Lotus Esprit GT3 (03/1998)

Hier kan je uw Lotus of voertuig met Lotus DNA te koop aanbieden.
Commercieel verkopen is niet toegelaten!
Plaats reactie
Jimbo
Berichten: 50
Lid geworden op: 06 mar 2016, 22:16
Auto: Lotus Esprit Turbo SE

Lotus Esprit GT3 (03/1998)

Bericht door Jimbo »

Omdat er een 911 op de oprit is bijgekomen en we stilaan aan het dromen zijn van een esprit V8 zet ik de GT3 te koop. Ze moet niet weg maar als ik mijn investering er terug uit haal is het OK. Een jaar mee gereden en vooral de laatste week wat kilometers mee gedaan. Voorstellen zal ik een esprit hier niet moeten doen.

Het enige wat nog zou moeten gebeuren is een C-service en de distributieriem vervangen. In mijn vraagprijs van 44500 euro is deze niet inbegrepen (maar de prijs is wel te bespreken).

Foto's en uitleg : http://nl.ww3.autoscout24.be/classified ... asrc=st|as
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: Lotus Esprit GT3 (03/1998)

Bericht door Blue Darkness »

zo'n mooie wagen weg doen voor een ordinaire 911...? :shock: :shock: :o :roll: :o :(
Jimbo
Berichten: 50
Lid geworden op: 06 mar 2016, 22:16
Auto: Lotus Esprit Turbo SE

Re: Lotus Esprit GT3 (03/1998)

Bericht door Jimbo »

Ik weet het :oops:
Maar na een jaar ben ik alles beu. En die 911 heeft zoveel meer kracht en rijdt zoveel plezanter (mijn tanden vallen er niet uit) dat ik -en mijn vrouw- beslist hebben om de esprit weg te doen. Maar ik weet ook dat zoiets niet snel kan verkocht geraken dus zolang kan ik nog genieten :mrgreen:
En de 911 kan ook snel terug buiten gaan :idea:

En dan kan ik terug op jacht gaan naar een V8. 't Zit gewoon in het koppeke en ze zeggen dat je een zot moet laten doen :evil:

Nu naar uiterlijk en exclusiviteit is de keuze anders wel snel gemaakt! De Lotus is enkele jaren ouder maar toch ..
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: Lotus Esprit GT3 (03/1998)

Bericht door Blue Darkness »

De GT3 van Vic hier op het forum was nochtans zeer snel weg...

Een gewone 996 heeft wel meer vermogen, maar is niet sneller dan een Esprit GT3! In de Esprit moet je wel iets meer 'werken', maar daar doen we het toch net voor...?
Een V8 rijdende houden is een dure aangelegenheid. :? :(

;)
Gebruikersavatar
Bzguy
Berichten: 1883
Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
Naam: Hans
Auto: Noble M12
Locatie: Baal

Re: Lotus Esprit GT3 (03/1998)

Bericht door Bzguy »

Blue Darkness schreef:zo'n mooie wagen weg doen voor een ordinaire 911...? :shock: :shock: :o :roll: :o :(
Als t een 996 4S is, is het zeker geen ordinaire 911, spreke uit ondervinding ;)
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Jimbo
Berichten: 50
Lid geworden op: 06 mar 2016, 22:16
Auto: Lotus Esprit Turbo SE

Re: Lotus Esprit GT3 (03/1998)

Bericht door Jimbo »

yep 996 4S met dikke poep dus :lol:
Gebruikersavatar
Bzguy
Berichten: 1883
Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
Naam: Hans
Auto: Noble M12
Locatie: Baal

Re: Lotus Esprit GT3 (03/1998)

Bericht door Bzguy »

Fotootje ;) ?
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: Lotus Esprit GT3 (03/1998)

Bericht door Blue Darkness »

Bzguy schreef:
Blue Darkness schreef:zo'n mooie wagen weg doen voor een ordinaire 911...? :shock: :shock: :o :roll: :o :(
Als t een 996 4S is, is het zeker geen ordinaire 911, spreke uit ondervinding ;)
Niet te letterlijk nemen. Heb zelf zo'n 996 turbo willen kopen. Rijdt fantastisch.
Maar voor velen ziet het er hetzelfde uit als eender welke 911, en die zie je op iedere straathoek.
Daar waar een Esprit toch echt een zeldzame verschijning is....
Jimbo
Berichten: 50
Lid geworden op: 06 mar 2016, 22:16
Auto: Lotus Esprit Turbo SE

