Frederik's Benz B200 CDI

Hier kan je praten over alles wat niet met Lotus auto's te maken heeft.
Funny, auto-related en andere items kunnen uiteraard aan bod komen.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Frederik's Benz B200 CDI

Bericht door Frederik »

Zoals de meeste mensen weten dat ik een B-klasse in bestelling had. Ik wilde en ruime, degelijke en veilige wagen zodat mijn gezin goed mobiel is/was.

Normaal zou de wagen geleverd worden nog vóór mijn verjaardag (22/06) maar zoals geschreven in een andere thread kwam ik 3 dagen voor de productie te weten dat er een fout gebeurd was, waarbij de wagen zou geproduceerd worden zonder panoramisch dak. Na een kort gesprek met de garage vonden ze het niet erg dat we de wagen zouden weigeren en bestelden ze direct een nieuwe.

Vandaag 29/09 mocht ik de B gaan halen bij Mercedes-Benz Antwerpen.

Zelf ben ik altijd al een buitenbeetje geweest, altijd doen wat andere mensen niet doen of durven, vreemde keuzes maken die nadien positief/ver uitdraaien. Dus is het een rode geworden... een kleur wat voor vele mensen een vreemde keuze bleek én een B-klasse, voor velen een echte bompa-auto... Naast de bompa-auto in een flashy kleur wilde ik ook het interieur wel wat ongewoner, maar bij gebrek aan keuze (enkel keuze uit bruin, zwart of grijs bij echt leder) is het gewoon zwart leder geworden, wel in combinatie met het exclusiefpakket (oa. echt leder en leder bekleed dashboard).

En dan nu beeldmateriaal zeker? Zegt meer dan wat tekst ... heb er de Elan effe naast gezet omdat de Mercedes de plek van de Elan krijgt in de garage, en de Elan -tijdelijk- elders op logement gaat. Ook leuk vergelijk ... en om het 'n beetje on-topic te houden. :)
neusjes
neusjes
kontjes
kontjes
B hoog of Elan laag? :)
B hoog of Elan laag? :)
zijaanzichtje
zijaanzichtje
er volgt een betere interieur pict binnenkort ... schande deze foto.
er volgt een betere interieur pict binnenkort ... schande deze foto.
Ik moet zeggen dat ik vrij graag met de wagen rij, het is een ruime, veilige en comfortabele familycruiser, zijn er mooiere ... zeker, zijn er betere ... geen idee? (moeilijk denk ik)

Ik heb de wagen volgestouwd met goodies en snufjes wat alles nog leuker maakt. Zo is de 7G-DCT (dual clutch automaat) met de cuise control in combinatie met de Distronic plus een zaligheid. Cruisecontrol instellen op de gewenste snelheid en sturen maar ... de auto vertraagt, versneld en stopt indien nodig.
Gebruikersavatar
dachero
Berichten: 1257
Lid geworden op: 05 sep 2009, 16:24
Naam: Danny
Auto: gene
Locatie: kwaadmechelen

Re: Frederik's Benz B200 CDI

Bericht door dachero »

Chique,maar dat wist je al 8-)
LOTUS heeft voor diegene die thuis niks te zeggen hebben ook wat gewone kleuren aan het pallet toegevoegd
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Frederik's Benz B200 CDI

Bericht door Frederik »

dachero schreef:Chique,maar dat wist je al 8-)
Merci Danny, we zijn er ook heel erg blij mee.

Morgen es spelen met de online, muziek en videofuncties van de command online.
Gebruikersavatar
electroshock
Berichten: 2983
Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
Auto: nee, youngtimer Ridley

Re: Frederik's Benz B200 CDI

Bericht door electroshock »

Uiteraard proficiat !

Maar inderdaad een vreemde keuze. Buitenbeentje is het minste wat je kan stellen.
De B op zich al vind ik een bevreemdend voertuig. De vorige generaties A & B hadden - ondanks hun bompa-imago - toch nog enige schwung en moderniteit. De vormgeving van deze nieuw generatie, daar heb ik het eerder moeilijk bij. Ik weet nog steeds niet wat ervan te denken.
De kleurkeuze is daarentegen wel pittig.

Veel pret er mee!
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Gebruikersavatar
PaulF
Berichten: 198
Lid geworden op: 03 apr 2009, 20:47
Naam: Paul
Auto: Elise S
Locatie: Stekene

Re: Frederik's Benz B200 CDI

Bericht door PaulF »

Die rode kleur neemt het bompa gehalte wel volledig weg vindt ik.
Proficiat je hebt een goede keuze gemaakt.Veel geluk en veilige kms ermee.

