Hier kan je uw Lotus of voertuig met Lotus DNA te koop aanbieden.
Commercieel verkopen is niet toegelaten!
 #103173  door Coen
 03 jun 2018, 13:16
Niet mijn Elise maar de Elise van mijn broer:

Lotus Elise S1 111s 2.3 Duratec (205pk)

Motor: 2.3 Duratec (professioneel ingebouwd door Lotus specialist Steve Williams Sports Cars)
Vermogen: 205pk / 270Nm
Miles: 44.000 miles
Bouwjaar: 1999
Kleur: Aluminium Zilver

Betreft een originele Lotus Elise S1 111s. De 111s staat bekend als best rijdende Elise S1 en is zeer zeldzaam, wereldwijd zijn slechts 1.489 exemplaren van de 10.896 Elise S1s een 111s. Het is een veel gezochte S1 voor verzamelaars geworden welke momenteel alleen nog maar in waarde stijgt.

De Elise is in mei 2010 professioneel omgebouwd en heeft toen een splinternieuw 2.3 liter Duratec motorblok gekregen (originele factuur van Steve Williams Sports Cars voor professionele ombouw aanwezig), sindsdien heeft de Elise 44.000 miles gelopen. Met het vorige 1.8 liter motorblok had de Elise destijds 85.000 miles gelopen. De Elise is echt in zeer goede staat en staat in schil contrast met andere autos met een vergelijkbare km-stand, zie tevens mijn eigen gemaakte fotos en de ellenlange lijst hieronder met doorgevoerde modificaties.

Sprint 0-100km/h: 4,5 sec
Topsnelheid: 237km/h
Gewicht: 750kg

De Elise is met het 2.3 liter Duratec-blok met 205pk en zeer hoog koppel van 270Nm een waar genot om te rijden op bochtige binnenwegen of mee te cruisen op lange vakantie trips.

Ik heb de Elise in mei 2014 vanuit Engeland naar Nederland geïmporteerd. De volledige onderhoudshistorie is bij de auto vanaf het moment dat deze nieuw is geleverd. In Nederland heb ik de Elise altijd laten onderhouden door de officiële Lotus garage.

Kosten noch moeite is voor deze prachtige Elise gespaard, eigenlijk is hij geheel nieuw opgebouwd met zeer veel goede upgrades en onderdelen (totale waarde van de upgrades bedraagt €22.200 excl. arbeidsloon) die het een unieke en zeer complete Lotus maken.

Techniek (€15.350 aan upgrades):
Duratec 2.3 liter 4-cilinder motor met 205pk / 270Nm (€11.000)
Originele Elise S1 111s PG1 Close Ratio versnellingsbak (B4BP) met lange 5eversnelling (€2.900)
Larini uitlaat met Eliseparts 6" high flow roestvrijstalen demper (€600)
Lichtgewicht vliegwiel
Recent nieuwe accu met kill-switch (nooit meer een lege accu na overwinteren)
Denso dynamo (€250)
WOSP uprated startmotor (€150)
Volledig aluminium heavy duty radiator (€450)


Onderstel (€2.700 aan upgrades):
Nitron Race volledig verstelbare dempers 21 clicks voor + achter (incl. Eibach veren €1.600)
Eibach-veren
Eliseparts Rear toe link kit (€400)
Polyurethaan ophangingsbussen aan voorzijde (€350)
EBC Ultimax remschijven met Performance Friction remblokken voor + achter (€350)

Exterieur (€1.550 aan upgrades):
Yokohama AD08R banden (met slechts 2,500 miles) (€600)
Originele 111s OZ lichtgewicht 6-spaaks velgen, zwart gecoat (€450 coat)
UltraLite lichtgewicht wielbouten (€100)
Diffusor zwart (origineel beschikbaar) (€150)
Tankdop mat zwart (€100)
Zwarte wielkast beschermers
Zwarte zij Air Scoops van Motobuild voor 30% meer luchtinlaat (€150)

Interieur (€2.600 aan upgrades):
Probax Elise S2 stoelen met vol lederen bekleding (€1.500)
Volledige Mace Black zwarte interieur bekleding (€100)
Schroth 4-punts FIA rode harness gordels met harness bar (originele gordels zitten er ook in!) (€800)
111s originele matten set (€100)
Eliseparts korte vernellingspook (€100)

