mini cruise Noord Antwerpen 2016

Plaats hier info, foto's en nabesprekingen van de Lotus evenementen.
Van Trackdays, trips, uitstappen, bijeenkomsten in binnen & buitenland.
sabken
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 apr 2014, 18:56
Naam: Eddy
Auto: EXIGE Sports Clubracer
Locatie: Melle

Re: mini cruise Noord Antwerpen 2016

Bericht door sabken »

Beste Hugo;
Bedankt voor de prachtige route die je uitgestippeld hebt.
Een duidelijk roadboek en mooie baantjes ,soms wat smallekes maar wel doenbaar.
We hopen dat je volgend jaar er nog eentje gaat organiseren (maar misschien proberen om de zon ook te reserveren voor in de namiddag).
We hebben er alvast erg van genoten, proficiat.
Groetjes; Sabine & Eddy
Gebruikersavatar
Jeroen Geerts
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 mei 2016, 16:36
Naam: Jeroen
Auto: Elise S2 Rover
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: mini cruise Noord Antwerpen 2016

Bericht door Jeroen Geerts »

Wat Eddy zegt. We waren blij dat we ondanks het weer gekomen zijn want het was een geweldige route en een erg toffe middag. Bedankt Hugo!
Gebruikersavatar
wimvanbeeck
Berichten: 1615
Lid geworden op: 01 sep 2008, 14:14
Naam: Wim
Auto: Elise S 220
Locatie: Lommel

Re: mini cruise Noord Antwerpen 2016

Bericht door wimvanbeeck »

Jeroen Geerts schreef:Wat Eddy zegt. We waren blij dat we ondanks het weer gekomen zijn want het was een geweldige route en een erg toffe middag. Bedankt Hugo!
Wij het Lotus On Tour team hopen jullie te mogen verwelkomen op onze rit, op 26/6/16, start in Lommel B, maar 35 km van Eindhoven NL verwijderd.
Gebruikersavatar
Hugo
Berichten: 934
Lid geworden op: 08 nov 2009, 09:47
Naam: Hugo
Auto: Europa Special
Locatie: Stabroek

Re: mini cruise Noord Antwerpen 2016

Bericht door Hugo »

er hebben zondag 23 auto's deelgenomen aan de mini cruise, ze hebben wel niet allemaal de gehele route gereden, sommigen alleen in de voormiddag of alleen in de namiddag, was geen probleem want meestal ook zo afgesproken

het weer was wel niet schitterend, alhoewel het klopte met de voorspelling, veel regen zondagnacht en morgen, droog vanaf 10 uur, sommige Elise zijn dan ook vertrokken met het dakje eraf, na de stop bij Deckers waren bijna alle Elise's dakloos :)

bij de start van de namiddagrit begon het toch rond 14 uur weer te regenen, voorspelling was, kans op een bui :( , die voorspelling is wel uitgekomen alleen is die bui boven Zandvliet blijven hangen :twisted: want eens enkele km verwijderd van de startplaats regende het tijdens de 2 uur lange namiddagrit altijd maar lichtjes :(

natuurlijk was er in het eerste deel een straat van het parcours afgesloten :twisted: ( enkele richting gemaakt voor een plaatselijke manifestatie, en natuurlijk in de voor ons verkeerde richting) de meeste deelnemers hebben dat toch kunnen oplossen en omzeilen, in de namiddagrit zou een foutje met een afstand zijn geslopen, moet ik nog eens na gaan kijken,

zoals meegedeeld is er veel gebruik gemaakt van smalle tot zeer smalle baantjes en was het soms moeilijk om tegenliggers te kruisen, vond het eerlijk gezegd ook dat ik er toch misschien wat te veel van die baantjes had ingestoken, maar was soms niet mogelijk om die te omzeilen, heb daar dan ook in de briefing en instructies melding van gemaakt, maar gelukkig regende het en waren er niet veel medeweggebruikers :D

nog een anekdote: heb zelf ook de route afgereden en kwam ook op een zeer smal stukje weg een tegenligger tegen ( een 4x4 auto) geen van beide had genoeg ruimte om de ander te laten passeren, ik kon wel voldoende terug achteruit om een beetje plaats te maken zonder in de brem te moeten, hij moest om te passeren WELeen stukje door de berm, toen hij ter hoogte van Lotje was stopte hij en deed zijn raam open, hij sprak mij aan " wat doen jullie met zulke auto's hier op deze smalle baantjes, je kan er niet eens mee in de berm rijden om uit te wijken " ik dan, " dat ben ik ook niet van plan, maar ik denk dat uw voertuig daar meer voor geschikt is, dus wijk jij maar uit in de berm, laat maar zien wat uw auto kan " , " ja seg", zei die nog, raampje omhoog en weg was hij :D

vond het leuk, was plezant om dat te organiseren, heb zelf een aangenaam weekend gehad, doe misschien later nog wel zo iets, we zien wel :)

denk dat de meesten wel tevreden waren, ook van de eigenaar en personeel van de "Leeuw van Vlaanderen" zijn geen klachten gekomen, we mogen altijd terugkomen :D

foto van de start
leeuw1.jpg
leeuw1.jpg (929.12 KiB) 6583 keer bekeken
Gebruikersavatar
gvy
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 nov 2010, 00:58
Naam: Geert
Auto: '80 Esprit S2.2

Re: mini cruise Noord Antwerpen 2016

Bericht door gvy »

Ik was van plan enkel de voormiddag te doen, maar na een telefoontje naar huis heb ik dus ook de namiddagrit gereden.

