Druppellader

Hier kan je praten over alles wat niet met Lotus auto's te maken heeft.
Funny, auto-related en andere items kunnen uiteraard aan bod komen.
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Druppellader

Bericht door ovi »

ovi schreef:
Frederik schreef:Hoelang mag je eigenlijk een batterij op een gewone lader hangen om geen schade te doen aan de batterij? Iemand een idee?
Alles hangt af van de laadsterkte van uw lader dus daar kan je moeilijk op antwoorden! :?
Een paar uurtjes kan zeker geen kwaad.
Op sommige staat een snellaadfunctie op die eigenlijk dient om een auto zo vlug mogelijk te kunnen starten en die dus zeker niet gebruiken om af en toe u batterij eens wat bij te laden! De laadstroom is dan soms 40 amp of meer dus als je hem dan een paar uur moest laten hangen..... :mrgreen:
FastEleven:
In theorie kun je de auto in de winter continu aan een druppellader laten hangen maar dat doe je beter niet met een 'gewone' batterijlader want die ontlaadt de batterij niet, zoals Ivo hierboven beschrijf

En waar zou Ivo deze onzin dan geschreven hebben Erik??? :roll:
Laatst gewijzigd door ovi op 11 nov 2012, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Druppellader

Bericht door ovi »

ovi schreef:
Frederik schreef:Ik zou toch liever de lader zelf buiten de auto willen hebben, ik denk dan aan brandgevaar enzo?

@hans : heb jij daar geen schrik voor?
Bij mij hang de moto continu aan de druppellader in de winter. Is inderdaad een fiche bij met aansluitingen op de batterij die je eventueel makkelijk zelf wat langer kan maken. Als je ze bij onze Elan moest aansluiten is de kabel echter meer dan lang genoeg om de lader buiten de wagen te zetten Frederik dus geen probleem. Ik zal de lengte sebiet eens meten als ik in de atelier ben. ;)
De lader wordt zoals Hans al gezegd heeft niet echt warm dus je kan hem gemakkelijk achter uwen zetel binnen leggen.
Plaats reactie