Nicolas - opzoek naar mijn eerste Lotus Elise S2

Ben je hier nieuw? Stel je hier eventjes voor.
Uw Lotus kan U voorstellen in Showroom!
Plaats reactie
Newss
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 mei 2017, 08:53
Auto: Nog geen

Nicolas - opzoek naar mijn eerste Lotus Elise S2

Bericht door Newss »

Hallo allen,

Ik ben Nicolas uit Zwevegem, 32 jaar. Al lang gepassioneerd door alles wat met wagens te maken heeft, ben ik opzoek naar mijn eerste eigen "fun car" een Lotus Elise.
Ik heb tot op heden geen ervaring met Lotus, de reden van mij keuze voor het merk ligt in de prijs/waarde/plezier/looks/exclusiviteit van de wagens.
Het budget is momenteel beperkt, de meest interessante Elise'n die te koop aangeboden worden zijn dan ook RHD, mijn vraag is of ik beter wat langer uitkijk naar een LHD of een RHD snel went. Iemand die trouwens zijn Elise verkoopt mag mij ook steeds contacteren :-).
Voor de rest wil ik hier vooral veel bijleren en mensen ontmoeten met een gelijkaardige passie!

Grtn,

Nicolas
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Nicolas - opzoek naar mijn eerste Lotus Elise S2

Bericht door Frederik »

Staar je niet blind op de RHD prijzen. Deze halen de LHD prijzen een klein beetje (onterecht) onderuit.
Ikzelf zou doorsparen voor een mooie LHD, maar niet iedereen deelt mijn mening daarover.

Als je budget net voldoende is voor een RHD, zou ik nog es nadenken en misschien een jaartje uitstellen om volgend jaar wel de goede keuze te maken. Maar iedereen stelt/legt natuurlijk zijn prioriteiten zelf...

Veel succes met de zoektocht ...
Ward
Berichten: 54
Lid geworden op: 04 sep 2016, 20:27
Auto: '05 Elise S2 K-series
Locatie: In de stille Kempen

Re: Nicolas - opzoek naar mijn eerste Lotus Elise S2

Bericht door Ward »

Ik heb in oktober een LHD elise S2 uit 2005 gekocht. Voor mij was een RHD geen optie: je zit veel lager en kan niet door de achterruit van je voorligger kijken om tegemoetkomend verkeer te zien. Dit maakt inhalen met een RHD volgens mij veel moeilijker. Maar ieder zijn mening hé.
Mijn advies: rustig zoeken op AutoScout24 en mobile.de, er zal wel eens een interessante auto passeren.
LHD of RHD: de elise is in ieder geval een geweldige fun auto, zelfs met maar 122 pk.
GuyS
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 sep 2016, 18:19
Naam: Guy
Auto: Elise S3 220 Sport
Locatie: Zuiderkempen, Belgium

Re: Nicolas - opzoek naar mijn eerste Lotus Elise S2

Bericht door GuyS »

Dag Nicolas, ik heb vorig jaar in September mijn S2 gekocht na heeel lang autoscout te bekijken. Mijn raad Is om geduld te hebben en inderdaad direct de auto te kopen die je wil houden. Een rhd ga ja goedkoper kopen, maar heeft ook een lagere restwaarde. Veel spaar je dus eigenlijk niet uit op langere termijn. Wat mij betreft een lhd. De vraag die je je moet stellen is of je een S, R of SC wil. Als je budget bv 20k is, een S bj 2005. Als je budget 25 Is een S uit 2008+. Budget 35k kan je een R of Sc opleveren. Ik ben voor een 2008 S gegaan met lage km. Na meer dan een jaar announces volgen waren er plots 2 in de buurt van mijn budget. Binnen de dag was het beslist. Persoonlijk denk ik dat je een cabrio best niet tijdens de zomermaanden koopt. Na de zomer doen mensen hun cabrio soms weg met iets meer speling op de verkoopprijs. Ze staan dan namelijk voor een winterstalling waar ze liever vanaf zijn. Veel succes!
Gebruikersavatar
type25
Berichten: 46
Lid geworden op: 23 jul 2013, 19:58
Naam: Rob
Auto: S2 111s type 25
Locatie: De Bilt Nederland

Re: Nicolas - opzoek naar mijn eerste Lotus Elise S2

Bericht door type25 »

En vergeet uiteraard niet de keuze tussen een uitvoering met een Rover ( zonder al de overbodige luxe met bijbehorend gewicht :lol: ), of een wagen met een Toyota motor.
Newss
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 mei 2017, 08:53
Auto: Nog geen

Re: Nicolas - opzoek naar mijn eerste Lotus Elise S2

Bericht door Newss »

Dank voor de info allen, ik kijk dus rustig uit naar een LHD.
Veel plezier aan degene die morgen meerijden!
Plaats reactie