Yep, dat is wat ik ook al dikwijls gehoord heb!PaulF schreef:De koelwaterleidingen die door de centrale chassisbalk lopen zijn van metaal ,en kunnen voor grote problemen zorgen,bij mij zaten die voor
70% dicht met roest en kalkaanslag,dus best goed nazien en bij twijfel
vervangen.
Grts Paul
Mijn Alpine is de persoonlijke A310 Van Mr. Deroy geweest uit Nederland. Zo'n beetje den Benny Raepers daar!
Hij had deze Alpine volledig gerestaureerd en ook het koetswerk is volledig van het chassis af gebijteld en gezandstraald en gemetaliseerd. Na 7 jaar zie je dat dit goed gedaan is want is allemaal nog als nieuw.
De darmen zien er ook nog allemaal goed uit dus zijn waarschijnlijk toen ook allemaal vervangen. Hopelijk heeft hij ook die metalen leidingen vervangen.
Net achter de restauratie is deze man plotseling overleden en de zoon heeft deze dan geërfd en 2 jaar weggezet waarna ik hem gekocht heb. Ik heb hem nu 5 jaar en in November 2008 is de motor gesneuveld. In 2007 had ik er nog de vroemdag mee gereden op zolder en heeft toen serieus afgezien. Grote probleem was dat het soms iets te lang duurde eer ik terug kon vertrekken dus motor heeft waarschijnlijk toen zijn krak gehad.
Ondertussen heb ik ontdekt dat het niet gewoon een koppakdichting is die lekte (kwam heel veel witte doemp uit!) maar dat er gewoon een stuk uit de zuiger v/d eerste cilinder is? Foto's volgen als ik hem uit elkaar heb.