Elise mkI of mkII LHD

Op zoek naar dé Lotus of auto met Lotus DNA van uw dromen? Stel je vraag dan hier.
mark986
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2008, 17:09
Naam: Mark
Auto: elise mk2 JPS
Locatie: Antwerpen/Altea

Elise mkI of mkII LHD

Bericht door mark986 »

Hallo iedereen,

Na een tijdje eruit te zijn, zijn de kriebels echt niet meer tegen te houden. Na mijn laatste elise verkocht te hebben in 2009 ben ik einde 2010 beginnen uitkijken naar een speedster. Na een enkele testdrives toch uitgekomen dat dit niet mijn ding is. Allerlei redenen hiervoor.

Nu heb ik reeds 2 mkI elises gehad. Ben ik aan het twijfelen voor een mkI of toch voor een mkII te gaan. De beide liggen niet zo gek ver van mekaar in prijs. De mkI met weinig km vinden is natuurlijk niet zo evident dan een mkII... maar ik denk wel ivm waardebehoud dat de mkI vaster is dan de mkII.

Dus mocht er iemand zijn elise willen wegdoen mag je altijd een pm'tje of mailtje sturen.

Groeten
Mark
Gebruikersavatar
X-ian
Berichten: 1179
Lid geworden op: 19 mei 2010, 11:27
Naam: Christian
Auto: Ik had Elise Type 25
Locatie: Bornem

Re: Elise mkI of mkII LHD

Bericht door X-ian »

Ik kwam toevallig gisteren deze Mk1 tegen op piston heads. Erg weinig kms :shock: , zo weinig dat ik het haast niet geloof :roll: , maar het lijkt te kloppen. En deze zou je eventueel om kunnen bouwen naar LHD?
http://pistonheads.co.uk/sales/3037013.htm
mark986
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2008, 17:09
Naam: Mark
Auto: elise mk2 JPS
Locatie: Antwerpen/Altea

Re: Elise mkI of mkII LHD

Bericht door mark986 »

thx maar zoek eerder een orgineel LHD. Rechts gestuurd zie ik niet zitten en laten ombouwen eigenlijk ook niet. Met een org.LHD en dealer onderhouden weet ik toch een beetje wat ik koop zonder meteen kosten te moeten maken voor een ombouw etc.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Elise mkI of mkII LHD

Bericht door Frederik »

Een S1 heeft toch iets meer een "cultstatus" dan een S2, al zijn het beiden fijne en mooie modellen.
mark986
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2008, 17:09
Naam: Mark
Auto: elise mk2 JPS
Locatie: Antwerpen/Altea

Re: Elise mkI of mkII LHD

Bericht door mark986 »

Idd, meer cultstatus maar ook (denk ik) meer kans op Head gasket failure (join de culasse). Alhoewel dat dit ook weer snel op te lossen is.

Ben reeds naar enkele gaan kijken waaronder bij Fkm, eentje met 38K op de teller, een zilvergrijze met S2 stoelen erin. En eentje bij FMA in wommelgem van 2000 met 26k op de teller. mss iemand bekend met deze wagens?

Zijn alletwee mkI ben nog niet gaan kijken naar een mk2....

@Erwin, jij hebt de twee, nu wat zijn de pro en cons die je tov de modellen ondervonden hebt?

thx
hardtailracer
Berichten: 90
Lid geworden op: 05 jan 2010, 22:28
Auto: Elise S1
Locatie: schilde

Re: Elise mkI of mkII LHD

Bericht door hardtailracer »

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=167583976

staat al bijna een jaar te koop, zal wel een reden voor zijn zeker :?

mvg
Emiel
Berichten: 1193
Lid geworden op: 05 mei 2010, 19:29
Naam: Emiel
Auto: Motorsport/Exige S1
Locatie: Grens gebied, Nederland.

Re: Elise mkI of mkII LHD

Bericht door Emiel »

Mki of mkii,

Heb ook beide gehad, wel de 1 nog steeds.

De S2 135r welke ik hiervoor had was iets ruimer door de lagere zijkant, iets logger met sturen dankzij de 16/17 maar had redelijk agressie uitlijning.
Bouwkwaliteit was hoger en het short roof was toch wel prettig tov long roof.

Maar de s1 is speelser, lichter qua sturen , vind ik meer een jas die je aantrekt tov de s2 .

S2 vond ik het dashboard fijner van,gehele interieur eigenlijk. De stoelen ook maar die van de 135r vond ik weer beter als de s2 toyota van 2004.

Denk dat je ook naar je doel moet kijken,

plezier ritjes en waarde behoud proberen te realiseren : s1 111s of een sport160

Plezier ritjes , bouw kwaliteit, wat meer luxe, en de s2 mooier vinden : s2
mark986
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2008, 17:09
Naam: Mark
Auto: elise mk2 JPS
Locatie: Antwerpen/Altea

Re: Elise mkI of mkII LHD

Bericht door mark986 »

Net nog eens gaan testrijden met een speedster en blijkt dat de vorige dus een rijdend wrak was..... reeds best fijn en ziet er ook nog cava uit... nu weet ik het niet meer. pffff
Deze waar ik mee gereden heb was ok maar na grondige inspectie toch wat teveel kleine foutjes in de body door steenslag etc.

Nu wat zou ik doen, de S2 (buiten die van wim) ligt net buiten hetgeen ik wil uitgeven. Dus S1 of speedster????? De speedsters die ik op het oog heb zijn allen met minder dan 20k op de teller.

Waarvoor gaat de wagen dienen, een tourritje, een rustige trackday zonder argwaan te moeten hebben op een flitser eigenlijk, mss eens een ritje naar de ardennen of moezel etc. thats it.
De speedsters draaien tss de 15k en de 18k. De elises s1 ook zoiets. De s2 (zie forum sales)
Michael
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2011, 09:15
Naam: Mig
Auto: Searching an Elise

Re: Elise mkI of mkII LHD

Bericht door Michael »

Hallo,

Ik ben nieuw op het forum en ben naar exact hetzelfde op zoek.
Toeval, of niet want zijn toch wel geliefde wagentjes.

Wat vond je van de wagens waar je naar gaan kijken bent?

Die bij FMA en FKM? kloppen de km's en prijs wel van die van FMA?
Is het eigenlijk normaal dat een wagen zolang te koop blijft staan of is de prijs te hoog?

Mvg,
Michael
mark986
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2008, 17:09
Naam: Mark
Auto: elise mk2 JPS
Locatie: Antwerpen/Altea

Re: Elise mkI of mkII LHD

Bericht door mark986 »

Die bij FMA moet nog een groot onderhoud, nwe achterbanden en heeft toch wel wat steenslag. Voordeel is dat ie van 2000 is en de lage km stand. Echter heb ik er al betere gezien voor die prijs. Dus voor mij komt die niet in aanmerking.
Die bij FKM is zeer ok, ziet er goed uit met een jaar garantie. Zou die niet aan de top van het budget liggen en zilvergrijs zijn (heb al 2 grijze gehad) zou die het zijn. Dus mocht je een budget hebben van 20k en je wil zekerheid en een nette mk1. Effe naar FKM dan.

Nu donderdag ga ik nog met enkele speedsters testen. Ben benieuwd. Is er eigenlijk veel verschil tussen de speedster en de mkII?
Plaats reactie