info M100

Op zoek naar dé Lotus of auto met Lotus DNA van uw dromen? Stel je vraag dan hier.
Plaats reactie
Jean-Louis
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jul 2021, 20:37
Auto: m100 (in aankoop)

info M100

Bericht door Jean-Louis »

Hallo, ik ben hier nieuw op deze site. Sinds kort ben ik op zoek naar een degelijke elan M100 serie 1. Na wat zoekwerk vond ik op het net een dergelijke wagen in GB ( the car warehouse). Betreft een LHD daar de wagen ingevoerd werd vanuit Japan ( 5° laatste nr van het VIN is een 5). De wagen wordt aangeboden met Britse documenten. Blijkbaar zou er een afzonderlijke "engine emission specification " zijn voor Japan vandaar het nr 5 in de VIN.
Wat is jullie mening hierover ? Mag ik problemen verwachten inzake gelijkvormigheids attest of is Lotus hier redelijk soepel in? Ik dacht dat de Japanse normen redelijk streng zijn dus vermoed ik dat de keuring geenproblemen mag opleveren; of ben in naïef?
Ik ben totaal niet gehaast dus er zullen zich nog auto's aanbieden.
Gebruikersavatar
malo
Berichten: 185
Lid geworden op: 14 okt 2015, 14:24
Naam: Martijn
Auto: 111r & cup 220
Locatie: ZH-NL
Contacteer:

Re: info M100

Bericht door malo »

Welkom,

import uit de UK is best kostbaar geworden; het verdient aanbeveling om hier ook onderzoek naar te doen (btw en invoerrechten sinds de brexit ook economisch in werking getreden is).
Jean-Louis
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jul 2021, 20:37
Auto: m100 (in aankoop)

Re: info M100

Bericht door Jean-Louis »

Malo, bedankt voor de info. Ik ben zeker niet gehaast. De Brits/Japanse wagen is al aardig in prijs gezakt. De kosten zouden in België nog meevallen:
"Oldtimers – de douane spreekt over ‘voorwerp voor verzamelingen’:
0% invoerrechten
6% btw".
Ik ben zeker niet van plan om een auto te kopen die ik hier niet kan inschrijven. Ik moet ook nog nagaan of de VAT in de UK kan gerecupereerd worden. Vandaar dat ik jullie mening erg op prijs stel.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: info M100

Bericht door Frederik »

Ik weet van een bevriende garagist dat japanse wagens vaak slecht onderhouden zijn en ook zeer veel km-stand-fraude hebben.
Volgens mij kan je veel beter eentje zoeken op het Europese vaste land.

Waarom zoek je specifiek naar een serie 1 (SE?) heb je daar een bepaalde reden voor?

(ik heb twee SE's gehad en nu een S2)
https://instagr.am/lotusfanatic
Plaats reactie