PatrickS : Elise SC
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 27 apr 2020, 19:57
- Auto: 2009 Elise SC
PatrickS : Elise SC
Er was eens… een (sport)autoliefhebber (ikke dus) die voor zijn 40e verjaardag (nu 10 jaar terug) een speciaal cadeau kreeg van zijn broer… 3 dagen achter het stuur van een Lotus Elise SC.
De enige voorwaarde was een verplaatsing naar Milaan, Italië. Daar bood Hertz deze wagen aan in de dreamcar collectie, zonder kilometerbeperking.
Bij aankomst in het Hertz kantoor op het vliegveld van Linate kregen we te horen dat de Elise de week voordien, total loss gereden was door de vorige huurder.
Kans om te treuren kreeg ik echter niet want de Elise was intussen vervangen door een Lotus Exige S240!!! De bediende van Hertz vroeg of dit ook goed was?!?!
Na ontvangst van de sleutel was het richting Autodromo Nazionale Monza voor een kort bezoek aan het legendarische circuit. Vervolgens was het richting Garda meer om daar te genieten van de Exige op leuke bochtige wegen.
Op 3 dagen tijd werden +/- 1000 km verslonden en voelde ik me als een vis in het water achter het stuur van de Exige. Voordien had ik al achter het stuur gezeten van o.a. een Porsche 911, Dodge Viper, Chevrolet Corvette en sportieve versies van minder exotische merken maar nu kon ik pas echt spreken van een rijbeleving. Het gevoel dat deze wagen me gaf was moeilijk te beschrijven.
Back to basic, achterwielaandrijving, geen stuurbekrachtiging, laag bij de grond, het specifieke schakelgevoel enz… dit was autorijden pur sang. Met pijn in het hart, maar wel dankbaar voor de unieke ervaring, gaf ik de sleutels terug af bij Hertz.
Nog nooit had een auto zo’n indruk gemaakt op mij. Ik stond er versteld van.
Deze kleine lichte sportwagen vroeg 100% van mijn aandacht en… I loved it!
Deze ervaring heeft me sindsdien niet meer losgelaten.
Dezelfde Exige kopen was toen helaas geen optie. In de jaren nadien zou ik de tweedehands markt in het oog blijven houden voor een betaalbare Exige. Deze wagen bleef zijn waarde echter goed behouden. Met spijt in het hart werd een aankoop “on hold” gezet tot een later tijdstip en bleef ik verder “rijden” in mijn praktische Peugeot break.
De Lotus microbe ging uiteindelijk in een winterslaap om van tijd tot tijd toch terug de kop op te steken wat dan resulteerde in een online zoektocht op de tweedehandsmarkt en een enkele testrit met een tweedehands Lotus Elise S bij Thiery Verhiest.
Uiteindelijk bleef een aankoop, achteraf gezien soms om de gekste redenen, uit.
De jaren gingen voorbij en dan kwam mijn 50e verjaardag aankloppen, een verjaardag die ik niet zomaar voorbij wou laten gaan. Na een beetje soul-searching onder aanmoediging van mijn vriendin kwam ik terug uit bij Lotus. Ik was curieus of na al die tijd het rijden met een Lotus nog altijd hetzelfde effect op me zou hebben.
Proeven van betekende voor mij ook uitmaken of ik nu toch nog voluit zou gaan voor een Lotus Elise/Exige in dit leven of de zoektocht definitief zou afblazen.
Er terug eentje huren zat er niet in dus besloot ik last minute om een stage te boeken bij de Lotus Driving Academy in Hethel. Bestaat er een betere manier om terug te proeven van een Lotus dan dit te doen op de heilige grond van Hethel onder begeleiding van een Lotus instructeur?
As if it was ment to be… bleek er nog een 1 bronzen stage (1 dag) vrij te zijn de week voor mijn verjaardag.
Ik heb dan niet getwijfeld en onmiddellijk geboekt. Deze stage gaf me 1 uur achter het stuur van een Lotus Elise Sport, zelfs op een circuit, hetgeen ik nog nooit in mijn leven gedaan had.
Mooi meegenomen was het bezoek aan de Lotus fabriek en aan Classic Team Lotus.
Na de eerste sessie van 20 min had ik mijn antwoord al… YES, YES & YES that little car still had that special effect on me. De volgende 2 sessie werd het alleen maar duidelijker ondanks de gietende regen waarin we de sessies reden.
Bij de terugkeer in België ben ik dan mijn zoektocht begonnen die na een korte twijfel tussen de verschillende motorversies uiteindelijk na 6 maand resulteerde in de aankoop van een Lotus Elise SC van 2009, titanium grey met sports pack en net geen 57000 Km op de teller.
