In- en uitschrijven van een voertuig

Hier kan je praten over alles wat niet met Lotus auto's te maken heeft.
Funny, auto-related en andere items kunnen uiteraard aan bod komen.
Bart P
Berichten: 1021
Lid geworden op: 21 okt 2008, 20:54
Naam: Bart
Auto: Elise S2
Locatie: Maasmechelen

In- en uitschrijven van een voertuig

Bericht door Bart P »

Aanvankelijk was ik van plan 12 maanden te rijden met mijn Elise ( mijn eerste Lotus sinds 24/06/2008 ) maar na enkele ervaringen met erg nat weer, ben ik afgestapt van dat idee en is het de bedoeling de wagen van mijn vrouw terug in te schrijven tijdens de wintermaanden. De Elise vervangt deze dan weer in het voorjaar. Hoe doen jullie dit? Telkens in- en terug uitschrijven en zo ja, welke voor- of nadelen heeft dit?
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: In- en uitschrijven van een voertuig

Bericht door ovi »

Bart Paredis schreef:Aanvankelijk was ik van plan 12 maanden te rijden met mijn Elise ( mijn eerste Lotus sinds 24/06/2008 ) maar na enkele ervaringen met erg nat weer, ben ik afgestapt van dat idee en is het de bedoeling de wagen van mijn vrouw terug in te schrijven tijdens de wintermaanden. De Elise vervangt deze dan weer in het voorjaar. Hoe doen jullie dit? Telkens in- en terug uitschrijven en zo ja, welke voor- of nadelen heeft dit?
Gewoon de wagen van uw vrouw ook inschrijven en de verzekering van de Lotus schorsen tot ge er terug mee wilt rijden.
Ge blijft dan wel uwen taks betalen maar anders moet ge hem iedere keer terug in verkeer brengen, dus naar de keuring, plaat overschrijven enz.Dat gaat volgens mij meer kosten.In de zomer zet ge dan de wagen van uw vrouw aan de kant en schrorst ge die verzekering.
Het voordeel is dat als ge eens een serieus probleem hebt ge direkt een andere wagen beschikbaar hebt.
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: In- en uitschrijven van een voertuig

Bericht door Herman »

als ge telkens in en uit schrijft is er meschien wel kans dat ge telkens opnieuw de inschrijvingstaks moet betalen--
ik heb een europa en tevens een elise ingeschreven op mijn naam-- mijn europa heeft "voor" dat hij ingeschreven was op mijn naam een tijdje gereden als vervangvoertuig vd elise, volgens mijn verzekeraar kan dat telkens voor 1 maand, en ge gebruikt de nr platen vd ene op de andere, natuurlijk kan er wel diskussie zijn bij een politiecontrole... maar op die manier kunt ge "toch" nog eens het stopgezette voeruig gebruiken ,en bent ge toch verzekerd, een verzekering stopzetten is maar lonend vanaf een bepaalde tijdsduur.
als ge een goede verzekeraar hebt en ge kunt hem overtuigen dat het hier een tweede voertuig betreft, waarvan er toch maar één op de baan kan komen per gebruik, krijgt ge zekers héél speciale voorwaarden-- ik heb mijn europa kunnen verzekeren aan 1/2 vd prijs, en de elise was ook goedkoop.
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: In- en uitschrijven van een voertuig

Bericht door ovi »

