Mercedes A

Hier kan je praten over alles wat niet met Lotus auto's te maken heeft.
Funny, auto-related en andere items kunnen uiteraard aan bod komen.
Gebruikersavatar
diego
Berichten: 393
Lid geworden op: 25 dec 2010, 12:38
Auto: Elan S2 - EXIGE S II
Locatie: Staden

Re: Mercedes A

Bericht door diego »

Hmm evoque 11 liters ? Vorige week met de sport zat ik heen en terug naar holland + wat plaatselijke rondjes maar aan 9.6 liters en is toch een 2.7 v6 dus denk eerder dat aan uwe rechter voet lag :-)
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Mercedes A

Bericht door Frederik »

diego schreef:Hmm evoque 11 liters ? Vorige week met de sport zat ik heen en terug naar holland + wat plaatselijke rondjes maar aan 9.6 liters en is toch een 2.7 v6 dus denk eerder dat aan uwe rechter voet lag :-)
Ik kan maar zeggen wat ik kon vaststellen hé, ik heb er ook niet echt een verklaring voor.

Misschien het enige ik kan bedenken is dat de motor underpowered is bij de RR? Alhoewel als ik ze vergelijk gaan het redelijk gelijk op. RR weegt wel 200kg meer en heeft veel grotere wielen.
B200 CDI 136pk (300Nm) dat 1475kg vs. TD4 150pk (400Nm) 1670kg

Fabrieksopgave van de RR is 6,5l/100km van de B 4,7l/100km

Als ik zie dat ik met mijn pa's oude Audi A4 met 60l gemiddeld 1.000km bol, dan vraag ik me af wat de motoren ingenieurs de laatste 15j hebben gedaan. Zo wereldschokkend zuiniger zijn de wagens er toch niet op geworden, al laten ze het wel anders overkomen.

En met de B rij ik exact hetzelfde als met de RR, echt.
Hoeveel verbruik heb je met je Sport bij normaal gebruik?
Gebruikersavatar
Mr.E
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 okt 2009, 14:28
Auto: Syntax Error

Re: Mercedes A

Bericht door Mr.E »

En is het dan het verbruik afgelezen op het dashboard, of berekend aan de hand van het tanken? Ik weet uit ervaring van de C-klasse dat die op het dashboard altijd minstens 0,5 liter zuiniger is dan het werkelijk verbruik. :(
Consumentenmisleiding noem ik dat...

Maar inderdaad, zo veel zuiniger zijn auto's eigenlijk niet geworden. De cijfers die opgegeven worden zijn ook absoluut niet haalbaar, nog meer boerenbedrog... :x
Sometimes too much is just enough.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Mercedes A

Bericht door Frederik »

Mr.E schreef:En is het dan het verbruik afgelezen op het dashboard, of berekend aan de hand van het tanken? Ik weet uit ervaring van de C-klasse dat die op het dashboard altijd minstens 0,5 liter zuiniger is dan het werkelijk verbruik. :(
Consumentenmisleiding noem ik dat...
Ze zijn 'allemaal' optimistisch (de BC's), dus kan wel vergeleken worden, toch?
Mr.E schreef:Maar inderdaad, zo veel zuiniger zijn auto's eigenlijk niet geworden. De cijfers die opgegeven worden zijn ook absoluut niet haalbaar, nog meer boerenbedrog... :x
Denk je dat het beter is met de co²-uitstoot? Dat is gewoon 'platte' commerce. ;)
Gebruikersavatar
Mr.E
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 okt 2009, 14:28
Auto: Syntax Error

Re: Mercedes A

Bericht door Mr.E »

Frederik schreef:
Mr.E schreef:En is het dan het verbruik afgelezen op het dashboard, of berekend aan de hand van het tanken? Ik weet uit ervaring van de C-klasse dat die op het dashboard altijd minstens 0,5 liter zuiniger is dan het werkelijk verbruik. :(
Consumentenmisleiding noem ik dat...
Ze zijn 'allemaal' optimistisch (de BC's), dus kan wel vergeleken worden, toch?
Absoluut niet wat mij betreft, het enige wat telt is wat de auto ECHT verbruikt, dus voltanken, km-teller op 0, terug voltanken na X kilometer, en dan uitrekenen... Anders doe je gewoon mee aan de leugens van de autoindustrie, tss tss zo niet hé ;)
Frederik schreef:
Mr.E schreef:Maar inderdaad, zo veel zuiniger zijn auto's eigenlijk niet geworden. De cijfers die opgegeven worden zijn ook absoluut niet haalbaar, nog meer boerenbedrog... :x
Denk je dat het beter is met de co²-uitstoot? Dat is gewoon 'platte' commerce. ;)
Nee, dat denk ik dus niet, heb ik ook niet gezegd. Maar dat kan ik ook zelf niet meten, dus maak ik daar geen statements over.
Sometimes too much is just enough.
Gebruikersavatar
diego
Berichten: 393
Lid geworden op: 25 dec 2010, 12:38
Auto: Elan S2 - EXIGE S II
Locatie: Staden

Re: Mercedes A

Bericht door diego »

Bij gewoon rijden (rijksweg , .... ) kom ik met de RR sport aan 11,4 liter , als lore rijd dan 10,2 liter :D
Gebruikersavatar
diego
Berichten: 393
Lid geworden op: 25 dec 2010, 12:38
Auto: Elan S2 - EXIGE S II
Locatie: Staden

Re: Mercedes A

Bericht door diego »

Vandaag in autogids de vierkamp gelezen waarin de Mercedes B het opneemt tegen o.a Renault senic , ..... en de Mercedes kwam eruit als laatst .
Vooral de prijs en een onbruikbare 5 de plaats in combi met een te hard onderstel deed de B de das om .
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Mercedes A

Bericht door Frederik »

Citroen en Renault moet ik niet hebben, Ford kan er nog door (kwa model) maar is kleiner en rijdt niet zo leuk als de Benz, ook de ergonomie van het interieur en kopjes is een pak minder dan de Benz, maar dat betaal je dus mee.

5e zitplaats heb ik niet nodig én mijn daily mag best sportief afgeveerd zijn, het stoort me niet, zelfs op mijn demo met optionele sportophanging/verlaging. Misschien schuif ik er zelfs nog een KW onder.

Vond het vorige model B aan de buitenkant eigenlijk mooier, ik heb nog wat moeite met die futuristischere look van de nieuwste Benzies, maar het interieur van de nieuwe is fantastisch, bij het vorige model was het net een camionette vanbinnen.
01-mercedes-benz-b-class-interior630iot.jpg
2010-Mercedes-Benz-B-Class-F-CELL-Dashboard-590x443.jpg
2010-Mercedes-Benz-B-Class-F-CELL-Dashboard-590x443.jpg (54.46 KiB) 4159 keer bekeken
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Mercedes A

Bericht door Frederik »

W246 (B-class) is besteld, heb plekje kunnen overnemen waardoor ik minder lang zal moeten wachten. Productie is 27/06/2012, levering voor mijn verjaardag.

Wordt een leuke bakje, heb me es laten gaan en nu es besteld wat ik echt wel wilde hebben.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Mercedes A

Bericht door Frederik »

De Mercedes-Benz B-Class (W246) is vandaag aangekomen bij Mercedes-Benz Antwerpen Helaas ontbreekt er één vrij belangrijke optie... dus, nu maar wachten op een nieuwe. :-(
Productie 06/09/2012 - Levering midden September. (maar weet dit al ruim twee weken)
Kriebelt wel om deze toch af te halen en de "juiste" te annuleren, al vrees ik dat ik daarvan veel spijt zou krijgen.
Plaats reactie