Tegen meerprijs eventueel bij te leveren:
Momo Team sportstuur met adapter (+€120)
Nieuwe RVS sleep paal (+€50)
Originele Lotus Pyama hoes, zwart (+€120)
Shower cap (+€50)
Steve Williams custom made Duratec uitlaat (€150)
Volledige ombouwset voor ombouw naar links-gestuurd (ooit een gebruikte set gekocht maar nooit omgebouwd) (+€1.250)

De Elise is vrij goedkoop in houderschap:
€50,- per maand voor all-risk verzekering op taxatiewaarde;
€15,- per maand wegenbelasting
Zeer zuinig in brandstof verbruik: gemiddeld 1:12 tot 1:14

Ik was voornemens de Elise nog vele jaren te behouden, echter door gewijzigde plannen verkoop ik de Elise helaas. De Elise is in prachtige sportieve kleurstelling: Zilver/Zwart. Al met al een verschrikkelijk snelle, fenomenaal rijdende, relatief zuinige en zeer betrouwbare Elise S1 111s.

Zeer gunstig geprijsd voor een snelle verkoop: 25.000 euro

Bel gerust bij vragen op: +31 6 533 72 648
Bijlagen
1.jpg
1.jpg (126.32 KiB) 1005 keer bekeken
2.jpg
2.jpg (142.65 KiB) 1005 keer bekeken
3.jpg
3.jpg (136.15 KiB) 1005 keer bekeken
4.jpg
4.jpg (139.58 KiB) 1005 keer bekeken
5.jpg
5.jpg (117.65 KiB) 1005 keer bekeken
6.jpg
6.jpg (110.28 KiB) 1005 keer bekeken
7.jpg
7.jpg (90.62 KiB) 1005 keer bekeken
8.jpg
8.jpg (103.36 KiB) 1005 keer bekeken
9.jpg
9.jpg (92.92 KiB) 1005 keer bekeken
10.jpg
10.jpg (109.93 KiB) 1005 keer bekeken
11.jpg
11.jpg (138.81 KiB) 1005 keer bekeken
12.jpg
12.jpg (118.22 KiB) 1005 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Coen op 03 jun 2018, 13:25, 2 keer totaal gewijzigd.
 #103174  door Coen
 03 jun 2018, 13:22
Zelf heb ik hier natuurlijk ook meermaals in gereden en we hebben er 2 vakantie's mee gedaan. Ik kan zeggen dat het geenszins aanvoelt als een normale Elise. Het is echt een zeer snelle auto met ontzettend veel koppel over de hele linie. De remmen zijn ook zeer goed en staat binnen no time stil.

Daarnaast kun je merken dat het een 2.3 liter blok is waardoor je een veel zwaarder geluid hebt. Een normale Elise is speciaal om te rijden maar dit is echt van een heel ander niveau.

Tijdens een rit ook een tijd lang achter een Ferrari F430 gereden en het ging gelijk op. Op sommige stukken was deze Elise zelfs wat sneller.

Recente Onderwerpen

Default Avatar Newbe on the block

door Flashsplash

21 aug 2018, 20:29

Gebruikersavatar niet nieuw, wel terug

door Coen

21 aug 2018, 11:21

Default Avatar Elise (rover) onderdelen (S1 & S2)

door Flashsplash

20 aug 2018, 21:54

Default Avatar schakelkabels

door Flashsplash

20 aug 2018, 21:52

Default Avatar S2 onderdelen Elise shop toelinks

door Flashsplash

20 aug 2018, 21:48

Default Avatar Voor en achter Clamshell

door Flashsplash

20 aug 2018, 21:42

Gebruikersavatar LSE 2018

door alaintje

18 aug 2018, 20:23

Facebook

SLideshow

About us

LOTUSFORUM .BE/.NL een online community voor en door Lotus liefhebbers.

Dé digitale verzamelplaats voor Belgische en Nederlandse Lotus eigenaars en geïnteresseerden. Het forum als discussie en informatiebron, Lotus Fanatics Belgium als tentakel op Facebook.

LotusFanatics Only!

This forum is not in any way formally associated with Lotus Cars Ltd or Group Lotus plc.