Herman schreef:als ge telkens in en uit schrijft is er meschien wel kans dat ge telkens opnieuw de inschrijvingstaks moet betalen--
ik heb een europa en tevens een elise ingeschreven op mijn naam-- mijn europa heeft "voor" dat hij ingeschreven was op mijn naam een tijdje gereden als vervangvoertuig vd elise, volgens mijn verzekeraar kan dat telkens voor 1 maand, en ge gebruikt de nr platen vd ene op de andere, natuurlijk kan er wel diskussie zijn bij een politiecontrole... maar op die manier kunt ge "toch" nog eens het stopgezette voeruig gebruiken ,en bent ge toch verzekerd, een verzekering stopzetten is maar lonend vanaf een bepaalde tijdsduur.
als ge een goede verzekeraar hebt en ge kunt hem overtuigen dat het hier een tweede voertuig betreft, waarvan er toch maar één op de baan kan komen per gebruik, krijgt ge zekers héél speciale voorwaarden-- ik heb mijn europa kunnen verzekeren aan 1/2 vd prijs, en de elise was ook goedkoop.
Allemaal goed tot ge eens iets deftig voorkrijgt!
Dan ziet de verzekering gewoon naar het vtg. waar de nr.plaat op zou moeten staan en zullen ze u toch naaien!
Mijn verzekeringagent was ook al jaren mijnen dikke vriend...tot mijn huis afgebrandt is en ik vant kaske naar de muur gestuurd werd! :evil:
Ik neem met zo'n zaken het zekere voor het onzekere en zorg dat ik voor 200% inorde ben.
En trouwens als ge hem in en uitschrijft moet ge "altijd" opnieuw inschrijvingstaks betalen.Vaderke staat gaat geen kadokes geven hé!
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: In- en uitschrijven van een voertuig

Bericht door Herman »

nee, helemaal niet want ge krijgt daar een dokument van---

voor de politie kan het verwarrend zijn als ze uw groenekaart vragen, maar met het verzekeringsdokument van tijdelijke vervangwagen erbij-- ik reed met toen 1 maand met de nr platen vd elise op mijn europa, daar ik nog geen had op de europa.-- maar als ge reeds nr platen hebt op beide wagens, kunt ge ze er gewoon oplaten, en op uw voorlopige dekking of bewijs van verzekering er de nr plaat laten opzetten... werkt perfekt. maar zoals gezegd een verzekering shorsen is niet altijd lonend als het maar voor korte tijd is.--
molleke

Re: In- en uitschrijven van een voertuig

Bericht door molleke »

op iedere verzekering staat uw chasisnr op bij zware ongevallen bekijken ze de nr, dus twee autos op één verzekering en één zelfste plaatnr is altijd een risico nemen. ge kunt wel een verzekering nemen per maand of per 2,3,4 maanden enz......... maar niet met de zelfste platen ,ieder auto is appart ingeschreven waar u jaarlijks taks op betaald en die taks betaald u altijd voor een volledig jaar.
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: In- en uitschrijven van een voertuig

Bericht door ovi »

molleke schreef:op iedere verzekering staat uw chasisnr op bij zware ongevallen bekijken ze de nr, dus twee autos op één verzekering en één zelfste plaatnr is altijd een risico nemen. ge kunt wel een verzekering nemen per maand of per 2,3,4 maanden enz......... maar niet met de zelfste platen ,ieder auto is appart ingeschreven waar u jaarlijks taks op betaald en die taks betaald u altijd voor een volledig jaar.
Helemaal juist!

Wat Herman zegt is natuurlijk ook waar!Als ik volgende week de Elan heb zet ik mijn nr.plaat van mijn H200 daarop en bel naar de verzekering om de verzekering al over te zetten.Ik moet dan wel zo vlug mogelijk naar de verzekering om het roze formulier voor inschrijving laten op te sturen om de nr.plaat over te schrijven op de Elan.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: In- en uitschrijven van een voertuig

Bericht door Frederik »

Principieel kan het én ben je verzekerd, MAAR ik stel me nogaltijd vragen ALS er iets fout gaat... dan zullen ze er alles aan doen om niet te moeten betalen.
Zeker als er een dode bij is, dan gaan ze ALLES uitspitten en dan ben je principieel niet in orde. In de kleine letterkes staan veel dingen, als je niet gekeurd bent, niet ingeschreven ... dan kunnen zij zich terugtrekken. :(

Ik vind dit zeer jammer, want de hobbyist en autoliefhebber kan zo diep in zijn portemonee gaan tasten als hij verschillende (hoeft niet altijd dure) auto's heeft staan in de garage.