Grtz Paul
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Frederik's Benz B200 CDI

Bericht door Frederik »

electroshock schreef:Uiteraard proficiat !

Maar inderdaad een vreemde keuze. Buitenbeentje is het minste wat je kan stellen.
De B op zich al vind ik een bevreemdend voertuig. De vorige generaties A & B hadden - ondanks hun bompa-imago - toch nog enige schwung en moderniteit. De vormgeving van deze nieuw generatie, daar heb ik het eerder moeilijk bij. Ik weet nog steeds niet wat ervan te denken.
De kleurkeuze is daarentegen wel pittig.

Veel pret er mee!
Een architect van op dit forum zei me ooit "als je een bepaald design onmiddellijk mooi vindt, dan is dat design eigenlijk al verouderd" en daar zit iets in. Eigenlijk zag ik het vorige model liever, maar nu de nieuwe nu al even leverbaar is, begint het oude model er wel gedateert uit te zien. Los daarvan heeft de nieuwe een veel mooier interieur en dit heeft de doorslag gegeven.

Voor deze auto heb ik niet beslist met mijn hart maar met mijn verstand, een handige maar vooral veilige familycruiser.
Gebruikersavatar
dachero
Berichten: 1257
Lid geworden op: 05 sep 2009, 16:24
Naam: Danny
Auto: gene
Locatie: kwaadmechelen

Re: Frederik's Benz B200 CDI

Bericht door dachero »

Frederik schreef:
electroshock schreef:Uiteraard proficiat !

Maar inderdaad een vreemde keuze. Buitenbeentje is het minste wat je kan stellen.
De B op zich al vind ik een bevreemdend voertuig. De vorige generaties A & B hadden - ondanks hun bompa-imago - toch nog enige schwung en moderniteit. De vormgeving van deze nieuw generatie, daar heb ik het eerder moeilijk bij. Ik weet nog steeds niet wat ervan te denken.
De kleurkeuze is daarentegen wel pittig.

Veel pret er mee!
Een architect van op dit forum zei me ooit "als je een bepaald design onmiddellijk mooi vindt, dan is dat design eigenlijk al verouderd" en daar zit iets in. Eigenlijk zag ik het vorige model liever, maar nu de nieuwe nu al even leverbaar is, begint het oude model er wel gedateert uit te zien. Los daarvan heeft de nieuwe een veel mooier interieur en dit heeft de doorslag gegeven.

Voor deze auto heb ik niet beslist met mijn hart maar met mijn verstand, een handige maar vooral veilige familycruiser.
Niet met uw hart beslist maar met uw verstand?
Dan klopt er toch iets niet want als uw verstand de bovenhand had,dan had ge meer euro's in uw zak gehouden.Dus al die opties zijn verstandelijk perfect verklaarbaar :mrgreen: :mrgreen: ;)
Dan had ge een dacia duster moeten kopen. dan had ge al direct een pak euro's opzij kunnen leggen voor uw volgende aankoop met uw hart.................................................een Evora :mrgreen: :twisted:
LOTUS heeft voor diegene die thuis niks te zeggen hebben ook wat gewone kleuren aan het pallet toegevoegd
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Frederik's Benz B200 CDI

Bericht door Frederik »

PaulF schreef:Die rode kleur neemt het bompa gehalte wel volledig weg vindt ik.
Proficiat je hebt een goede keuze gemaakt.Veel geluk en veilige kms ermee.

Grtz Paul
In deze configuratie zal je ze niet snel tegenkomen, los van het kleur heb ik de reeks opties zeer, naukeurig geselecteerd. Bepaalde pakkette wel, andere dan weer niet omdat ze bepaalde opties hadden dat ik dan weer niet wilde.

Zo heb ik het nightpakket niet omdat ik de chroom sierlijsten mooier vind en die het uitzicht 'en zeker op een rode' en de dynamiek nog versterken, dus moest ik dan andere zaken los kiezen met een meerprijs tot gevolg. Maar ik wilde perse die chroom behouden. Tjah, ik wist gewoon geel goed hoe hij er moest uit zien.