Helaas kwam COVID-19 nog even roet in het eten gooien en werd de ophaling bij de verkoper uitgesteld tot einde mei.
Bij deze is mijn Lotus verhaal begonnen en ben ik benieuwd wat het mij nog gaat brengen.
P.S.: Een 3-daagse stage bij de Lotus Driving Academy is intussen terug geboekt.
De enige voorwaarde was een verplaatsing naar Milaan, Italië. Daar bood Hertz deze wagen aan in de dreamcar collectie, zonder kilometerbeperking.
Bij aankomst in het Hertz kantoor op het vliegveld van Linate kregen we te horen dat de Elise de week voordien, total loss gereden was door de vorige huurder.
Kans om te treuren kreeg ik echter niet want de Elise was intussen vervangen door een Lotus Exige S240!!! De bediende van Hertz vroeg of dit ook goed was?!?!
Na ontvangst van de sleutel was het richting Autodromo Nazionale Monza voor een kort bezoek aan het legendarische circuit. Vervolgens was het richting Garda meer om daar te genieten van de Exige op leuke bochtige wegen.
Op 3 dagen tijd werden +/- 1000 km verslonden en voelde ik me als een vis in het water achter het stuur van de Exige. Voordien had ik al achter het stuur gezeten van o.a. een Porsche 911, Dodge Viper, Chevrolet Corvette en sportieve versies van minder exotische merken maar nu kon ik pas echt spreken van een rijbeleving. Het gevoel dat deze wagen me gaf was moeilijk te beschrijven.
Back to basic, achterwielaandrijving, geen stuurbekrachtiging, laag bij de grond, het specifieke schakelgevoel enz… dit was autorijden pur sang. Met pijn in het hart, maar wel dankbaar voor de unieke ervaring, gaf ik de sleutels terug af bij Hertz.
Nog nooit had een auto zo’n indruk gemaakt op mij. Ik stond er versteld van.
Deze kleine lichte sportwagen vroeg 100% van mijn aandacht en… I loved it!
Deze ervaring heeft me sindsdien niet meer losgelaten.
Dezelfde Exige kopen was toen helaas geen optie. In de jaren nadien zou ik de tweedehands markt in het oog blijven houden voor een betaalbare Exige. Deze wagen bleef zijn waarde echter goed behouden. Met spijt in het hart werd een aankoop “on hold” gezet tot een later tijdstip en bleef ik verder “rijden” in mijn praktische Peugeot break.
De Lotus microbe ging uiteindelijk in een winterslaap om van tijd tot tijd toch terug de kop op te steken wat dan resulteerde in een online zoektocht op de tweedehandsmarkt en een enkele testrit met een tweedehands Lotus Elise S bij Thiery Verhiest.
Uiteindelijk bleef een aankoop, achteraf gezien soms om de gekste redenen, uit.
De jaren gingen voorbij en dan kwam mijn 50e verjaardag aankloppen, een verjaardag die ik niet zomaar voorbij wou laten gaan. Na een beetje soul-searching onder aanmoediging van mijn vriendin kwam ik terug uit bij Lotus. Ik was curieus of na al die tijd het rijden met een Lotus nog altijd hetzelfde effect op me zou hebben.
Proeven van betekende voor mij ook uitmaken of ik nu toch nog voluit zou gaan voor een Lotus Elise/Exige in dit leven of de zoektocht definitief zou afblazen.
Er terug eentje huren zat er niet in dus besloot ik last minute om een stage te boeken bij de Lotus Driving Academy in Hethel. Bestaat er een betere manier om terug te proeven van een Lotus dan dit te doen op de heilige grond van Hethel onder begeleiding van een Lotus instructeur?
As if it was ment to be… bleek er nog een 1 bronzen stage (1 dag) vrij te zijn de week voor mijn verjaardag.
Ik heb dan niet getwijfeld en onmiddellijk geboekt. Deze stage gaf me 1 uur achter het stuur van een Lotus Elise Sport, zelfs op een circuit, hetgeen ik nog nooit in mijn leven gedaan had.
Mooi meegenomen was het bezoek aan de Lotus fabriek en aan Classic Team Lotus.
Na de eerste sessie van 20 min had ik mijn antwoord al… YES, YES & YES that little car still had that special effect on me. De volgende 2 sessie werd het alleen maar duidelijker ondanks de gietende regen waarin we de sessies reden.
