Guy: Lotus Elise S2 2008

Ben je hier nieuw? Stel je hier eventjes voor.
Uw Lotus kan U voorstellen in Showroom!
Gebruikersavatar
thiva
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:19
Naam: Thierry
Auto: Exige S2 240
Locatie: Sugartown

Re: Guy: Lotus Elise S2 2008

Bericht door thiva »

GuyS schreef:Ondertussen ben ik nog altijd wachtende op de bestelde onderdelen.
En dat kan nog wel even duren. Bestellen bij 2bular is een beetje zoals op de Lotto spelen. Misschien heb je geluk (met je levertermijn), maar de kans is groter van niet.
Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
GuyS
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 sep 2016, 18:19
Naam: Guy
Auto: Elise S3 220 Sport
Locatie: Zuiderkempen, Belgium

Re: Guy: Lotus Elise S2 2008

Bericht door GuyS »

De auto was vandaag klaar. Ik heb me gehaast om hem nog te kunnen gaan afhalen bij FKM. Vermits het echter donker was, regende en heel het verkeer in Kontich vast stond werd het een trage rit naar huis. 10km/h met de nieuwe manifold, uitlaat,...
Ik ben jullie dus later nog een uitleg verschuldigd over hoe ie klinkt tegen hogere snelheid. Eerste indrukken zijn: laag geluid, niet overdreven. Hij Is zelfs redelijk stil bij lage toeren en constante snelheid. Dit Is wat Jim van 2bular me had beloofd. Het is dus juist.
Maar is ie sneller, meer koppel? Tegen 10km/h ben ik er dus toch niet achter gekomen :D
GuyS
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 sep 2016, 18:19
Naam: Guy
Auto: Elise S3 220 Sport
Locatie: Zuiderkempen, Belgium

Re: Guy: Lotus Elise S2 2008

Bericht door GuyS »

Inmiddels is de volledige installatie afgelopen en heb ik de eerste fatsoenlijke km. gereden met de nieuwe 2Bular stukken.
Het geluid klinkt redelijk laag en helemaal niet overdreven hard. Ik moet zeggen dat het gewoon net is wat ik gehoopt had. De Elise klinkt nu als een echte sportauto van de moment dat je de start ignition indrukt tot je hem afzet. Bij acceleratie klinkt ie echt goed. Boven 5500 rpm brult ie fantastisch. Op de autostrade tegen 130, klinkt ie gewoon normaal. Je kan perfect de radio opzetten en luisteren. Ik ben dus tevreden en ga er verder gewoon afblijven!
WheelArt
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 sep 2015, 18:47
Auto: Elise S 2007
Locatie: Edegem

Re: Guy: Lotus Elise S2 2008

Bericht door WheelArt »

Dag Guy,

Ik heb een gelijkaardige wagen en denk erover na om ook een 2bular kuur te doen. Heb je -naast de soundtrack- nog andere dingen gemerkt? Bv power, verbruik,...?

Alle advies is welkom!

Mvg,

Wheelart
GuyS
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 sep 2016, 18:19
Naam: Guy
Auto: Elise S3 220 Sport
Locatie: Zuiderkempen, Belgium

Re: Guy: Lotus Elise S2 2008

Bericht door GuyS »

Hallo,
Qua verbruik zit ik nog altijd rond de 10 liter. Echt gedetailleerd volg ik dit eigenljik niet. Het zal in ieder geval niet merkbaar gestegen zijn. File bv heeft een grotere impact dan de 2bular.

Het vermogen is ook gelijkaardig gebleven. Theoretisch ligt dit iets hoger omdat je de volledige potentie van de 1ZZ benut. In realiteit denk ik dat je eerder een supercharged versie moet hebben tegen dat je het verschil echt voelt.

Ik heb tegenwoordig wel telkens een motor waarschuwing ivm de catalysator treshold. 2Bular beweert dat dit opgelost is bij het vervangen van de lambda sensor. We zullen dus zien na het volgende onderhoud waar ik eens ga vragen die te vervangen.

Dan is er de discussie rond het heat shield. Sommige mensen beweren dat het ontbreken hiervan ervoor kan zorgen. 2Bular beweert dat de setup ervoor zorgt dat alles ver weg blijft van onderdelen die beschadigd zou kunnen worden.

Maar waar het dan wel weer om draait is het geluid. Ik ben net terug van Brussel naar huis gereden. Die wagen klinkt gewoon goed van de moment dat je hem start totdat je hem stillegt. Niet te hard en lekker diep.

Vele afwegingen om te maken dus. Ik kan je binnen een half jaar laten weten of het catalysator probleem zich nog voordoet en of hij is afgebrand ;)
GuyS
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 sep 2016, 18:19
Naam: Guy
Auto: Elise S3 220 Sport
Locatie: Zuiderkempen, Belgium

Guy: Lotus Elise S3 2016

Bericht door GuyS »

Ik zie dat mijn eerste post van 2016 was. Na bijna vier jaar is de kogel door de kerk. Hoewel de S2 er geweldig uit ziet in Aspen white met black wheels. Hoewel die van lakwerk in bijna nieuwstaat is. Hoewel de wagen zelfs met 136pk super fun te rijden is. Hoewel de 2Bular sound waarschijnlijk niet overtroffen gaat worden... heb ik toch een swap gedaan.
No joke over dat wit met black wheels :lol: want de volgende is geworden ... Een S3 220 Sport 2016 in Metallic White.
Eens zoeken hoe ik hier een foto opgeladen krijg...
GuyS
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 sep 2016, 18:19
Naam: Guy
Auto: Elise S3 220 Sport
Locatie: Zuiderkempen, Belgium

Guy: Lotus Elise S3 2016

Bericht door GuyS »

IMG_0508.jpg
IMG_0508.jpg (114.92 KiB) 4373 keer bekeken
Zoek het verschil :D
Laatst gewijzigd door GuyS op 11 apr 2020, 17:03, 2 keer totaal gewijzigd.
GuyS
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 sep 2016, 18:19
Naam: Guy
Auto: Elise S3 220 Sport
Locatie: Zuiderkempen, Belgium

Re: Guy: Lotus Elise S3 2016

Bericht door GuyS »

Nu alleen nog uitvissen hoe ik die auto naar hier krijg. Damn Corona...
Laatst gewijzigd door GuyS op 11 apr 2020, 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Guy: Lotus Elise S2 2008

Bericht door Frederik »

Welkom terug en mooie update ;-)

Zou je niet durven omgaan? (nieuwe wagen is toch een essentiële verplaatsing? ;-) )

ps. foto's altijd uploaden naar het forum aub ... want volgende week gooit Thierry de foto's weg op zijn site en dan krijgen we hier een broken image. thx
GuyS
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 sep 2016, 18:19
Naam: Guy
Auto: Elise S3 220 Sport
Locatie: Zuiderkempen, Belgium

Re: Guy: Lotus Elise S2 2008

Bericht door GuyS »

Ik heb een nieuwe thread aangemaakt. Dat past misschien het best. Moest je deze willen opkuisen, be my guest. Ik krijgt de berichtjes niet meer gewist.
Thx!
Plaats reactie