rechts of links gestuurd

Hier kan je praten over alles wat niet met Lotus auto's te maken heeft.
Funny, auto-related en andere items kunnen uiteraard aan bod komen.
Gebruikersavatar
Escape
Berichten: 204
Lid geworden op: 21 dec 2011, 09:51
Auto: Esprit turbo SE
Locatie: Holsbeek

Re: rechts of links gestuurd

Bericht door Escape »

Ik heb afgelopen jaar ruim 8000 km gedaan met mijn RHD Esprit, voor een groot deel woon-werkverkeer naar centrum Brussel.
In't begin zeker wennen, al had ik het eigenlijk moeilijker met de overgang van de hoge zitpositie met bijhorend uitzicht in de Range Rover naar het 'net-niet-over-het-asfalt-schuren' in de Esprit dan met links dan wel rechts zitten.
Inhalen is geen probleem, aangezien een Lotus toch snel genoeg is. En vaak kan je inderdaad rechts meer zien dan links. Het moeilijkste om aan te wennen vond ik ronde punten, dat blijft een beetje tegennatuurlijk aanvoelen om die strak te nemen met een RHD in tegenuurwijzerzin.
Parkeergarages zijn lastig ja, de Esprit is te breed (en/of ik niet soepel genoeg) om een ticketje te kunnen nemen of te badgen zonder uitstappen. Gelukkig kent de parkeerwachter mij ondertussen, en doet hij altijd de poort voor mij open.

De lagere prijs van een RHD was zeker mooi meegenomen, maar ik ben zeker blij met mijn keuze, maakt de rij-ervaring nog net iets specialer. Mijn volgende Lotus/Brit mag zeker terug RHD zijn, graag zelfs!

Filip
Plaats reactie