Le Mans Classic 2016

Plaats hier info, foto's en nabesprekingen van de Lotus evenementen.
Van Trackdays, trips, uitstappen, bijeenkomsten in binnen & buitenland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PascalM
Berichten: 449
Lid geworden op: 02 aug 2013, 12:33
Naam: Pascal
Auto: Elise S MY2015
Locatie: Oostende

Le Mans Classic 2016

Bericht door PascalM »

Net ontdekt dat er rond de wereldberoemde 24h van Le Mans ook een classic event bestaat. Blijkbaar wordt om de 2 jaar zo'n evenement georganiseerd en in 2016 is het weer zover (8e editie).

Op basis van de beschrijving en filmpjes, ziet er uit als de (jaarlijkse) Goodwood Revival. Een event die ik zeker eens wil meepikken. Maar met de huidige dure Britse Pond is die Le Mans Classic mogelijks wel een 'next best thing'.

Ik noteer alvast de data in mijn agenda en doorblader de site om meer info te verzamelen. De ticket verkoop is net gestart. Ik bekijk nog indien ik zou gaan. (een leuk weekend uitstapje in Le Mans... zie ook dresscode ;) )

Le Mans Classic gaat door op 8-9-10 juli.
Meer info vind je op Le Mans Classic

Hier het promo filmpje voor 2016


Een overzicht van de voorgaande editie in 2014
De Lotus Drivers Meeting is een eenvoudige manier om andere Lotus gepassioneerden te ontmoeten. De meeting gaat maandelijks door op zaterdag en dit van 16u tot 18u. Ontmoetingsplaats: Lotus Verhiest in Oostende.
Voor meer info: Lotus Drivers Meeting Belgium
Gebruikersavatar
Coen
Berichten: 1907
Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
Naam: Coen
Auto: Elise S2 111S
Locatie: Amsterdam

Re: Le Mans Classic 2016

Bericht door Coen »

Afgelopen 2 jaar ben ik bij de normale Le Mans geweest en het was beide keren echt genieten.

Goodwood staat nog heel hoog op mijn verlanglijstje, met name de classic. Misschien moet ik dit jaar ook gewoon de classic meepakken... Eens even kijken.
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: Le Mans Classic 2016

Bericht door FastEleven »

Goodwood Revival is wat mij betreft nog steeds de hoogmis van de klassieke races. Samen met enkele forum-anciens, waren we afgelopen september ook weer van de partij (samen met 150.000 andere bezoekers ....)

Naast Goodwood heb je Le Mans Classic, maar er zijn er tal van excellente historic race weekends, waaronder in Spa (Spa Classic, Spa Summer Classic, ....), Zolder (met het Master festival op 9-10 april), en natuurlijk ook de Nurburgring en sinds 2 jaar ook Zandvoort. Ook de historic F1 in Monaco is een aanrader !
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Gebruikersavatar
Cor van Nistelrooij
Berichten: 79
Lid geworden op: 19 feb 2010, 00:00
Naam: Cor
Auto: Elise Europa Esprit ele
Locatie: Maaskantje nl

Re: Le Mans Classic 2016

Bericht door Cor van Nistelrooij »

Vorig jaar samen met mijn zoontje in de eleven naar le mans classic geweest.
heeel veel regen gehad onderweg zelfs een half uur op de vluchtstrook staan schuilen in de eleven onder de paraplu..Ondanks alles zwemmen we er komend jaar weer naar toe was geweldig!!! Is heel wat anders dan het hypermoderne spul. Als je in de nacht de snellere klassen rond ziet boenderen doet je echt wel iets.
Zandvoort en spa classic evenementen doen we ook elk jaar.
Gebruikersavatar
PascalM
Berichten: 449
Lid geworden op: 02 aug 2013, 12:33
Naam: Pascal
Auto: Elise S MY2015
Locatie: Oostende

Re: Le Mans Classic 2016

Bericht door PascalM »