Je makelaar kan je beste vriend zijn, maar als de maatschappij neen zegt dan kan hij op zijn kop staan en uit eigen zak zal hij het niet betalen.

Vandaar ik ook voor de Lotus doorbetaal op eigen platen.
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: In- en uitschrijven van een voertuig

Bericht door Herman »

Voor uw verzekering moogt ge steeds tot 1 maand met een vervangvoertuig rijden, ge moet het gewoon aangeven, en als ge van plan zijt vd maand volledigte gebruiken krijgt ge daarvan een dokument- enfin mijn verzekeringen doen dat toch.

stel u hebt een ongeval met uw wagen, deze gaat in herstelling, en uw garagist heeft daar een auto staan die te koop staat en die geschouwd en mechanisch in orde is- u kan perfekt uw platen vd auto die in herstelling is daaraan hangen, mits aangifte- voor de verzekering bent u in orde voor de duur van max 1 maand - maar u kan wel last hebben bij een politiecontrole- dit is wat ik na grondige navraag en ervaring heb gekrgen van mijn verzekeringen.--
(ik was daar nu niet bang van omdat het om 2 lottusen ging en het zou al een lotus kenner als flik moeten zijn die het verschil zag, en dan nog... .)




mijn europa was net géén jaar oud toen ik hem wilde inschrijven, dus maar een beetje gewacht, (inschrijvingstaks was dan een hoop minder) en de elise in reparatie gezet. was perfekt legaal.

ik ben een zéér voorzichtige persoon qua verzekeringen. onze webmaster weet dat ook wel-- ik heb ooit eens 12 jaar moeten procederen tegen een verzekeringsmaatshappy, tot zelfs voor het hof van cassatie--

te onthouden :verzekeringen maken veelal deel uit van banken en vice versa
dus altijd met wantouwen behandelen,zij zijn ook bedrijven die moeten (grote) winsten maken--- en zoals molleke zegt als het om grote bedragen gaat zullen ze niet nalaten om te procederen,kleine bedragen zijn makkelijker te recupereren en een vorm van reklame voor hun--- zij hebben tijd en hun eigen advokaten, en statistish gezien kunt ge als eiser, nog vroeger sterven of failliet gaan ,dan dat zij het opgeven, en dan zijn zij tenslotte toch de uiteindelijke winners.
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: In- en uitschrijven van een voertuig

Bericht door Herman »

opy frederiek:Zeker als er een dode bij is, end copy.

weet je frederik, dat het voor de verzekeringen soms véél goedkoper is als er een dode bij is dan een zwaar gekwetste (das wel cru hé) , tegenover de usa zijn de bedragen die de rechters toe kennen als shade bij overlijden alhier belachelijk en bespottelijk laag--- 20 jaar terug, had ik iets verhuurd, zwaar accident, ik kreeg als eigenaar een faktuur van de ziekenbond van één vd gekwetsen van 12 miljoen frank, ja juist- :mrgreen: - ik kon niets aan het ongeval doen en het verhuurde object was full omnium verzekerd voor alle gebruik wat ge maar kan inbeelden-- na een paar maanden( duur procederen )was die eis afgewenteld, bij navraag gaan ze (de ziekenkassen) altijd proberen eerst te scheppen bij de eigenaar vh object.....
sedertdien bekijk ik of het wel loont om omnium verzekerd te zijn-- wist u dat ze kunnen inroepen dat het voorwerp waarvoor ze u verzekeren, bv niet normaal gebruikt ttz buiten het gewone... maar wat is gewoon ??? er is een wet die zegt dat men als gebruiker zijn goederen als een goede huisvader moet gebruiken en beheren, en daarop op die oude wet baseren de maatschappijen zich als er een zware diskussie is---- waar is de limiet van gewoon gebruik-???? ik heb er 12 jaar over gedaan om hun dat wijs te maken...
Plaats reactie