Motor R25 ombouwen en in Alpine310 monteren!

Hier kan je praten over alles wat niet met Lotus auto's te maken heeft.
Funny, auto-related en andere items kunnen uiteraard aan bod komen.
Gesloten
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Motor R25 ombouwen en in Alpine310 monteren!

Bericht door ovi »

PaulF schreef:De koelwaterleidingen die door de centrale chassisbalk lopen zijn van metaal ,en kunnen voor grote problemen zorgen,bij mij zaten die voor
70% dicht met roest en kalkaanslag,dus best goed nazien en bij twijfel
vervangen.

Grts Paul
Yep, dat is wat ik ook al dikwijls gehoord heb! :(
Mijn Alpine is de persoonlijke A310 Van Mr. Deroy geweest uit Nederland. Zo'n beetje den Benny Raepers daar! 8-)
Hij had deze Alpine volledig gerestaureerd en ook het koetswerk is volledig van het chassis af gebijteld en gezandstraald en gemetaliseerd. Na 7 jaar zie je dat dit goed gedaan is want is allemaal nog als nieuw.
De darmen zien er ook nog allemaal goed uit dus zijn waarschijnlijk toen ook allemaal vervangen. Hopelijk heeft hij ook die metalen leidingen vervangen.
Net achter de restauratie is deze man plotseling overleden en de zoon heeft deze dan geërfd en 2 jaar weggezet waarna ik hem gekocht heb. Ik heb hem nu 5 jaar en in November 2008 is de motor gesneuveld. In 2007 had ik er nog de vroemdag mee gereden op zolder en heeft toen serieus afgezien. Grote probleem was dat het soms iets te lang duurde eer ik terug kon vertrekken dus motor heeft waarschijnlijk toen zijn krak gehad. :(
Ondertussen heb ik ontdekt dat het niet gewoon een koppakdichting is die lekte (kwam heel veel witte doemp uit!) maar dat er gewoon een stuk uit de zuiger v/d eerste cilinder is? :roll: Foto's volgen als ik hem uit elkaar heb. :D
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Motor R25 ombouwen en in Alpine310 monteren!

Bericht door ovi »

Eindelijk een mailtje gehad dat alle onderdelen die nog in back-order stonden voor de motor van de R25 binnen zijn. :P Kan ik hem eindelijk terug in elkaar steken en beginnen met het inbouwen. Ondertussen nog een lijstje gemaakt van onderdelen die ik zelf in Frankrijk ga halen bij Meca-Parts als we volgende maand een rondje Frankrijk doen met de camper.
Als de Alpine klaar is begin ik aan de Elan die ik eens wat uit elkaar ga halen en wat vertroetelen! ;) Ik moet toch iets hebben om aan te brikoleren hé! :lol:
Gebruikersavatar
Bzguy
Berichten: 1883
Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
Naam: Hans
Auto: Noble M12
Locatie: Baal

Re: Motor R25 ombouwen en in Alpine310 monteren!

Bericht door Bzguy »

da's goed nieuws Ivo, kun je weer verder :)

Ik spring asap eens binnen se, maar momenteel durk durk druk (veranda :( )
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Motor R25 ombouwen en in Alpine310 monteren!

Bericht door ovi »

Bzguy schreef:da's goed nieuws Ivo, kun je weer verder :)

Ik spring asap eens binnen se, maar momenteel durk durk druk (veranda :( )
Ik wandel wel eens met de Tiger tot bij u! :lol: Ben je deze avond thuis?
Gebruikersavatar
Bzguy
Berichten: 1883
Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
Naam: Hans
Auto: Noble M12
Locatie: Baal

Re: Motor R25 ombouwen en in Alpine310 monteren!

Bericht door Bzguy »

ovi schreef:
Bzguy schreef:da's goed nieuws Ivo, kun je weer verder :)

Ik spring asap eens binnen se, maar momenteel durk durk druk (veranda :( )
Ik wandel wel eens met de Tiger tot bij u! :lol: Ben je deze avond thuis?
Late shift ; thuis vanaf 23u15 :(
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Motor R25 ombouwen en in Alpine310 monteren!

Bericht door ovi »

Bzguy schreef:
ovi schreef:
Bzguy schreef:da's goed nieuws Ivo, kun je weer verder :)

Ik spring asap eens binnen se, maar momenteel durk durk druk (veranda :( )
Ik wandel wel eens met de Tiger tot bij u! :lol: Ben je deze avond thuis?
Late shift ; thuis vanaf 23u15 :(
Das wa laat om de buren uit hun bed te doen springen! :lol:
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Motor R25 ombouwen en in Alpine310 monteren!

Bericht door ovi »

wimvanbeeck schreef:
Leuk maar wanneer gaat die eindelijk rijden ?


Als ik er eens eindelijk tijd voor heb hé Wim!
De Tiger die ik gekocht had heb ik al heel veel problemen mee gehad en uiteindelijk het probleem gevonden met die polie die blijkbaar los gekomen was en we dachten dat het opgelost was maar bleek achteraf dat de spiegroef v/d krukas zelf ook uitgesleten is en dat hadden we vorig jaar niet gezien. :roll: Resutaat was dat de distributie iegenlijk iets meer dan een tand verkeerd stond doordat dat tandwiel dus wat kon verdraaien waardoor de motor nooit echt goed gedraaid heeft. Dus ondertussen al veel vernieuwd en verbeterd aan de hele auto en vooral de kabelboom enz. beter gemaakt dan hij was.
We gaan nu een nieuwe motor steken en dan heeft Jeffry mij verplicht om aan de Alpine te beginnen dus na de winter moet hij rijden.
Als de Alpine klaar is gaan we namelijk voor Jeffry een auto opmaken tegen dat die 18 jaar is dus die kan nu al niet meer wachten om er eentje te zoeken waar wat werk aan is. :lol:

Maar de Alpine is zo'n beetje als het project van Emiel hier dus de laatste jaren wel nog wat dingen gaan halen in Frankrijk en vervangen en de V6 injectie motor is ook zo goed als klaar dus moet hem gewoon nog even in elkaar steken.

Aan de Alpine werken is eigenlijk voor als ik eens niks te doen heb :? en in alle rust kan genieten van het sleutelen met mijn zoon maar we hebben nu eenmaal altijd wel andere dingen te doen dus af en toe zit ik dan "uitzonderlijk" toch ook eens graag in mijn zetelke. :mrgreen:
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Motor R25 ombouwen en in Alpine310 monteren!

Bericht door ovi »

Eindelijk alle onderdelen en dichtingen om de injectiemotor in elkaar te steken dus we kunnen er terug aan beginnen.
Als ik er nu niet verder aan werk krijg ik een pakske slaag van mijn Jeffry en ondertussen is die al zo ver dat hij dat echt zou kunnen doen dus we zullen er dan maar eens aan beginnen zekers! :lol:
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Motor R25 ombouwen en in Alpine310 monteren!

Bericht door ovi »

Topic mag slotje op!
Gesloten