Hugo, regel nog maar een keer zoiets, bedankt man.

In de voormiddag ben ik, hoewel tijdig vertrokken, net te laat toegekomen.
Filip en ik hebben toertjes gedraaid om de leeuw te vinden, zodoende was de auto al goed beslijkt en voorbereid om aan de rit te starten.
Tot aan Deckers hebben we met onze twee esprits aan een goed tempo het parcours gereden, totdat we achter een caravaan coureurs kwamen te zitten, aan wie Hugo blijkbaar ook zijn roadboek had gegeven, want het was precies hetzelfde.
Op een breder stuk en met wat ongenoegen zijn we ze dan toch voorbijgeraakt.

De namiddag, inderdaad veel regen. Ik rijd alleen dus geen navigator en besloot in het rijtje achter Hugo te gaan . En Het Lotje van Hugo reed door en deed vlotte bochtjes. Je kan niets anders verwachten van een lotje, maar daarachter zat de datsun 240Z en die remde voor elke bocht ( en dat waren er veel ) tot echt zeer traag, waardoor ik telkens datzelfde moest doen met de esprit en dat werd op den duur flink lastig. Ook de M3 van Hugo's zoon had dat gevoel , want die zat nu en dan flink in m'n kont te duwen, net zoals ik in die van de Datsun zat overigens :lol: ) Ik wilde wel afstand houden, maar ja bij elke bocht zit je der weer in hé. En Hugo vooraan zich maar inhouden :D .
Pas op voor mij hoeft pure snelheid niet op zo'n parcours, maar vlot bochtjes pakken, daar zijn lotussen toch voor gemaakt.
En geen verwijt naar de datsunrijder hoor, want ik zag dat de auto het best lastig had in die bochtjes. Volgende keer zet ik mij achter een lotus.
En hierbij m'n excuses aan de Datsunrijder als ik op z'n zenuwen heb gewerkt zondag

De rit op de autosnelweg in de gietende ochtendregen ben ik toch even geschrokken. Voor antwerpen raakt ik aan 130km/u in twee sporen vol water en dat voelde , euh , onaangenaam. Ik was even het vertrouwen kwijt in m'n oude esprit, waarschijnlijk onterecht, maar je voelt ook alles zoveel harder aan dan in m'n daily BMW320D.

En dan nog een voordeeltje van het regenweer voor een motor met dubbele dellorto carbs zoals m'n ouwe esprit. Bij regenweer merk ik dat de motor ook op lange ritten net iets stabieler blijft draaien. "waterinjectie", nietwaar die de cilinders koel houdt en het mengsel en de vulling stabiel. echt waar.... Maar geef mij toch maar zon volgende keer.

Hugo, het was leuk.

Geert
[b]Look what Q's brought for us, isn't it nice[/b]
Gebruikersavatar
mindp0wer
Berichten: 2226
Lid geworden op: 05 aug 2009, 23:01
Naam: Koen
Auto: Elise Sport160 - 2006 S
Locatie: Kermt

Re: mini cruise Noord Antwerpen 2016

Bericht door mindp0wer »

Mooie dag gehad, ondanks het weer!
Op de foto boven zie je enkele mensen klungelen aan een rode Elise waarvan de koffer niet openging. Blijkbaar een veel voorkomend probleem op de Elises van recente makelij :roll:
AfbeeldingLotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: mini cruise Noord Antwerpen 2016

Bericht door Blue Darkness »

Wij zijn langs die werken weg gereden, maar dat was dus echt geen lachertje :oops:
Gebruikersavatar
Hugo
Berichten: 934
Lid geworden op: 08 nov 2009, 09:47
Naam: Hugo
Auto: Europa Special
Locatie: Stabroek

Re: mini cruise Noord Antwerpen 2016

Bericht door Hugo »

@ Blue Darkness
I am sorry :(

Ik had iedereen aangeraden van om naar de " Leeuw " te komen niet de normale korstste weg te volgen daar in die weg nog een groot gat zat waar ge niet met een Lotus door kon :o

In de loop van de dag hoorde ik van vele mensen, waaronder mijn dochter, dat je daar toch door kon, je kon die put ontwijken door over het erf van een boer te rijden, die mogeljkheid werd echter later, waarschijnlijk door die boer afgesloten, ik hoorde dat later ook, maar had toen al enkele Lotusrijders langs daar gestuurd om huiswaarts te rijden, had ik niet moeten doen :oops:
Gebruikersavatar
gvy
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 nov 2010, 00:58
Naam: Geert
Auto: '80 Esprit S2.2

Re: mini cruise Noord Antwerpen 2016

Bericht door gvy »

Ik ben in het terugkeren wel door die put geraakt met de esprit, en de esprit heeft behoorlijke overhangen. Niets geraakt.
Bij aankomst ook langs daar, maar over het erf.
Allemaal geen probleem.
Geert
[b]Look what Q's brought for us, isn't it nice[/b]
Gebruikersavatar
wimvanbeeck
Berichten: 1615
Lid geworden op: 01 sep 2008, 14:14
Naam: Wim
Auto: Elise S 220
Locatie: Lommel

Re: mini cruise Noord Antwerpen 2016

Bericht door wimvanbeeck »

Goed gedaan Hugo, het een leuke zondag voormidd
Plaats reactie