Terug Dirk 510

Hier kan je praten over alles wat niet met Lotus auto's te maken heeft.
Funny, auto-related en andere items kunnen uiteraard aan bod komen.
Gebruikersavatar
Dirk510
Berichten: 1392
Lid geworden op: 27 aug 2008, 16:27
Naam: Kestelyn Dirk
Auto: geen
Locatie: Ieper

Terug Dirk 510

Bericht door Dirk510 »

Niet tegenstaande de maanden, om niet te zeggen jaren, heb ik de weg naar het forum terug gevonden.
Vele zullen zeggen "Hij is daar were" en nog veel meer anderen zullen zeggen "Wie is dade hier nu "
Velen zullen het weten en zeggen " De gepensioneerde Ypres Lotus Day organisator" en weer anderen zullen denken " We hebben er nog nooit van gehoord en zijn naam staat al in het GOUD,?".
Persoonlijk schrok ik van de datum van mijn laatste reactie op dit Lotus Forum, ooit mijn "net-niet" dagdagelijkse 'column' en steeds op de "OFF TOPIC", a ja als je geen Lotus hebt, kan je er weinig over vertellen.
Het zou dit jaar de tweede editie van YLD zijn , zonder mijn inbreng.
Ik heb er zelf voor gekozen, vanaf 2018 zou ik de"ex" titel dragen.
De oude Pepe van Lotus.
Met de corona toestanden, heb ik eindelijk de tijd gevonden (lees goesting gevonden) om mijn organisatie archieven op order te zetten (lees uit te mesten).
ik vond het bewijs 'zwart op wit' dat mijn eerste stappen waren voor Lotus met het uittekenen van mijn roadbook en deze dateerden van november 1996 !begod , bij leven en welzijn volgend jaar mijn 25ste jubileum.
Maar de communiefeesten van mijn vijf kleinkinderen heeft ertoe bijgedragen dat ik in 2019 in 2021 - 2022 en 2023 niet aanwezig kon/zou zijn op mijn eigenste "Lotus Kindje"
Day .
Wie zou er dan nog interesse hebben in een evenement waarvan één van de drie musketiers bij de YLD editie 2024 de jeugdige leeftijd van 71 jaar had bereikt.
Ik hou nog evenveel van Lotus, nog evenveel van mijn Lotus vrienden, zelfs nog iets meer van mijn Lotus vriendinnen . Ware het niet van de datum "Onze Lieve Heer Hemelvaart dag" of jullie waren nooit van me af geraakt.
Enfin ik heb de weg terug gevonden naar het forum , en via facebook , zullen we elkaar nog kunnen volgen . (nu nog even sms sturen naar Frederiek met de vraag hoe plaats ik weer een foto)
Afbeelding Ypres Lotus Day www.ypreslotusday.be
Afbeelding Lotus Summers End www.lotussummersend.be
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Terug Dirk 510

Bericht door Frederik »

Welkom terug Dirk ;-)

Ik vond je reply (op messenger) prachtig, vooral omdat je geheel onwetend aantoont dat forums helemaal nog niet ten dode opgeschreven zijn.

2020-04-14 12_25_53-Messenger.png
2020-04-14 12_25_53-Messenger.png (25.28 KiB) 6689 keer bekeken

Zoek dat (foto's, en comments van onze eerste YLD) maar es terug op Facebook, succes. ;-)
Gebruikersavatar
Dirk510
Berichten: 1392
Lid geworden op: 27 aug 2008, 16:27
Naam: Kestelyn Dirk
Auto: geen
Locatie: Ieper

Re: Terug Dirk 510

Bericht door Dirk510 »

Het had eergisteren (Paasmaandag) kunnen gebeuren.
Mijn eerste stapjes, voor Lotus, heb ik gezet bij de “Lotus Heuvelland Recreation Tour”.
Samen met Johnny hadden we een plan opgezet om de Lotus rijders een dagje te verwennen in het “Heuvelland” en het “Bachten de Kuppe”.
We hebben drie Heuveltjes, in de Ieperse regio, die we zo graag “bergen” noemen.
We hebben heel wat cafés, die we zo graag her”bergen” noemen.
Dus tekende ik een roadbook waar alle vormen van “bergen” ten berge konden komen.
Het werd een jaarlijkse uitnodiging.
Toen ik jaren later mijn plannen bij Heuvelland op”bergde”, ging ik voor “Den Duits” werken.
Mijn Porsche vrienden wilde ik ook graag in onze “Bergen” uitnodigen.
In de Frontstreek , alwaar de loopgrachten zowel links als rechts van de smalle wegeltjes liggen, kwamen de Duitsers en de Britten elkander tegen.
Net als in 14-18 moest één van beiden plaats maken.
Ook deze ontmoetingen hebben vier jaar stand gehouden.
De Corona heeft er dit jaar toe bijgedragen, dat er geen confrontatie plaats vond.
255.jpg
255.jpg (107.91 KiB) 6634 keer bekeken
Afbeelding Ypres Lotus Day www.ypreslotusday.be
Afbeelding Lotus Summers End www.lotussummersend.be
Gebruikersavatar
Dirk510
Berichten: 1392
Lid geworden op: 27 aug 2008, 16:27
Naam: Kestelyn Dirk
Auto: geen
Locatie: Ieper

