Saoedi's leggen bom onder lage olieprijs

Hier kan je praten over alles wat niet met Lotus auto's te maken heeft.
Funny, auto-related en andere items kunnen uiteraard aan bod komen.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Saoedi's leggen bom onder lage olieprijs

Bericht door Frederik »

Ben ook altijd tegen de opkomst van de chinese en taiwanese cheapass producten geweest. Maar denk dat ik er thuis ook wel een hoop heb van staan zonder het te weten.

Als ik kan dan koop ik altijd Belgische producten, kan het niet dan liefst Europese waarvan ik weet dat ze in Europa geproduceerd zijn al weet men dat tegenwoordig allemaal niet meer.

De bedrijven hier worden belast met hopen belastingen, taksen en hoge loonkosten. Ginder krijgen ze bij manier van spreken de gebouwen en gronden als ze daar investeren en voor de prijs van 1 werkman hier kunnen ze er daar 5-10 betalen.

Het probleem is dat iedereen tegenwoordig uit is op woekerwinsten. Ref. de oliebaronnen. Vroeger werden ze schatrijk met 17-20€ per vat ruwe olie, nu vinden ze 75€ een eerlijke prijs terwijl we maanden +120-150$ betaalden. :roll:
Gebruikersavatar
wimvanbeeck
Berichten: 1615
Lid geworden op: 01 sep 2008, 14:14
Naam: Wim
Auto: Elise S 220
Locatie: Lommel

Re: Saoedi's leggen bom onder lage olieprijs

Bericht door wimvanbeeck »

Gisteren is de prijs gezakt onder de 38 dollar, zelfs met 2 miljoenvaten minder produktie

WIM
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Saoedi's leggen bom onder lage olieprijs

Bericht door Herman »

dit klopt helemaal Frederiek, vele europese bedrijven die zogezegd produceren zijn in feite niet meer of min gewoon een assemblage frabriek, met voor een klein deeltje meschien eigen productie en voor de rest assemblage met chinese items, waaronder dan ook veel brol "kan" zitten, maar op het label staat dan wel "made in europe" t is trouwens ook zo dat er vele kleine ingewikkelde componenten hier niet meer kunnen geproduceerd worden, daar de fabriek die ze vroegers maakten reeds weggedumpt is door deze china producten...

ge weet dat ik in de tweewieler branche zit he frederiek , wist ge dat een van de duurste fietsen in belgie gewoon uit vietnam komt ?? dit wordt wel nergens vermeld... :mrgreen: wij.. weten dat... maar zwijgen dat liefst wel ,daar de verkoop van dergelijke fietsen veel samenhangt met een showtje,en verkocht wordt aan lui die denken omdat het imago vd fiets er is, en hij tevens zeer duur is dat ze het beste kopen... :D :D .ja dat is dan jammer dat dat nog bestaat, ik bedoel op beiden, zulke klanten en zulke produkten.... zet je toch ergens aan het denken hé....

re verplichtingen bedrijven, mijn bedrijf ligt in een iz vlak op de grens met wallonie, t'is shrijnend om te zien ,wat "daar" wel kan, en hier ,ad overkant vd straat niet, en vele dingen worden daar gerealiseerd qua vergunningen in een mum van tijd... het bedrijf hier shuin tegenover heeft zijn eigen helikopterhaven, maar deze ligt wel mooi in wallonie en het bedrijf staat nog vlaanderen.... zijn ondergrondse brandstof tanks zitten ook in waalse grond..
zo ziet ge maar, dat sjoemelen toch blijkbaar kan zolang het officeel gebeurt :D :D

onze dochter heeft een aantal jaren voor een bekend soja verwerkend bedrijf in de aankoop gewerkt, en moest vele keren per jaar naar china... het was de gewoonte dat er jaarlijks een tour gemaakt werd bij de kleine producenten /boeren door gans china, ze vertelde er steeds schrijnende verhalen over, zo van waar wonen jullie ? daar in dat hutje.... en waar slapen jullie dan ?, terwijl ze het volledig lege hutje zag.... waarbij ze dan op de aardegrond wezen,... ja ..maar.. en voor de koude dan..?.. (want t'vroor daar ook tot min 20) dan toonden ze hun kranten en papier waar ze zich mee bedekten..... ook zijn er intern binnen in china vele onrusten die gewoon verzwegen worden voor het westen.... het is heel begrijpelijk dat deze mensen ook een betere levensstandard wensen,dit terwijl hun afnemers in recordtempo schatrijk worden aldaar, en onze bedrijven eveneens de grond inboren door de kortzichtigheid van de eu.