Re: Lotus Esprit GT3 (03/1998)

Bericht door Jimbo »

Klopt! Voor velen is eender welk model 911 een 911. Het verschil met een Lotus is enorm. Stop je ergens met een 911 (in mijn geval de 996 4S nu) of de esprit dan is dit en wereld van verschil. De esprit is "wauw en vet" en de 911 is ... een Porsche zonder meer. En na er al 400 km mee gedaan te hebben blijft de 996 4S nog steeds mooi om in de garage thuis naar te kijken. Maar is de funfactor al met enkele percenten gedaald. Deze staat mooi naast de esprit. Ik heb mijn daily en dat is luxe en comfort. Misschien de oude dag maar een automaat is ook pure verwenning.

Nu de verkoop : ik blijf altijd zeggen dat de jacht leuker is dan het bezit. Voor wagens wel te verstaan want op ander vlak ben ik al bijna 20 jaar gelukkig getrouwd. Zij gelukkig en ik getrouwd :lol: :lol: :lol: Grapje natuurlijk want hoeveel echtgenoten mogen zomaar enkele mooie droomwagens als speelgoed hebben? (de pana is zelfs gekocht zonder ze het wist en stond op een moment op de oprit).

Ik weet dat de esprit in perfecte staat is. Een onderhoud en je rijdt weer gerust. Ik overweeg nog om deze winter en bij niet verkocht zijnde nog dat onderhoud en nieuwe riem te laten doen. Dan wordt de vraagprijs een vaste prijs. Zolang blijft er ook een nummerplaat ophangen zodat het bij een koudere maar droge winterdag ook eens kan gereden worden.

En wie weet blijft de esprit warm in de garage staan en gaan we volgende zomer er een soort rijdend reclamepaneel van maken (de plannen en dromen om weer volledig zelfstandige te worden nemen meer en meer concrete vormen aan).

Maar ondertussen : in de aanbieding een Lotus esprit GT3, een Porsche 996 4S en alles heeft zijn prijs dus ook een Porsche panamera S-hybrid :?
Jimbo
Berichten: 50
Lid geworden op: 06 mar 2016, 22:16
Auto: Lotus Esprit Turbo SE

Re: Lotus Esprit GT3 (03/1998)

Bericht door Jimbo »

Het wordt stilaan zomer dus even een update. De esprit staat nog steeds in zijn garage. Enkele mogelijke kopers over de vloer gehad maar steeds was er "iets" zodat de koop niet door ging. En waarschijnlijk ook een paar die zich verveelden en eens graag met een esprit mee reden. Met Bauke al wat contact gehad voor een C-service te laten doen. Maar de tijd en vooral goesting ontbreekt om er echt mee bezig te zijn. Ik zou er werk van moeten maken. Vorig zonnig weekend toch de wagen nog eens goed warm gereden zodat "ze" wat in vorm blijft.

De prijs wordt ook meer bespreekbaar. Op de verkoopsite staat deze momenteel op 42500 euro gezet. En voor de echte liefhebbers en via het forum wil ik wel zakken tot een mooi rond getal van 40000 euro (de C-service nog steeds niet gedaan).

En zolang blijft ze mooi in haar garage staan. De Porsche staat ook al even terug te koop. Tientallen biedingen ontvangen maar deze zijn echt te gek te noemen. Gewoon een e-mail "ik geef 28000 cash, vandaag". Opkopers bij de vleet dus. Iets wat ik met de esprit wel niet heb. Deze middag nog een "nieuwe Belg" over de vloer gehad. Hij had gewoon 25000 euro cash bij. Gewoon betalen en wagen direct meenemen. Geen gezever, geen technische controle en zelfs geen verkoopovereenkomst nodig. Nummerplaat opvijzen en meenemen :shock: (wel geweigerd, was "maar" 7000 euro te weinig).
Plaats reactie