OrangeElise

Ben je hier nieuw? Stel je hier eventjes voor.
Uw Lotus kan U voorstellen in Showroom!
OrangeElise
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 mei 2019, 13:06
Naam: Jan
Auto: Elise S3 220 - 2012
Locatie: Moordrecht (NL)

OrangeElise

Bericht door OrangeElise »

OrangeElise? Eerst maar eens even voorstellen.

Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van de Oranje Elise S3 – 220.
Heeft een lange aanloop gehad, en dan (terugkijkend) is het nu zover.

Altijd veel interesse gehad in auto’s, en in de voorgaande jaren waren er andere prioriteiten dan echt lekkere auto’s.
Een motorfiets is er altijd geweest. Een Triumph Daytona 900 (ja, die gele!) en daarna nog 2 Triumphs, een FJR en daarna een trits BMWs. Nu de zeer snelle BMW K1600GT als daily forens rider, voor mijn ritten alleen of met een van de jongens. Ook voor toerritten en vakantietochten door heel Europa.

Een jaar of 10 geleden de eerste keer bij Van der Kooi (destijds nog in Lochem) eens in een Elise gezeten. Hmmm, wat puur, wat leuk.

In 2015 een vakantie naar Zuid Engeland geweest. En op een doordeweekse juli-ochtend eens bij Lotus - Westover in Poole binnengestapt. Leuk gesprek met verkoper, en het was heel duidelijk dat ik als toerist langskwam om wat auto’s te kijken. Toch bood de verkoper aan dat ik zelf een stukje kon sturen sturen in een spliksplinternieuwe demo S3-220. Wat een visionaire verkoper ☺

Tja... en dan is het vuur ontstoken, dan ga je voor de bijl. Wat een genot, wat een stuurgevoel.

En dat liet me niet meer los. Vorig jaar eens in een S3-136 gereden. Wederom dat gevoel van fun, fun, fun! Dat sturen is hemels! Even getwijfeld en uiteraard was die auto direct verkocht voordat ik erop terug kon komen......
Daarna om zeker te weten wat de juiste moet worden, een proefrit gemaakt in een MX-5, verschillende S2000’s en een BMW Z4 maar dat is het allemaal niet voor mij. En maakt het gevoel voor een Elise alleen maar sterker.

Dus de zoektocht verder gefocussed op enkel een Elise. Wilde het liefst een supercharged Elise en in een sprekende kleur.

Onlangs toegehapt op een Oranje Elise 220. Na een korte proefrit overtuigd van de geweldige wagen en deze gekocht!

De aflevering laat nog heel even op zich wachten, maar de auto is er voor het Hemelvaart weekend.

Ben dus ook voornemens om woensdags af te reizen naar Ieper/ Ypres en daar heerlijk een dagje mee te maken als ‘newbe
Ik kan niet wachten, heb er veel zin in! :) :)
Bijlagen
20190507_110336.jpeg
20190507_110336.jpeg (181.12 KiB) 8853 keer bekeken
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: OrangeElise

Bericht door Frederik »

Welkom!

Mooie Elise, ik ben ook voorstander van Lotussen in sprekende kleuren. ;-)
Ypres Lotus Day zal een leuke eerste ervaring zijn lijkt me ... direct al een groot event.

Veel plezier ermee en CU in Ypres!
LMR-1982-Antwerp
Berichten: 37
Lid geworden op: 29 sep 2018, 13:46
Naam: Luc
Auto: Elise 111R
Locatie: Antwerpen

Re: OrangeElise

Bericht door LMR-1982-Antwerp »

Super leuk tot Ieper, ik haal mn nieuwe Elise vandaag op:)
OrangeElise
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 mei 2019, 13:06
Naam: Jan
Auto: Elise S3 220 - 2012
Locatie: Moordrecht (NL)

Re: OrangeElise

Bericht door OrangeElise »

Dit weekend ingeschreven voor YLD'19.
Woensdagavaond afreizen naar Belgie voor een hotelovernachting in Ieper, en dan fris (hmmm...) en fruitig donderdag kunnen beginnen.
Wellicht vrijdag toeristisch terug via Zeeland, maar dat hangt af van de andere 'stakeholders'.

Is wel 'een dingetje' aan het worden - niemand (naast 'the boss' :lol: ) weet nog van de aanschaf van de Elise.
De schimmigheid over deelname aan een evenement rond Hemelvaart roept wel vragen op :?: :?: :?: :?:
Laatst gewijzigd door OrangeElise op 12 mei 2019, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: OrangeElise

Bericht door Frederik »

Schimmigheid?
OrangeElise
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 mei 2019, 13:06
Naam: Jan
Auto: Elise S3 220 - 2012
Locatie: Moordrecht (NL)

Re: OrangeElise

Bericht door OrangeElise »

Frederik schreef: 12 mei 2019, 21:26Schimmigheid?
Hahahaha, jazeker......met de onduidelijkheid over 'een event' volgende week donderdag is het voor de jongens thuis wel 'schimmig'. Ze verwachten een motortocht zoals voorgaande jaren met Hemelvaart......dit wordt wel een heel andere verrassing :mrgreen:
Gebruikersavatar
ycaby
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 mar 2019, 02:43
Naam: Yannick
Auto: Lotus Elise CR
Locatie: Hasselt

Re: OrangeElise

Bericht door ycaby »

Super! Proficiat met je aankoop Jan. Voor mij gaat YLD ook de eerste rit worden met 'de lotus familie' dus dat hebben we al gemeen. Felle kleur hebben we ook al gemeen, en aangezien ik geen zin heb om 's ochtends om 5u op te staan ga ik ook een hotel boeken de nacht ervoor. Waar ga jij verblijven als ik vragen mag?
Instagram: @ycaby
Gebruikersavatar
Coen
Berichten: 1907
Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
Naam: Coen
Auto: Elise S2 111S
Locatie: Amsterdam

Re: OrangeElise

Bericht door Coen »

Prachtige Elise en een mooi verhaal erbij. Mooi ook dat je proefritten heb gemaakt in de andere auto's, dan merk je pas dat een Elise zoveel anders rijdt. Veel plezier ervan!
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: OrangeElise

Bericht door Frederik »

Veel mensen overnachten in Arianne en Best Western ...
Maar er zijn ook veel leuke (goedkopere) B&B's in de regio.
OrangeElise
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 mei 2019, 13:06
Naam: Jan
Auto: Elise S3 220 - 2012
Locatie: Moordrecht (NL)

Re: OrangeElise

Bericht door OrangeElise »

En toen was het EINDELIJK zover.... Sinds gisteren rijden in de eigen Elise :D :D
Het grote genieten is begonnen.
Mjammie wat stuurt en veert dat lekker. Nooit geweten dat rotondes zo leuk kunnen zijn :lol: :lol: Dat beloofd erg veel leuks.
Tot Donderdag!
Plaats reactie