Fast Eleven (Elise MKII)

Ben je hier nieuw? Stel je hier eventjes voor.
Uw Lotus kan U voorstellen in Showroom!
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Fast Eleven (Elise MKII)

Bericht door FastEleven »

Tijdens de afgelopen decenia werd mijn garage gesierd met enkele sportieve oldtimers, waaronder een 1957 MGA en een 1968 Mini Cooper Rally Car. Deze auto's werden voornamelijk gebruikt voor historic rally's en toerritten. Sinds m'n eerste rally's ben ik actief lid van CRRT (Classic Race & Rally Team) uit Antwerpen.

Na een lange zoektocht liep het bij een bezoek aan Paul Mathy in Engeland pas goed fout en kocht ik een 1962 Westfield 'Lotus' Eleven (zie foto). Deze auto is een subliem eerbetoon aan het mooiste wat Colin Chapman ooit heeft gebouwd : de Lotus Eleven Sportsracer. Onverwachte nuchtere invallen of diepgaand inzicht over de praktisch (on)bruikbaarheid werden ter plekke uit het hoofd verbannen en de Eleven werd opgeladen en thuis helemaal terug opgefrist. Later volgde een artikel in het belgische tijdschrift RoadBook (n°8 - Juni 2006). Het rechtse stuur, de spaakwielen met dunne bandjes, het gewicht van 490 kg en de 1275cc motor met dubbele webers zorgden voor een verslavend rijplezier. Met deze auto reed ik dan ook heel wat straatkilometers, maar verscheen ook aan de start van enkele historic rally's (oa ING Ardenne Bleu/Roads), klimdemo's (oa Montée Historic du Maquisard) en trackdays. Het aantal evenementen waar de Eleven écht tot z'n recht kwam was helaas beperkt en dat leidde tot mijn grootste auto-blunder ooit : begin 2007 werd de auto verkocht ...

Vandaag ben ik de trotse eigenaar van een 2003 Lotus Elise MKII in British Racing Green (what other colour for a Lotus sportscar ?) die dienst doet als reiswagen naar oa de Goodwood Revival, Le Mans Classic en 6 Uren van Francorchamps en af en toe wordt ingezet op een trackday. De Lotus kreeg een aangepaste ophanging en remmen en deelt haar slaapplaats met een 2005 Triumph Thruxton, een 900cc classic style motorfiets.

Ondanks mijn passie voor het oude speelgoed staan er naast de moderne Elise momenteel geen oldtimers meer in de garage. Voorlopig blijft het dus even passief genieten van oude race schoonheden als de Elan, de Cortina, de Eleven, de B23 en de monopostos. Maar niet getreurd, er komt een mooie dag ...

Groeten uit Brasschaat,
Erik
1962 Westfield 'Lotus' Eleven
1962 Westfield 'Lotus' Eleven
Bijlagen
DSC_0342a-sized.jpg
Laatst gewijzigd door FastEleven op 31 aug 2009, 10:32, 2 keer totaal gewijzigd.
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Fast Eleven (Elise MKII)

Bericht door Frederik »

Welkom op het forum, een man met smaak ...

én je verdient eigenlijk een pak slaag dat je uw mooie eleven hebt verkocht!
Gelukkig maakt de komst van de Elise dit wel grotendeels goed 8-) ;)
Gebruikersavatar
lotusbert
Berichten: 233
Lid geworden op: 08 sep 2008, 18:19
Auto: 2-11 / Elan Sprint

Re: Fast Eleven (Elise MKII)

Bericht door lotusbert »

Heb je twee jaar terug niet deelgenomen met deze wagen in de Brabotourtocht ? Waar is hijuiteindelijke terecht gekomen ??

Bert
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Fast Eleven (Elise MKII)

Bericht door ovi »

Hier dezelfde passie voor oldtimers!
Had ik mijn Alpine niet gehad was het een Super Seven geworden i.p.v. een Elan! 8-) Kreeg het echter niet over mijn hart om de Alpine weg te doen dus...
Wou dus iets dat toch plezant rijdt en allle dagen bruikbaar is. De Elan voldoet hiervoor meer dan voldoende maar enkel nog een Hard-Top en setje winterbanden tegen volgende winter.
En ge had da ding inderdaad nooit mogen verkopen kerel!!! :?
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: Fast Eleven (Elise MKII)

Bericht door FastEleven »

@Lotusbert : Ik heb de afgelopen jaren inderdaad deelgenomen aan de Lotus Brabo Tour, maar telkens met de Elise. De Eleven die aanwezig was is eigendom van een man uit Brussel.

De deelnemers aan de Lotus Demo op het circuit van Zolder tijdens de Classic Club Races van 2005 hebben mijn auto wel gezien. Daar heb ik met de Eleven meegereden.
Lotus Eleven Le Mans die deelnam aan Lotus Brabo tour in 2007
Lotus Eleven Le Mans die deelnam aan Lotus Brabo tour in 2007
Bijlagen
1962 Westfield Eleven - Classic Club Race 2005
1962 Westfield Eleven - Classic Club Race 2005
Laatst gewijzigd door FastEleven op 05 feb 2009, 17:26, 3 keer totaal gewijzigd.
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
WimC
Berichten: 1128
Lid geworden op: 16 nov 2008, 20:59
Auto: Elise S1

Re: Fast Eleven (Elise MKII)

Bericht door WimC »

van harte welkom. Idd spijtig dat je dat juweeltje verkocht hebt!
Is je Mk2 geen racing green metallic. BRG is niet metallic. (niet zo goed op de foto te zien). Ik heb nl net eentje in die kleur van de hand gedaan en vond hem beeeeldig in die kleur, die helaas niet meer te koop is.

groet

Wim
Gebruikersavatar
vasseur
Berichten: 707
Lid geworden op: 03 sep 2008, 18:00
Auto: Elise s1 - Elan+2

Re: Fast Eleven (Elise MKII)

Bericht door vasseur »

Miljard zo een eleven is en natte droom voor mij :oops: helaas is een origineel exemplaar niet meer te betalen :cry: tenzij je heel veel centjes er voor over hebt.
Een mooi alternatief is natuurlijk de Westfield maar mijn vraag naar u is in welke materie is de carrosserie dan gebouwd allu of polyester? Zo wil ik er ook nog een op de kop tikken. ;)
IN LOVE WITH MY GIRLS ON WHEELS

Afbeelding Ypres Lotus Day - dé officiële forumrit [schrijf nu in!]
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: Fast Eleven (Elise MKII)

Bericht door FastEleven »

Tot mijn groot plezier deed de foto van mijn Westfield Eleven ook bij andere forum lezers het bloed sneller stromen. Omwille van het groot aantal vragen besloot ik een nieuw topic te openen over deze bijzondere auto :

http://www.lotusforum.be/viewtopic.php?f=33&t=597
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Fast Eleven (Elise MKII)

Bericht door Frederik »

De foto van uw Eleven is naar mijn mening "een pareltje", desondanks het gemis van scherpte vind ik de foto ZEER geslaagd!

Chapeau voor de fotograaf!
(los van het feit dat het aldaniet een lucky-shot was) ;)
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: Fast Eleven (Elise MKII)

Bericht door FastEleven »

Ere wie ere toekomt : de eerste zwart-wit foto is genomen door Patrick Bika van Roadbook Magazine tijdens de ING Ardenne Bleue Regularity Rally in juni 2006, uiteraard helemaal onverwacht en in volle actie.
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Plaats reactie