hebt ge die reportage gezien over martell ? =usa bedrijf die alles in in china liet produceren, en daar nu ook alles gestopt heeft ivm crisis, dwz hele dorpen aan hun lot overgelaten heeft, en dit na eerst bijna al onze europese speelgoedfabrikanten kapot gemaakt te hebben.. :(

Frederik schreef:Ben ook altijd tegen de opkomst van de chinese en taiwanese cheapass producten geweest. Maar denk dat ik er thuis ook wel een hoop heb van staan zonder het te weten.

Als ik kan dan koop ik altijd Belgische producten, kan het niet dan liefst Europese waarvan ik weet dat ze in Europa geproduceerd zijn al weet men dat tegenwoordig allemaal niet meer.

De bedrijven hier worden belast met hopen belastingen, taksen en hoge loonkosten. Ginder krijgen ze bij manier van spreken de gebouwen en gronden als ze daar investeren en voor de prijs van 1 werkman hier kunnen ze er daar 5-10 betalen.

Het probleem is dat iedereen tegenwoordig uit is op woekerwinsten. Ref. de oliebaronnen. Vroeger werden ze schatrijk met 17-20€ per vat ruwe olie, nu vinden ze 75€ een eerlijke prijs terwijl we maanden +120-150$ betaalden. :roll:
Laatst gewijzigd door Herman op 19 dec 2008, 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Saoedi's leggen bom onder lage olieprijs

Bericht door Frederik »

Herman schreef:ge weet dat ik in de tweewieler branche zit he frederiek , wist ge dat een van de duurste fietsen in belgie gewoon uit vietnam komt ?? dit wordt wel nergens vermeld... :mrgreen: wij.. weten dat... maar zwijgen dat liefst wel ,daar de verkoop van dergelijke fietsen veel samenhangt met een showtje,en verkocht wordt aan lui die denken omdat het imago vd fiets er is, en hij tevens zeer duur is dat ze het beste kopen... :D :D .ja dat is dan jammer dat dat nog bestaat, ik bedoel op beiden, zulke klanten en zulke produkten.... zet je toch ergens aan het denken hé....
Weet wat je doet Herman, moet trouwens dringend es langskomen, heb es een fiets nodig. Mijn oude Ketler staat nog bij mijn ouders en mijn pa rijdt ermee.
Herman schreef:re verplichtingen bedrijven, mijn bedrijf ligt in een iz vlak op de grens met wallonie, t'is shrijnend om te zien ,wat "daar" wel kan, en hier ,ad overkant vd straat niet, en vele dingen worden daar gerealiseerd qua vergunningen in een mum van tijd... het bedrijf hier shuin tegenover heeft zijn eigen helikopterhaven, maar deze ligt wel mooi in wallonie en het bedrijf staat nog vlaanderen.... zijn ondergrondse brandstof tanks zitten ook in waalse grond..
zo ziet ge maar, dat sjoemelen toch blijkbaar kan zolang het officeel gebeurt :D :D
Ik ken verschillende bedrijven die verhuisd zijn net over de taalgrens voor de vele voordelen ze in Wallonië geven aan mensen die willen en durven ondernemen. Dat zouden ze in Vlaanderen ook moeten doen!

Hij heeft de grond kunnen kopen aan 10€ de vierkante meter en zijn gebouw is volledig gebouwd met steun van dat steunfonds voor ondernemers. Gebouwen GRATIS Herman stel je voor... Zo is het wel makkelijk natuurlijk, enja waarom niet ... De taalgrens ligt hier ZEER vlakbij en is soms dichter rijden dan naar Gent.

