Pagina 9 van 17

Re: RubenD - Lotus Elise S1

Geplaatst: 01 jan 2018, 22:35
door RubenD
PJH schreef: 01 jan 2018, 16:47 Net je hele thread doorlezen. Leuke werken aan het doen precies :)

Ik zou dat ook zeer graag eens doen, maar ik ontbreek kennis en handigheid (en met die attitude gaan ze er nooit komen) en vooral ook tijd, materiaal en ruimte. Moet wel heerlijk zijn om een hobbyauto volledig zelf te kunnen opbouwen en er daarna dubbel zoveel genot van te hebben.

Doe zo verder :)
Bedankt voor je interesse! Ik amuseer me inderdaad aan mijn autoku. Ik heb dit al altijd eens willen den, en een elise is echt tof om aan te werken. Vooral omdat ik in fazes kan werken, en in de zomer kan rond toeren. De auto was niet zo slecht, ik ben gewoon heel zindelijk op mijn materiaal. :D

Ja tijd moet je er echt wel voor vrij maken, maar het is plezant. En zo een project mag ook geen jaren aanslepen van mij. Het moet vooruit gaan.

Ik doe alles in een garage box. Dus qua plaats ... . ;) Gelukkig is een elise een kleine auto, en heb ik wat plaats over in de box voor de werken.

Nu deze winter zullen de grootste werken gedaan zijn, dus volged jaar heb ik terug tijd voor andere dingen.

Re: RubenD - Lotus Elise S1

Geplaatst: 05 jan 2018, 21:46
door Cor van Nistelrooij
Mooi gedaan ruben!
prachtig dat je de remklauw hebt gedaan zonder de klauw van de fusee te halen!

Re: RubenD - Lotus Elise S1

Geplaatst: 06 jan 2018, 22:30
door Jan Bakker
ja leuk om te zien hoe je alles aanpakt, ik heb nog maar een half jaar mijn S2, maar ben ook zo bezig. In de winter ben ik met de S2 bezig en zomers rijdt ik er mee
nog even terug komend op je waterpomp, is de waterpomp van Elise-parts nu anders dan de standaard pomp die in het rover blok hoort ? Elise-parts schrijft steeds van 200 liter per minuut enz enz , maar doet een standaard pomp van rover of een MGF nu minder dan 200 liter per minuut ? zal het nodig zijn om meer water te verpompen ? ik snap wel omdat je de radiateur verder weg hebt zitten je een andere pomp nodig hebt maar dat heeft niks met de opbrengst te maken maar met de druk dat deze pomp kan opbrengen, de pomp kan wel 200 liter opbrengst hebben maar als deze geen druk kan opbouwen heb je niets aan de 200 liter

Re: RubenD - Lotus Elise S1

Geplaatst: 10 jan 2018, 12:01
door RubenD
Jan Bakker schreef: 06 jan 2018, 22:30 ja leuk om te zien hoe je alles aanpakt, ik heb nog maar een half jaar mijn S2, maar ben ook zo bezig. In de winter ben ik met de S2 bezig en zomers rijdt ik er mee
nog even terug komend op je waterpomp, is de waterpomp van Elise-parts nu anders dan de standaard pomp die in het rover blok hoort ? Elise-parts schrijft steeds van 200 liter per minuut enz enz , maar doet een standaard pomp van rover of een MGF nu minder dan 200 liter per minuut ? zal het nodig zijn om meer water te verpompen ? ik snap wel omdat je de radiateur verder weg hebt zitten je een andere pomp nodig hebt maar dat heeft niks met de opbrengst te maken maar met de druk dat deze pomp kan opbrengen, de pomp kan wel 200 liter opbrengst hebben maar als deze geen druk kan opbouwen heb je niets aan de 200 liter
Hey Jan,

Leuk dat je ook bezig bent met uw auto in orde te brengen! :-) De klussende lotus eigenaars zouden eens moeten samen komen. :)

De pomp van Elise parts is een originele mg Rover pomp. Ik heb wel redelijk wat vertrouwen in de stukken die ze verkopen. En ik redeneer als dit een slechte pomp zou zijn voor een lotus, zouden ze die warss niet verkopen. Gezien elise parts nogal veel stukken verkoopt.

Verder kan ik je ook niet helpen hier mee. :-/ Ik veronderstel dat het wel goed komt. ;)

Succes!

Re: RubenD - Lotus Elise S1

Geplaatst: 11 jan 2018, 20:58
door RubenD
Na 20 dagen wachten mijn stukken terug gekregen van de galvanisatie. De kleine stukken werden met electrolyse verzonken, het subframe werd gedipt in een badje van 400°. De stukken moesten naar 2 verschillende bedrijven daar voor.

Nu zullen de werken vlug vooruit gaan. Eens het subfame gemonteerd is kan ik het mechanisme voor de versnellingen onder de boite terug her monteren, achter ophanging, remmen ontluchten, koelwater opvullen olie, het motortje voor de eerste keer starten ... .

Er zat behoorlijk wat speling op de schakelpook. Dus heb ik een kit met nieuwe bussen voor het schakelsysteem besteld. De originele bussen waren van geboord rubber en hadden wat veerkracht. Deze hadden wel degelijk hun beste tijd gehad. De nieuwe bussen zijn van nylon. Het zou een dirrecter schakel gevoel moeten geven.

Re: RubenD - Lotus Elise S1

Geplaatst: 11 jan 2018, 22:36
door malo
Heel mooi geworden zeg! Zat alles er terug bij?

Re: RubenD - Lotus Elise S1

Geplaatst: 11 jan 2018, 22:53
door RubenD
malo schreef: 11 jan 2018, 22:36 Heel mooi geworden zeg! Zat alles er terug bij?
Jup alle stukjes terug gekregen. :-)

Re: RubenD - Lotus Elise S1

Geplaatst: 08 feb 2018, 21:19
door RubenD
WOEHOEW!!!! Nieuw rubber. :-) :-) :-)

Re: RubenD - Lotus Elise S1

Geplaatst: 08 feb 2018, 22:22
door Lvb
Dat gaat erg mooi blinken op de wagen .
Knap

Re: RubenD - Lotus Elise S1

Geplaatst: 11 feb 2018, 22:17
door RubenD
Zo de laatste tijd veel pruts af gewerkt. Ik had wat problemen met schakelen. Vooral achteruit was soms moeilijk te pakken tekrijgen. Dus heb ik bij de werken van deze winter ook het schakel systeem gerestaureerd en nieuwe bussen grmonteerd in het mechanisme bij de boite.

De originele rubbers waren versleten en er zat veel speling op. De rubbers zijn vervangen door nylon bussen, deze geven een veel directer schakel gevoel.