Re: Terug Dirk 510

Bericht door Dirk510 »

De eerste keer dat “Ypres Lotus Day” plaats vond was in het jaar 2009.
Ik had al samengewerkt voor Lotus bij Johnny Goudeseune Heuvelland – Dan met Eric en Pieter Vandersteene en Rudy Borra bij Lotus P.R.E.D. waar we verschillende evenementen per jaar op onze agenda hadden. “Lotus Bloesem rit” – “Lotus Achouffe” – “Lotus Koninginen tour” en “Klavertje Vier Tour” “Lotus Old Baily” “ Lotus Des Collinne” en de “Lotus Goed ten Houte rit”.
Dan werkte ik samen met Rudi Verhaeghe en Thierry Verhiest bij het organiseren van “Lotus Oostende Zeeland” en later de nacht ritten.
Pas in 2009 samen met Pascal Vasseur , Herman Tavernier, en Frederiek Vancouwenberghe om met “Ypres Lotus Day” te starten, een rit waarbij het ‘familiale’ en het ‘samenzijn’, primeerde op het vele kilometers rijden.
Om de rijders die graag wat kilometers parcours reden, hadden we ook nog de “Lotus Summer End “tour, waar we samenwerkten met Stijn Sioen.
De familiale Ypres rit is uitgedraaid tot één hele grote familie, van 65 deelnemers tot 147 deelnemers.
Het organiseren voor Lotus rijders, was een evenement die mijn hart gestolen had.
Ik heb heel veel mensen leren kennen, en ik heb heel graag voor hen gewerkt.
Achter de schermen, werkte ik heel graag met de huidige CTLB voorzitter Rudi aan verschillende evenementen, waaronder Lotus weekends al zijnde “Lotus La Roche “– “Lotus Nurenburgring” – “Lotus Cote d’Opal” – “Lotus Luxemburg”.
Och God, allemaal mooie herinneringen, waarop ik kan terug blikken, en waarop ik fier ben deze te hebben mogen organiseren, tot het tijd werd om op pensioen te gaan.
En nu “ZIT IK IN MIJN KOT” zoals zovelen.
Bijlagen
289.jpg
289.jpg (254.7 KiB) 6593 keer bekeken
302.jpg
302.jpg (372.45 KiB) 6593 keer bekeken
Afbeelding Ypres Lotus Day www.ypreslotusday.be
Afbeelding Lotus Summers End www.lotussummersend.be
Gebruikersavatar
Dirk510
Berichten: 1392
Lid geworden op: 27 aug 2008, 16:27
Naam: Kestelyn Dirk
Auto: geen
Locatie: Ieper

Re: Terug Dirk 510

Bericht door Dirk510 »

Ik ben nu oud en grijs
wat minder wijs
maar als er iemand mijn nodig mocht hebben
"DE DEURE STAOT OSSAN OPEN"
Bijlagen
Vacantie 2019 127.JPG
Vacantie 2019 127.JPG (255.08 KiB) 6592 keer bekeken
Afbeelding Ypres Lotus Day www.ypreslotusday.be
Afbeelding Lotus Summers End www.lotussummersend.be
GuyS
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 sep 2016, 18:19
Naam: Guy
Auto: Elise S3 220 Sport
Locatie: Zuiderkempen, Belgium

Re: Terug Dirk 510

Bericht door GuyS »

Hey Dirk, betekent dit niet dat je een hele voorraad ritten ergens hebt liggen die ook zonder tour of organisatie de moeite waard zijn voor de lotus rijders? Bied je die aan in een of ander formaat?
Ik eindig altijd in zowat het zelfde traject zonder het zelf te beseffen. Het zou leuk zijn een ontdekking te doen gebaseerd op anderen hun positieve ervaringen? Thx!
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: Terug Dirk 510

Bericht door Blue Darkness »

welcome back :-)
Gebruikersavatar
Dirk510
Berichten: 1392
Lid geworden op: 27 aug 2008, 16:27
Naam: Kestelyn Dirk
Auto: geen
Locatie: Ieper

Re: Terug Dirk 510

Bericht door Dirk510 »