In België kan je enorm legaal foefelen en als je de weg weet ... man man
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Saoedi's leggen bom onder lage olieprijs

Bericht door Frederik »

Frederik schreef:In België kan je enorm legaal foefelen en als je de weg weet ... man man
Kijk maar wat onze ministers allemaal aan het bekokstoven zijn.

Aan de ene kant heb ik er begrip voor, aan de andere kant misschien eens goed dat uitkomt hoe België draait. Eigenlijk hoemeer je foefelt, de beuzak en de oplichter je uithangt hoe rijker je wordt. Brave burgers komen gewoon rond.
Gebruikersavatar
wimvanbeeck
Berichten: 1615
Lid geworden op: 01 sep 2008, 14:14
Naam: Wim
Auto: Elise S 220
Locatie: Lommel

Re: Saoedi's leggen bom onder lage olieprijs

Bericht door wimvanbeeck »

Frederik schreef:Hydrogen is de toekomst! Honda here I come ;-)
Frederic, er zit wel een adder onder het gras, de Honda met brandstofcel verbruikt waterstof, en hoe maken we waterstof, door elektrolise met elektriciteit dus, een brandstofcel is een alternatief voor de zware batterijen die veel tijd nodig hebben om terug op te laden, maar eigenlijk verbuiken ze evenveel elektriciteit, de ene om de batterijen te laden , de andere om waterstof te maken, de nodige energie is ongeveer dezelfde.

WIM
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Saoedi's leggen bom onder lage olieprijs

Bericht door Frederik »

Frederik schreef:Hydrogen is de toekomst! Honda here I come ;-)
wimvanbeeck schreef:Frederic, er zit wel een adder onder het gras, de Honda met brandstofcel verbruikt waterstof, en hoe maken we waterstof, door elektrolise met elektriciteit dus, een brandstofcel is een alternatief voor de zware batterijen die veel tijd nodig hebben om terug op te laden, maar eigenlijk verbuiken ze evenveel elektriciteit, de ene om de batterijen te laden , de andere om waterstof te maken, de nodige energie is ongeveer dezelfde.

WIM
Dus is er electriciteit nodig om waterstof te maken? Maar dat kan eventueel in de toekomst door zonne en windenergie hé. Maar inderdaad, daar is het addertje weer.
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Saoedi's leggen bom onder lage olieprijs

Bericht door Herman »

correct, en onder welke druk moet H2 dan niet in de wagen zitten ? ik heb ergens cijfers gelezen van tussen 5000 a 10.000 psi en gekoeld minus ?......

u rijd in wezen met een "schoon "produkt, maar de aanmaak ervan is dermate vervuilend dat het plaatje ergens ook niet meer klopt....
vb. kern of electriciteits centrales moeten electricteit opwekken... dit zou dan, moesten we allemaal op electriteit beginnen rijden werkelijk de pan uit swingen qua productie vervuiling.... in de uk was er iemand die voorstelde om ieder huis te voorzien van hydrogen/waterstof leidingen ipv deze van vb aardgas, zodat we daar onze eigen H2 brandstofcel zouden aankoppellen zowel voor huis -noden of vervoer.... maar dat zal wel bij dromen blijven denk ik...

k'heb verleden jaar een enorme put gemaakt in mijnen tuin, maar jammer genoeg géén olie gevonden.... :| wel gratis warm van gekregen
Bijlagen
100_0012_edited.JPG
Laatst gewijzigd door Herman op 19 dec 2008, 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
wimvanbeeck
Berichten: 1615
Lid geworden op: 01 sep 2008, 14:14
Naam: Wim
Auto: Elise S 220
Locatie: Lommel

Re: Saoedi's leggen bom onder lage olieprijs

Bericht door wimvanbeeck »

Frederik schreef:
Frederik schreef:Hydrogen is de toekomst! Honda here I come ;-)
[
WIM
Dus is er electriciteit nodig om waterstof te maken? Maar dat kan eventueel in de toekomst door zonne en windenergie hé. Maar inderdaad, daar is het addertje weer.[/quote]

Vandaag kunnen we met de alternatieven ( zon en wind ) nog niet het jaarlijk meerverbruik ( elk jaar wordt er nog meer elektriciteit verbruikt ) dekken in Belgie

WIM
Plaats reactie