Bij de terugkeer in België ben ik dan mijn zoektocht begonnen die na een korte twijfel tussen de verschillende motorversies uiteindelijk na 6 maand resulteerde in de aankoop van een Lotus Elise SC van 2009, titanium grey met sports pack en net geen 57000 Km op de teller.
Helaas kwam COVID-19 nog even roet in het eten gooien en werd de ophaling bij de verkoper uitgesteld tot einde mei.
Bij deze is mijn Lotus verhaal begonnen en ben ik benieuwd wat het mij nog gaat brengen.
P.S.: Een 3-daagse stage bij de Lotus Driving Academy is intussen terug geboekt.
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11312
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Mijn Lotus verhaal…
Welkom en wat een mooi verhaal.
Zo zie je maar je het unieke gevoel van rijden in een Lotus pas kan ervaren en erkennen als je er mee hebt gereden... een gevoel dat menig exoten die een veelvoud kosten niet kunnen evenaren.
Stel je uw SC ook es voor ?
Zo zie je maar je het unieke gevoel van rijden in een Lotus pas kan ervaren en erkennen als je er mee hebt gereden... een gevoel dat menig exoten die een veelvoud kosten niet kunnen evenaren.
Stel je uw SC ook es voor ?
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- PJH
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 16 jan 2016, 19:35
- Auto: Exige S240
- Contacteer:
Re: Mijn Lotus verhaal…
Welkom. Je doet me denken aan mezelf
www.openroads.be - Rediscover the fun of driving.
- FastEleven
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
- Locatie: België-Brasschaat
- PascalM
- Berichten: 449
- Lid geworden op: 02 aug 2013, 12:33
- Naam: Pascal
- Auto: Elise S MY2015
- Locatie: Oostende
Re: Mijn Lotus verhaal…
Eenmaal het in je bloed kruipt...
Welkom!
En die Lotus License staat ook op mijn todo...
Welkom!
En die Lotus License staat ook op mijn todo...
De Lotus Drivers Meeting is een eenvoudige manier om andere Lotus gepassioneerden te ontmoeten. De meeting gaat maandelijks door op zaterdag en dit van 16u tot 18u. Ontmoetingsplaats: Lotus Verhiest in Oostende.
Voor meer info: Lotus Drivers Meeting Belgium
Voor meer info: Lotus Drivers Meeting Belgium
-
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 15 okt 2009, 21:43
- Naam: Dilly
- Auto: Exige S2 / 2007
Re: Mijn Lotus verhaal…
Mooi verhaal, welkom!
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 27 apr 2020, 19:57
- Auto: 2009 Elise SC
Re: Mijn Lotus verhaal…
Bedankt voor de verwelkoming.
Ik had geen foto's gepost in deze rubriek aangezien erbij stond "Je Lotus stel je voor in de rubriek showroom" maar bijna iedereen zet er hier een paar foto's bij dus bij deze...
... oeps precies niet zo simpel. Effe lezen en dan experimenteren want ben niet zo thuis in werken met een forum...
Details wagen: Kleur storm titanium en niet titanium grey zoals vermeld in mijn tekst , hardtop, sports pack, LSD, airco en volgens Thierry Verhiest een uitlaat stage 3
Foto 1 & 2 van bij de ophaling
Foto 3 veilig, droog en warm in de garage thuis
Ik had geen foto's gepost in deze rubriek aangezien erbij stond "Je Lotus stel je voor in de rubriek showroom" maar bijna iedereen zet er hier een paar foto's bij dus bij deze...
... oeps precies niet zo simpel. Effe lezen en dan experimenteren want ben niet zo thuis in werken met een forum...
Details wagen: Kleur storm titanium en niet titanium grey zoals vermeld in mijn tekst , hardtop, sports pack, LSD, airco en volgens Thierry Verhiest een uitlaat stage 3
Foto 1 & 2 van bij de ophaling
Foto 3 veilig, droog en warm in de garage thuis
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11312
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Mijn Lotus verhaal…
za lig!
Veel plezier ermee...
Van welke regio ben je?
Veel plezier ermee...
Van welke regio ben je?
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 27 apr 2020, 19:57
- Auto: 2009 Elise SC
Re: Mijn Lotus verhaal…
Bedankt Frederik! Zal er niet aan ontbreken. Laat het nu nog maar een hele tijd mooi weer zijn . Ik ben van Herk-de-Stad.
- FastEleven
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
- Locatie: België-Brasschaat
Re: Mijn Lotus verhaal…
Dat is een behoorlijke brulpijp.... een uitlaat stage 3 ....
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track