RubenD - Lotus Elise S1
- RubenD
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 18:49
- Auto: Lotus Elise S1 1999
- Locatie: Torhout
Re: RubenD - Lotus Elise S1
Zo kan ik beginnen met het restaureren en aanpassen van het kleppendeksel. Ik had een leuk doenbaar idee gezien op het net.
- Bijlagen
-
- 20171126_132132.jpg (498.9 KiB) 3563 keer bekeken
- RubenD
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 18:49
- Auto: Lotus Elise S1 1999
- Locatie: Torhout
Re: RubenD - Lotus Elise S1
Het resultaat overtreft mijn verwachtingen. Deze zal de motor ruimte er veel mooier doen uit zien.
Dit soort werken en resultaten maken alle vuile werken dat er bijkomen echt de moeite waard om het te doen!!
Dit soort werken en resultaten maken alle vuile werken dat er bijkomen echt de moeite waard om het te doen!!
- Bijlagen
-
- 20171126_153713.jpg (357.82 KiB) 3561 keer bekeken
- mindp0wer
- Berichten: 2226
- Lid geworden op: 05 aug 2009, 23:01
- Naam: Koen
- Auto: Elise Sport160 - 2006 S
- Locatie: Kermt
Re: RubenD - Lotus Elise S1
Knap alles wat je doet!
Heb je het kleppendeksel proper gemaakt, gespoten en dan afgeschuurd?
Heb je het kleppendeksel proper gemaakt, gespoten en dan afgeschuurd?
Lotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015
I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
- RubenD
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 18:49
- Auto: Lotus Elise S1 1999
- Locatie: Torhout
Re: RubenD - Lotus Elise S1
Bedankt Koen!!mindp0wer schreef:Knap alles wat je doet!
Heb je het kleppendeksel proper gemaakt, gespoten en dan afgeschuurd?
Ik heb het kleppendeksel op gekuist met commandant 4. Pollish voor zwaar vervuilde lak. Daar na met een polish nummer 7, en dan gewoon de bovenkant afschuren met P100.... . De olie dop, en bougie cover ontvet, bumper zwarter, en plastic restorer en shiner.
De plastic restor heeft zich al heel goed bewezen op een lange werking en behoud van een mooier kleur.
- RubenD
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 18:49
- Auto: Lotus Elise S1 1999
- Locatie: Torhout
Re: RubenD - Lotus Elise S1
Het werk gaat trager dan vorige winter. Het is dan ook veel meer detail en pruts werk.
Ik heb vorige week eindelijk mijn stukken binnen gebracht in de galvanisatie. De stukken op de bovenste foto worden allemaal wit gepasiveerd na het verzinken. De onderste foto wordt geel gapasiveerd. Deze stukken worden verzonken met electrolyse.
Het subframe dient thermisch verzonken te worden. Dus heb ik deze binnen gebracht bij een ander bedrijf. Daar zullen ze het subframe in enkele chemische baden behandelen. Ont zinken, ontroesten, reinigen, en terug thermisch verzinken in een zinkbad van 400°c. Ik ben heel bendieuwd naar de resultaten. Ik verwacht mijn stukken terug halverwege januari.
Ik heb vorige week eindelijk mijn stukken binnen gebracht in de galvanisatie. De stukken op de bovenste foto worden allemaal wit gepasiveerd na het verzinken. De onderste foto wordt geel gapasiveerd. Deze stukken worden verzonken met electrolyse.
Het subframe dient thermisch verzonken te worden. Dus heb ik deze binnen gebracht bij een ander bedrijf. Daar zullen ze het subframe in enkele chemische baden behandelen. Ont zinken, ontroesten, reinigen, en terug thermisch verzinken in een zinkbad van 400°c. Ik ben heel bendieuwd naar de resultaten. Ik verwacht mijn stukken terug halverwege januari.
- Bijlagen
-
- 20171217_120456.jpg (564.76 KiB) 3298 keer bekeken
- RubenD
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 18:49
- Auto: Lotus Elise S1 1999
- Locatie: Torhout
Re: RubenD - Lotus Elise S1
Ik heb ook eindelijk mijn bestellijs afgerond voor elise shop en ook alles besteld.