Ja, die Peter Auto organiseert blijkbaar verschillende evenementen (blijkbaar ook de Optic 2000 waar Hugo al over sprak). Niet allemaal natuurlijk, maar toch zeker een paar interessante.
Peter Auto.jpg
Peter Auto.jpg (126.89 KiB) 9766 keer bekeken
De Lotus Drivers Meeting is een eenvoudige manier om andere Lotus gepassioneerden te ontmoeten. De meeting gaat maandelijks door op zaterdag en dit van 16u tot 18u. Ontmoetingsplaats: Lotus Verhiest in Oostende.
Voor meer info: Lotus Drivers Meeting Belgium
Gebruikersavatar
Coen
Berichten: 1907
Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
Naam: Coen
Auto: Elise S2 111S
Locatie: Amsterdam

Re: Le Mans Classic 2016

Bericht door Coen »

FastEleven schreef: Naast Goodwood heb je Le Mans Classic, maar er zijn er tal van excellente historic race weekends, waaronder in Spa (Spa Classic, Spa Summer Classic, ....), Zolder (met het Master festival op 9-10 april), en natuurlijk ook de Nurburgring en sinds 2 jaar ook Zandvoort. Ook de historic F1 in Monaco is een aanrader !
En Schloss Dyck:
http://www.schloss-dyck-classic-days.de
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
Red Baron
Berichten: 1910
Lid geworden op: 09 dec 2009, 14:38
Naam: Stijn
Auto: Dax Rush, Elise S1
Locatie: Sijsele (Belgium)

Re: Le Mans Classic 2016

Bericht door Red Baron »

Ik ga ook met nog enkele bekenden van het forum: Gert (Exploded of iets met cookie...), Peter (Peter D) en Thierry (Thiva)
Is voor mij de eerste maal Le Mans dus ben wel eens benieuwd !
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
Gebruikersavatar
Remmel
Berichten: 143
Lid geworden op: 16 feb 2016, 18:13
Naam: Jean-Pierre
Auto: Elise S3 Cup 250 Gold
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Le Mans Classic 2016

Bericht door Remmel »

Ik ben er dit jaar ook bij, het zijn van die evenementen die beslist op de bucketlijst moeten staan MET een vinkje erachter!
Net zoals de Mille Miglia (ook dit jaar van de partij) en het GoodWood Festival of Speed (die stond echt nr1 en was ge-wel-dig!)
80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.
Gebruikersavatar
arjan916
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 feb 2016, 12:17
Naam: Arjan
Auto: Lotus Elise S1
Contacteer:

Re: Le Mans Classic 2016

Bericht door arjan916 »

Dit jaar hoop ik m'n 14e achtereenvolgende LeMans 24h te gaan doen, maar ben nog geen enkele keer bij de Classic geweest.
Een beetje afhankelijk van andere evenementen komt daar dit jaar misschien verandering in en ga ik ook eens bij de Classic kijken.
Enkele vrienden van me zijn er in 2014 geweest en kwamen niet enthousiast terug.
Ik ben enkele keren bij verschillende Goodwood evenementen geweest, en het overgrote deel van de berichten over LM Classic zijn het erover eens dat de Fransen niet kunnen tippen aan de Engelse sfeer.
Ik ga t vanzelf wel zien.

Ohw ja, als ik ga dan zal ik er wat plaatjes schieten en kun je ze hier terugzien;
http://www.arjan916.nl/index.php/fotos-race-index
Gebruikersavatar
Remmel
Berichten: 143
Lid geworden op: 16 feb 2016, 18:13
Naam: Jean-Pierre
Auto: Elise S3 Cup 250 Gold
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Le Mans Classic 2016

Bericht door Remmel »

Ik ga er dit jaar juist naartoe omdat enkele vrienden van mij erg positief waren 2jr geleden (en die gaan nu ook weer mee).
Nadeel is de lengte van het circuit, ben vorig jaar naar de Spa-Classic geweest en dit is een prachtig evenement.
Hier de link, is dit jaar 13-15 mei: https://peterauto.peter.fr/nl/evenement ... pa-Classic

Voordeel hier is het kleinere circuit zodat je op verschillende plekken kunt gaan kijken en er altijd actie voorbij komt.
En met even lopen sta je weer midden op het sleutelpleintje waar motoren proefdraaien etc echt héérlijk.
Hoorde zelfs geluiden dat de Spa-Classic beter is dan LeMans, en dat zegt wat.
Verschillende raceklasses, ook Groep C fantastisch.
80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.
Plaats reactie