gewoon of het komt door de verlaagde ophangen en de bredere advans tov de org.banden.
- pinkers sloegen niet aut. af maar kan zijn door het snap-off sportstuur.

Kent iemand deze wagen? Eigenaar zou verkocht hebben ivm aankoop exige.
Wat denken jullie ervan?
Heb beetje dubbel gevoel, toffe kleur, fijn geluid (uitlaatlaan, hurricane, etc), maar weet het niet goed ivm de geluiden tijdens de testrit?
Gebruikersavatar
billie
Berichten: 941
Lid geworden op: 09 nov 2011, 09:55
Naam: Hub
Auto: Elise S1 -Elise S2 111S
Locatie: Brunssum

Re: Elise mkI of mkII LHD

Bericht door billie »

waar haalt hij die 35 extra pk vandaan,die krijg je echt niet van een luchtfilter en uitlaat
mark986 schreef:Na wat stilte vandaag naar Moeskroen. Met een groene elise mkI gaan testrijden. Deze http://www.2dehands.be/autos/autos/lotu ... 78194.html.

Mijn bevinding:
- Wagen nu tweede eigenaar, jaar geleden gekocht van eerste (komt van FVH en daar altijd onderhouden)
- ohbk en facturen erbij van plaatsen uitlaatlijn janspeed etc.
- groot onderhoud in maart 2011 en nwe advans + nwe remmen.
- algemene staat was ok maar heb al beter gezien. Wel wat steenslag en krassen. De plastic bescherming op de flanken moeten ook vervangen worden.
- wagen rijd heel hard (rode koni dempers eronder). Als je over een putje rijdt hoor je letterlijk een slag. Resonantie op lagere toeren (denk dat iets raakt of iets los zit ivm uitlaat). Hogere toeren geen prob
- kofferklepje kan je vrij ver van links naar recht bewegen (mss alle vijzen etc aandraaien?)
- softop ook zijn beste tijd gehad, midden was wat beschadigd maar niet echt erg.

Het rijden:
- trekt goed door
- koppeling nog ok maar pakt al ongeveer in het midden
- rechtuit stabiliteit vond ik enorm nerveus..... zocht echt met de neus. Ofwel ben ik de elise niet meer gewoon of het komt door de verlaagde ophangen en de bredere advans tov de org.banden.
- pinkers sloegen niet aut. af maar kan zijn door het snap-off sportstuur.

Kent iemand deze wagen? Eigenaar zou verkocht hebben ivm aankoop exige.
Wat denken jullie ervan?
Heb beetje dubbel gevoel, toffe kleur, fijn geluid (uitlaatlaan, hurricane, etc), maar weet het niet goed ivm de geluiden tijdens de testrit?
[size=150][color=#0040FF]lighter is better[/color][/size]
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Elise mkI of mkII LHD

Bericht door Frederik »

Die nummerplaat doet me niet vreemd ...

35pk is veel met enkel intake en uitlaat, maar ... dat is volgens mij wat ze hem verkocht hebben. Mensen denken al snel 10% met luchtfilter = 12pk en uitlaat 15 a 20% = dan komt men al snel op 165pk (theoretisch) maar praktisch is iets anders. Je mag ook zeker de 10 en 30% niet samenstellen om dan 120 + 45% te doen, een fout dat vele mensen in onwetendheid maken. :)

Los van 35pk meer of minder zal de uitlaat en de lichtfilter wel zijn werk doen, de ophanging zal het iets meer hardcore maken, maar des te meer fun bij het rijden.

Misschien es FVH bellen.
mark986
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2008, 17:09
Naam: Mark
Auto: elise mk2 JPS
Locatie: Antwerpen/Altea

Re: Elise mkI of mkII LHD

Bericht door mark986 »

is volledige uitlaatlijn met grotere gasklep en intake en nog wat. Schat dat de wagen een goede 135pk zal hebben. Midrange ging het toch merkelijk vlotter dan wat ik bij mijn orginele elise ervaren heb. Orgineel vind ik het al best dus wat meer brul fijn.
Zal morgen es met FVH bellen. Hij zei me ook dat een check up bij een dealer naar keuze ook geen prob was.
Hetgeen waar ik eigenlijk van schrok is dat de neus toch echt lichtgevoelig was rond de 140km/u. Had niet het vertrouwen om echt door te trekken. Ook de remmen zouden vernieuwd zijn maar stonden knoeihard. Pedaal bewoog amper en moest echt trappen voor rem te krijgen. Ook het resonantiegeluid was echt wel luid. Kon nix zeggen tegen elkaar tussen de 2 en 3000 rpm.

