Lotus Elise Cup 250 MY19

Ben je hier nieuw? Stel je hier eventjes voor.
Uw Lotus kan U voorstellen in Showroom!
Gebruikersavatar
jacobstim
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 mar 2021, 16:25
Naam: Tim
Auto: Elise Cup 250 MY19
Locatie: Keerbergen
Contacteer:

Re: Lotus Elise Cup 250 MY19

Bericht door jacobstim »

Nog een leuke update die ik niet gedeeld had:
ik ben al een tijdje goed bevriend met George W. (Hell Slow / GF Williams)

Bij een te grote vleugel heeft de auto meer last van onderstuur door aero inbalans dus George en ik hadden de originele airvents van de Cup 260 / Exige 430 genomen, een mal laten maken bij een kennis die carbon maakt voor boten en zo de originele front fender vents op maat laten maken in carbon. Heb gezien dat er nu stillaan een aantal fabrikanten komen die hun eigen varianten maken maar toch wel leuk om onze eigen 'OEM+' versies te hebben van de fender vents.

Iemand tips voor waar ik terecht kan voor deze netjes te laten installeren?
Ga nu niet Jan en alleman laten in de front clam snijden :)

Lotus FKM is zoals altijd zeer behulpzaam en gaat me helpen om de binnenspatborden van de Cup 260 vast te krijgen, zo moet ik ook geen gaten snijden in de originele spatborden van de Cup 250. (Ik kon helaas geen 260 meer vastkrijgen en Lotus weigert ook om me een 260 vleugel te verkopen, I really tried :lol: )

Afbeelding

Eindresultaat moet dan zo gaan zijn:

Afbeelding

Dan kan ik eindelijk de PB-R Cup racing wing laten installeren want ik heb hier nog een grote Reverie vleugel maar merkte teveel inbalans door het teveel aan downforce op circuit. Momenteel dus terug op de stock vleugel. Potentieel ga ik ook de voorlip moeten aanpassen maar de front fender vents reduceren al veel lift op de voorwielen dus dat moet zeker al helpen.
OPEN PITLANE TRACKDAYS: WWW.APEXEVENTS.EU

"Faster, faster, untill the thrill of speed overcomes the fear of death"
Gebruikersavatar
Coen
Berichten: 1907
Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
Naam: Coen
Auto: Elise S2 111S
Locatie: Amsterdam

Re: Lotus Elise Cup 250 MY19

Bericht door Coen »

Wauw! Wat een gave binnenkomer! De CUP 250’s stromen binnen :grinning:
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: Lotus Elise Cup 250 MY19

Bericht door FastEleven »

My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
wimke1971
Berichten: 197
Lid geworden op: 26 mei 2014, 13:10
Naam: wim
Auto: Lotus Elise lhd 2002
Locatie: Liefdekerke

Re: Lotus Elise Cup 250 MY19

Bericht door wimke1971 »

Deze krijg je toch nooit gekeurd hier? Audi motor in een Lotus...
Gebruikersavatar
Coen
Berichten: 1907
Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
Naam: Coen
Auto: Elise S2 111S
Locatie: Amsterdam

Re: Lotus Elise Cup 250 MY19

Bericht door Coen »

Ik heb een keer meegereden in deze Elise. Bijzonder snel zo met een turbo.
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
Gebruikersavatar
jacobstim
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 mar 2021, 16:25
Naam: Tim
Auto: Elise Cup 250 MY19
Locatie: Keerbergen
Contacteer:

Re: Lotus Elise Cup 250 MY19

Bericht door jacobstim »

wimke1971 schreef: 16 mar 2021, 20:01 Deze krijg je toch nooit gekeurd hier? Audi motor in een Lotus...
Als deze gehomologeerd is geweest in een andere EU land krijg je hem hier op Belgische plaat bij import.
OPEN PITLANE TRACKDAYS: WWW.APEXEVENTS.EU

"Faster, faster, untill the thrill of speed overcomes the fear of death"
wimke1971
Berichten: 197
Lid geworden op: 26 mei 2014, 13:10
Naam: wim
Auto: Lotus Elise lhd 2002
Locatie: Liefdekerke

Re: Lotus Elise Cup 250 MY19

Bericht door wimke1971 »

Mooi om weten! In Nederland mogen ze toch eender welke motor in een auto leggen? Is het dan niet meer dan dat om deze in België op de baan te krijgen? Maw zijn ze automatisch gehomologeerd in Nederland omdat de wetgeving daar vrij is?
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Lotus Elise Cup 250 MY19

Bericht door Frederik »

wimke1971 schreef: 18 mar 2021, 09:58 Mooi om weten! In Nederland mogen ze toch eender welke motor in een auto leggen? Is het dan niet meer dan dat om deze in België op de baan te krijgen? Maw zijn ze automatisch gehomologeerd in Nederland omdat de wetgeving daar vrij is?

Volgens de letter der wet wel ja, maar ik merk dat het soms zeer moeizaam gaat.
Typisch Belgisch alweer ... danig bemoeilijken, dat de burgers het opgeven en het erbij laten. :(
Plaats reactie