GuyS schreef: 16 apr 2020, 20:16 Hey Dirk, betekent dit niet dat je een hele voorraad ritten ergens hebt liggen die ook zonder tour of organisatie de moeite waard zijn voor de lotus rijders? Bied je die aan in een of ander formaat?
Ik eindig altijd in zowat het zelfde traject zonder het zelf te beseffen. Het zou leuk zijn een ontdekking te doen gebaseerd op anderen hun positieve ervaringen? Thx!
Dag Guy
Uiteraard heb ik nog alle roadbooks die ik persoonlijk heb opgemaakt liggen, uitgetekend volgens het systeem "Bolleke Pijl" voorzien van afstanden en tussen afstanden in km en in Miles, opgemeten met terra trypmaster, elke straatnaam is vermeld. uiteraard waren de eerste ontwerpen opgemaakt nog voor de tijden van GPS en google Street view. Maar naast te tientallen roadbooks gemaakt voor Lotus , werkte ik oof jaren lang voor mijn oldtimer organisatie KHC en voor Porsche, Italiaanse sportwagens en ook voor mijn esplanade meeting tours.
Dus eens samen overleggen kan geen kwaad, ik ben wel gepensioneerd, maar nog niet op non actief
Afbeelding Ypres Lotus Day www.ypreslotusday.be
Afbeelding Lotus Summers End www.lotussummersend.be
Gebruikersavatar
Dirk510
Berichten: 1392
Lid geworden op: 27 aug 2008, 16:27
Naam: Kestelyn Dirk
Auto: geen
Locatie: Ieper

Re: Terug Dirk 510

Bericht door Dirk510 »

Voor de eerste keer sedert 2008 zullen er geen Lotussen te zien zijn op de Ieperse Grote Markt.
Onze Lieve Heer zal zonder de Lotus ter Hemel moeten Varen.
Onze Iben is vandaag 9 jaar oud, en het zal de eerste keer zijn in zijn leven dat Opa geen Lotussen zal "swanjeren".
Hij was het zijn leven lang gewoon om met zijn mama tussen 9u30 en 10u00 op de markt of in de Rijselstraat te paraderen.
Het biertje dat ik ooit zo lekker vond (net als vele andere biertjes , uiteraard) heeft zijn naam verleend aan het grootste virus die we ooit hebben gekend.
"CORONA é wé mercie wi".
't Zal stille zijn in Ieper Centrum
Bijlagen
safe_image.jpg
safe_image.jpg (52.52 KiB) 6522 keer bekeken
Afbeelding Ypres Lotus Day www.ypreslotusday.be
Afbeelding Lotus Summers End www.lotussummersend.be
Gebruikersavatar
Dirk510
Berichten: 1392
Lid geworden op: 27 aug 2008, 16:27
Naam: Kestelyn Dirk
Auto: geen
Locatie: Ieper

Re: Terug Dirk 510

Bericht door Dirk510 »

Net zoals een schaapherder, zijn hond heeft, om de kudde in het oog te houden.
Zo had herder Frederiek, zijn ‘herdershond’ om de Lotus kudde in de gaten te houden.
Hij kon geen betere herdershond kiezen, dan ikke, want ik had als het ware alle plaatsen waar de schaapjes konden grazen, zelf uitgekozen.(lees Drank stops)
De 00 wagen.
Een zalige job …als er natuurlijk geen onverwachte dingen gebeurden.
De schaapjes in het oog houden.
En was er eens ééntje die erg snel reed, we lieten hem ….genieten.
In den beginne bestuurde ikzelf de 00 wagen .
Mijn eigen auto, met Lena naast me, als “leijdend” voorwerp, vooral als er iets niet liep zoals het lopen moest. (vooral het uitlopen van de apero stop’s).
Toen Lena de smaak te pakken kreeg om ook te navigeren en tevens een Lotus piloot te vinden, die haar geloofde, moest ik zo nodig, me laten rijden.
Met een Lotus in een Lotus karavaan zou je ‘het bos niet kunnen zien door de bomen’, daarom moest ik beroep doen op een vrijwilliger met ‘geen’ Lotus om me die dag rond te ‘voeren’.
Daarom ben ik ook die piloten erg dankbaar en blij om hen eventjes te kunnen bedanken.
De Porsche met Wim
De Porsche met Johnny
De Audi en de Kadett met Marc
De Ferrari met Pascal
De Corvette met Johan
Deze mannen wil ik hartelijk bedanken om tijdens hun volledige O.L.H.Hemelvaartdag, met een zenuwpees te hebben willen rondrijden.
Al bij al ….we hebben ons toch ‘ferme gejeund’
Pascal ‘Molleke”weet sinds dien dat een ‘spoorwegoversteek’ in het West Vlaams een ‘travéér’ is
Bijlagen
257.jpg
257.jpg (406.48 KiB) 6516 keer bekeken
93.jpg
93.jpg (33.8 KiB) 6516 keer bekeken
459344_519284108133475_1445269679_o.jpg
459344_519284108133475_1445269679_o.jpg (132.76 KiB) 6516 keer bekeken
227.jpg
227.jpg (61.38 KiB) 6516 keer bekeken
10.jpg
10.jpg (55.7 KiB) 6516 keer bekeken
28.jpg
28.jpg (69.79 KiB) 6516 keer bekeken
102.jpg
102.jpg (132.79 KiB) 6516 keer bekeken
Afbeelding Ypres Lotus Day www.ypreslotusday.be
Afbeelding Lotus Summers End www.lotussummersend.be
Plaats reactie