De steenslag en kleine cosmetische dingen, tja, ook 14jaar oud dus normaal.
Ophanging denk ik dat op het einde is. Was echt hard hoorbaar, net of er knalt iets tegen de onderkant elke keer.
mark986
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2008, 17:09
Naam: Mark
Auto: elise mk2 JPS
Locatie: Antwerpen/Altea

Re: Elise mkI of mkII LHD

Bericht door mark986 »

vandaag met fvh aan de lijn gehangen. Nerveus gedrag zou kunnen zijn door de spoorverbreders. De wagen zou ook dmv de bovenste schotels verlaagd zijn. Dit geeft dan weer de zeer harde vering. De resonantie zou door het hitteschild kunnen komen vanwege de janspeed uitlaatcollector of dat de hurricane niet goed meer vast staat.
mmmm, al bij al is de wagen technisch wel best ok op deze zaken na (of ben ik hierin verkeerd)
Emiel
Berichten: 1193
Lid geworden op: 05 mei 2010, 19:29
Naam: Emiel
Auto: Motorsport/Exige S1
Locatie: Grens gebied, Nederland.

Re: Elise mkI of mkII LHD

Bericht door Emiel »

Het is een lotus en zal werk nodig hebben.

Nerveuze gedrag kan ook de uitlijning zijn. Alle zaken die je noemt zijn op te lossen en zoals het nu lijkt weet je wat je koopt. Veel zaken komen pas naar voren na tijd eigenaar te zijn. Als dit de enigste kwaaltjes zijn na aanschaf mag je , in mijn ogen, best tevreden zijn.

Remmen hebben geen bekrachtiger dus je moet trappen . Steen slag, tja nu spuiten en over 2 a 4 jaar moet het weer wil je het netjes houden.

Als je een auto wil in perfecte staat is nieuwer kopen en hem niet teveel gebruiken een optie, maar waar heb je de auto uiteindelijk voor? Poetsen of rijden? Is geen verwijt maar iets wat je jezelf moet afvragen. Mijn S2 135r wad een poets machine voor me , dat wilde ik niet meer dus het huidige project.
Laatst gewijzigd door Emiel op 30 nov 2011, 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
billie
Berichten: 941
Lid geworden op: 09 nov 2011, 09:55
Naam: Hub
Auto: Elise S1 -Elise S2 111S
Locatie: Brunssum

Re: Elise mkI of mkII LHD

Bericht door billie »

voor een auto die in maart nog groot onderhoud heeft gehad zijn er toch wel veel mankementen al dan niet ernstig (lees kostbaar)ik denk dat je voor die prijs (17500 € ) toch wel een technisch 100 % S1 moet vinden optisch is een ander verhaal,wanneer een eigenaar naar de dealer gaat voor onderhoudsbeurten en de gevonden gebreken niet laat repareren dan stelt de term dealer onderhouden ook niet veel voor ,en het chassis samen met het onderstel maakt dat een auto een LOTUS wordt dus het minste wat goed moet zijn is volgens mij het weggedrag bij aankoop
Emiel schreef:Het is een lotus en zal werk nodig hebben.

Nerveuze gedrag kan ook de uitlijning zijn. Alle zaken die je noemt zijn op te lossen en zoals het nu lijkt weet je wat je koopt. Veel zaken komen pas naar voren na tijd eigenaar te zijn. Als dit de enigste kwaaltjes zijn na aanschaf mag je , in mijn ogen, best tevreden zijn.

Remmen hebben geen bekrachtiger dus je moet trappen . Steen slag, tja nu spuiten en over 2 a 4 jaar moet het weer wil je het netjes houden.

Als je een auto wil in perfecte staat is nieuwer kopen en hem niet teveel gebruiken een optie, maar waar heb je de auto uiteindelijk voor? Poetsen of rijden? Is een verwijt maar iets wat je jezelf moet afvragen. Mijn S2 135r wad een poets machine voor me , dat wilde ik niet meer dus het huidige project.
Bijlagen
28112009170 (Kopie).jpg
[size=150][color=#0040FF]lighter is better[/color][/size]
Emiel
Berichten: 1193
Lid geworden op: 05 mei 2010, 19:29
Naam: Emiel
Auto: Motorsport/Exige S1
Locatie: Grens gebied, Nederland.

Re: Elise mkI of mkII LHD

Bericht door Emiel »

Ik bedoelde in mijn post, GEEN verwijt overigens. De G werd schijnbaar niet gepakt.


Het is en blijft een 2de hands auto waarbij je vaak de "ellende" van en ander koopt. Ook al is er groot onderhoud geweest, de eigenaar wil van de auto af ( staat te koop tenslotte ) en wil zijn centen voor de wat hij denkt dat het waard is.

Versleten schokdempers op een auto die te koop staat is gewoon een erg onderhandelbaar argument. Maar ze hoeven niet versleten te zijn, ik vond de std. koni's ook erg beroerd.

Uiteindelijk kost een auto je altijd nog een paar procent extra van het aankoop bedrag om hem naar je zin te maken, spijtig maar waar.
Plaats reactie