Pagina 1 van 2

Lotus Elise Sprint 220

Geplaatst: 11 apr 2019, 19:47
door Yves
Vandaag snel Verhiest bezocht om wat foto's te nemen.
Zaterdag de officiƫle afhaling.

Re: Lotus Elise Sprint 220

Geplaatst: 11 apr 2019, 20:13
door Frederik
yum yum yum

gele lotus <3

Re: Lotus Elise Sprint 220

Geplaatst: 12 apr 2019, 06:25
door PascalM
Prachtig!

Zal zaterdag tijdens de Lotus Drivers Meeting kunnen worden bewonderd.

Gr
Pascal.

Re: Lotus Elise Sprint 220

Geplaatst: 12 apr 2019, 14:02
door Frederik
euhm ... engine cover ... ik dacht dat dit tijdelijk was?

All about the weight?

Re: Lotus Elise Sprint 220

Geplaatst: 12 apr 2019, 16:37
door Yves
Inderdaad, blijkbaar doen ze dit niet meer. Overal besparing op. Zelfs de achterruit is geen glas meer in deze uitvoering.

Re: Lotus Elise Sprint 220

Geplaatst: 12 apr 2019, 21:02
door FastEleven
die stoelen, zo schoon !

Re: Lotus Elise Sprint 220

Geplaatst: 13 apr 2019, 07:33
door wimke1971
Man man, wat een zaaaalige auto ziet er me dat uit zeg!!!!
Zo een beauty!!! Geniet er van met de grote G!!!

Re: Lotus Elise Sprint 220

Geplaatst: 20 apr 2019, 10:58
door Yves
Update:
Vandaag (tegen dat ik bij Thierry ben) 500km op de teller wat wil zeggen dat ik voor onderhoud binnen mag. Hierna mag de motor boven de 3000tr/min gebruikt worden. Afwachten wat dit zal geven qua rijgedrag.

Tot heden al een heel andere auto leren kennen dan mijn 2010-136pk versie (of 2002-120pk). Nog baanvaster (wellicht ook door de ander vering). Heel leuke motor nu al. Je kan als je wenst echt schakel arm rijden, de compressor haalt dit wel op (voor dagelijks verkeer).
De uitlaat verdient inderdaad een pluim, klinkt super ook nu al benen de 3000tr/min. Luid genoeg, maar niet te luid zodat praten op elk moment nog mogelijk is.
Zetels in de sprint uitvoering zijn wellicht iets harder, maar nog net comfortabel genoeg al zou een lendensteun niet misstaan. Maar nog steeds voldoende comfortabel zodat je uren kan rijden zonder uit de auto te moeten komen met een gebroken rug.
Carbon is super mooi afgewerkt en draagt bij tot het lichtere gewicht.
Versnellingsbak is natuurlijk heel mooi en schakelt leuk, al moet ik precies toch wat wennen. Eerste en tweede zijn soms moeilijk te pakken. Kan ook liggen aan het feit van een paar jaar met PDK (automaat) te rijden.
Werking van de remmen (standaard) nog niet echt kunnen testen en vergelijken, meer info volgt nog.
Radio speelt zalig, nee juist dat was het motorgeluid, een radio niet genomen met bewuste reden dat ik die zelden gebruik, hoor veel liever het geronk van een motor.
Ik heb ook gekozen voor het stuur in alcantara, leuk gevoel, warmer en zachter dan leer en meer grip.
Tot heden hoor je de compressor vrij discreet en hoor je de aanzuiging van de lucht door de TRD-filter heel goed wanneer je het pedaal iets sneller indrukt (tot 3000 tr/min)

Meer nieuws volgt.

Re: Lotus Elise Sprint 220

Geplaatst: 21 apr 2019, 20:46
door Yves
Blijkbaar misverstandje gehad.

Bedoeling was tot 500km slechts tot 3000tr/min te gaan, nu tot 1000km tot 4000tr/min, dan pas onderhoud.

Nog even wachten dus.

Re: Lotus Elise Sprint 220

Geplaatst: 22 apr 2019, 09:16
door PascalM
Bij mij was in het begin eerste ook moeilijk te pakken. Maar dit is met de kilometers losgekomen. Dus... veel rijden :)