De komende weken staan nog wat aanpassingen op de planning, zo ga ik woensdag een protech behandeling laten doen, en zal er de komende weken nog wat optische aanpassingen volgen doormiddel van folie. Zo wil ik nig zwarte spiegels, het laatste stuk van het dak dat nog rood is zwart maken en eventueel 'als de prijs meevalt' het dashboardinleg ook veranderen. Ook moeten de lettertjes nog verwijderd worden, had eigenlijk zopnder besteld, maar pas thuis opgemerkt dat ze er nog op stonden. En ben ik aan het uitkijken naar nog wat details.

Als KW ooit een schroefkit voor de B uitgebracht word zal deze mogelijks ook wel onder de auto komen, en ik ben nu ook al aan het rondkijken voor andere velgjes. Tjah, ergens diep in mij schuilt er naast het
Lotusvirus blijkbaar nog steeds het tunervirus.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Frederik's Benz B200 CDI

Bericht door Frederik »

dachero schreef:
Frederik schreef:
electroshock schreef:Uiteraard proficiat !

Maar inderdaad een vreemde keuze. Buitenbeentje is het minste wat je kan stellen.
De B op zich al vind ik een bevreemdend voertuig. De vorige generaties A & B hadden - ondanks hun bompa-imago - toch nog enige schwung en moderniteit. De vormgeving van deze nieuw generatie, daar heb ik het eerder moeilijk bij. Ik weet nog steeds niet wat ervan te denken.
De kleurkeuze is daarentegen wel pittig.

Veel pret er mee!
Een architect van op dit forum zei me ooit "als je een bepaald design onmiddellijk mooi vindt, dan is dat design eigenlijk al verouderd" en daar zit iets in. Eigenlijk zag ik het vorige model liever, maar nu de nieuwe nu al even leverbaar is, begint het oude model er wel gedateert uit te zien. Los daarvan heeft de nieuwe een veel mooier interieur en dit heeft de doorslag gegeven.

Voor deze auto heb ik niet beslist met mijn hart maar met mijn verstand, een handige maar vooral veilige familycruiser.
Niet met uw hart beslist maar met uw verstand?
Dan klopt er toch iets niet want als uw verstand de bovenhand had,dan had ge meer euro's in uw zak gehouden.Dus al die opties zijn verstandelijk perfect verklaarbaar :mrgreen: :mrgreen: ;)
Dan had ge een dacia duster moeten kopen. dan had ge al direct een pak euro's opzij kunnen leggen voor uw volgende aankoop met uw hart.................................................een Evora :mrgreen: :twisted:
Danny, er zit wel een reden achter hoor, de bedoeling is/was om een wagen aan te schaffen dat ik niet na 2j beu ben. Dus hoe langer ik er wil mee rijden, hoe sneller die Evora er kan komen. ;)
Gebruikersavatar
electroshock
Berichten: 2983
Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
Auto: nee, youngtimer Ridley

Re: Frederik's Benz B200 CDI

Bericht door electroshock »

Frederik schreef:Danny, er zit wel een reden achter hoor, de bedoeling is/was om een wagen aan te schaffen dat ik niet na 2j beu ben. Dus hoe langer ik er wil mee rijden, hoe sneller die Evora er kan komen. ;)
Ik rijd al heel lang met mijn zweedse schone, en toch kijk ik alleen maar naar een Evora :oops: Enfin, ik zie daar de logica niet. :D
Frederik schreef:Een architect van op dit forum zei me ooit "als je een bepaald design onmiddellijk mooi vindt, dan is dat design eigenlijk al verouderd" en daar zit iets in.
OK, daar zit een grond van waarheid in. Maar je moet er ook voor vallen. Een recente Lancia Delta - ook een buitenbeentje - daar draai ik mijn hoofd voor om, de vorige B-klasse had dat nog een beetje, maar bij deze mis ik de (visuele) klik. Ik twijfel er niet aan deze B technisch weer beter is dan de vorige B, maar onderhuidse technische vooruitgang wordt niet altijd gematched met een bijhorende buitenkant. Zo zal ik dan ook eerder vallen voor een 25 jaar oude ovlov 780 bertone coupé dan voor een laatste E-klasse coupé, of in familycruisertermen eerder een W123 T-model dan een laatste nieuwe E.
Maar is de echte familycruiser én het buitenbeentje uit Stuttgart/Tuscaloosa niet de R-klasse ?
Das Raumschiff (ausser Kategorie) ! ;)
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Plaats reactie