Distributie en alternator riem, waterpomp, koel vloeistof, motor olie, naft filter, automatische spanrol, clips voor de schakel kabel, cam lock tool, nieuwe mistfaar en kapjes, een magnetische olie carter plug, boot release cable, en nieuwe caliper crossover pipes.
Distributie en alternator riem, waterpomp, koel vloeistof, motor olie, naft filter, automatische spanrol, clips voor de schakel kabel, cam lock tool, nieuwe mistfaar en kapjes, een magnetische olie carter plug, boot release cable, en nieuwe caliper crossover pipes.
- Bijlagen
-
- 20171222_203831.jpg (278.86 KiB) 3298 keer bekeken
- RubenD
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 18:49
- Auto: Lotus Elise S1 1999
- Locatie: Torhout
Re: RubenD - Lotus Elise S1
De poes was heel blij met alle dozen van de elise shop!! Feest!!
- Bijlagen
-
- IMG-20171224-WA0004.jpeg (248.17 KiB) 3298 keer bekeken
- RubenD
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 18:49
- Auto: Lotus Elise S1 1999
- Locatie: Torhout
Re: RubenD - Lotus Elise S1
Tijd om de rolkooi een nieuw likje verf te geven.
Ondertussen heb ik ook al nieuwe stainless steel straps rond de dust boots gemonteerd en de drijfsassen ontroest en zwart geschilderd. De hele motor heb ik met motor cleaner op gekuist, en van onder het zwart kwam een relatief mooie allu motor tevoorschijn.
Ondertussen heb ik ook al nieuwe stainless steel straps rond de dust boots gemonteerd en de drijfsassen ontroest en zwart geschilderd. De hele motor heb ik met motor cleaner op gekuist, en van onder het zwart kwam een relatief mooie allu motor tevoorschijn.
- Bijlagen
-
- 20171223_105357.jpg (237.12 KiB) 3298 keer bekeken
-
- 20171225_115854.jpg (632.82 KiB) 3298 keer bekeken
- RubenD
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 18:49
- Auto: Lotus Elise S1 1999
- Locatie: Torhout
Re: RubenD - Lotus Elise S1
Nu dat het koel water uit de motor is, heb ik ook de radiator verwijderd, de bevestigingen tussen de ventilator en de radiator zijn geroest. En ondertussen werd er nieuwe stof tape voorzien op de bekabeling.
- Bijlagen
-
- 20171224_102757.jpg (401.87 KiB) 3297 keer bekeken
- RubenD
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 18:49
- Auto: Lotus Elise S1 1999
- Locatie: Torhout
Re: RubenD - Lotus Elise S1
Al enkele weken ben ik aant worstelen met een inbus bout die vast zit in een van mijn voorste calipers. Ik heb de gewoonte alle bouten door nieuwe te vervangen, en had vorig jaar enkel de 2 bouten vervangen die de caliper aan de hub gevestigen. Nu wil ik ook de 4 bouten vervangen die de 2 caliper helften samenhouden vervangen.
Er zitten in beide calipers 12 M10 Ik kon er 11 los krijgen zonder veel problemen, en die ene op de foto zit echt goed vast.
Dit weekend ben ik begonnen met de grove middelen. Ik heb een gat van 4.5mm in het center geboord, om er een tap in te draaien met linkse draad. Deze draait vast en waneer die vast zit, zou de tap de bout moeten mee nemen en uit draaien. Gezien de bout rechtse draad is.
Er zitten in beide calipers 12 M10 Ik kon er 11 los krijgen zonder veel problemen, en die ene op de foto zit echt goed vast.
Dit weekend ben ik begonnen met de grove middelen. Ik heb een gat van 4.5mm in het center geboord, om er een tap in te draaien met linkse draad. Deze draait vast en waneer die vast zit, zou de tap de bout moeten mee nemen en uit draaien. Gezien de bout rechtse draad is.
- Bijlagen
-
- 20171224_132105.jpg (608.99 KiB) 3297 keer bekeken