Lotus Elise S2 111S

Ben je hier nieuw? Stel je hier eventjes voor.
Uw Lotus kan U voorstellen in Showroom!
Gebruikersavatar
Coen
Berichten: 1907
Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
Naam: Coen
Auto: Elise S2 111S
Locatie: Amsterdam

Re: Lotus Elise S2 111S

Bericht door Coen »

Even een update van mijn kant over de Elise na zo'n 6 jaar in mijn bezit te zijn.... en die's eigenlijk vrij kort. Hij doet 't nog steeds probleemloos, het blijft leuk om in te rijden (al zijn dat slechts handje vol ritten per jaar ;) ) en bezorgt nog steeds een lach op mijn gezicht.

Enige waar ik nog wel eens aan zit te denken is om de remmen te upgraden maar daar is het niet van gekomen. Verder is ie gewoon goed zo. Of zijn er nog dingen die ik moet upgraden die ik over het hoofd zie? ;-)
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
Emiel
Berichten: 1193
Lid geworden op: 05 mei 2010, 19:29
Naam: Emiel
Auto: Motorsport/Exige S1
Locatie: Grens gebied, Nederland.

Re: Lotus Elise S2 111S

Bericht door Emiel »

Ik ben benieuwd wat je met de remmen wil gaan doen en wat de klachten zijn :)

Ik ben compleet overboord gegaan met de remmen en allerlei opties geprobeerd vooraf dus kan wel eea vertellen...
Gebruikersavatar
Coen
Berichten: 1907
Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
Naam: Coen
Auto: Elise S2 111S
Locatie: Amsterdam

Re: Lotus Elise S2 111S

Bericht door Coen »

Er zijn niet echt klachten maar zag bij de Elise van m’n broer dat het nog een stukje betere kan. Vond het wel indrukwekkend hoe snel die stil kon staan.

Nu had Jan van der Kooi voorgesteld om mijn huidige remklauwen te blijven gebruiken en alleen de pads vervangen. Ik meen dat hij de Pagid 4-2 voorstelde. Ben alleen een beetje ‘bang’ voor gepiep.
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
HiRez
Berichten: 148
Lid geworden op: 24 mei 2015, 20:46
Naam: Derrick
Auto: Elise 111R met SC
Locatie: Zuidelijk Nederland

Re: Lotus Elise S2 111S

Bericht door HiRez »

Piepen van Pagid 4-2 valt reuze mee naar mijn mening . Ik heb die nu ook. Maar als deze op zijn ga ik wellicht terug naar CL5+ . Die vond ik net wat lekkerder bij koude remmen maar verschil is marginaal. Ook die vond ik prima te doen qua geluid.
2006 Elise Magnetic Blue | BOE REV300tvs SC kit met 85mm pulley, ITG airbox, Exedy Sport Clutch, 2bular 8x22 Oval Tip uitlaat, Zwarte Exige Diffuser, Zwarte Forged 7 spaaks lichtgewicht wielen, BOE Uprated Rear Engine Mount, Exige V6 spiegel mounts en Exige Alcantara sportstoelen met meer upgrades in de toekomst.
Gebruikersavatar
Jan Bakker
Berichten: 66
Lid geworden op: 13 jul 2017, 20:49
Naam: Jan Bakker
Auto: Elise S2 K-Series
Locatie: Veendam

Re: Lotus Elise S2 111S

Bericht door Jan Bakker »

ik heb Pagid RS14 remblokken gehad maar werdt stapeldol van dat gepiep, ik heb nu Mintex remblokken, deze bijten ook goed en geen gepiep meer, ik rij niet op het circuit en dan zullen de Pagid RS14 wel beter zijn , maar voor gewoon weggebruik echt niet
Elise S2
Gebruikersavatar
malo
Berichten: 185
Lid geworden op: 14 okt 2015, 14:24
Naam: Martijn
Auto: 111r & cup 220
Locatie: ZH-NL
Contacteer:

Re: Lotus Elise S2 111S

Bericht door malo »

pagid 4-2 lijkt me weer anders dan pagid 14

Mijn 4-2's maken meer een schurend geluid als ze koud en vooral nat zijn (zoiets als houten blokjes op roestige schijfjes..) dus een paar keer goed trappen om ze warm te maken. Ze piepen echter nooit en op circuit worden ze pas echt lekker bijterig en blijven ze altijd werken. Maar mss ga ik ook ooit wel over naar iets meer allround zoals Derrick voor ogen heeft.
HiRez
Berichten: 148
Lid geworden op: 24 mei 2015, 20:46
Naam: Derrick
Auto: Elise 111R met SC
Locatie: Zuidelijk Nederland

Re: Lotus Elise S2 111S

Bericht door HiRez »

@malo Die CL5+ zijn niet meer allround dan Pagid 4-2. ... prima vergelijkbaar qua doelgroep. Pagid RS14 zijn meer trackday blokken dan de RS42 en zullen zeker meer piepen en temperatuur nodig hebben om lekker te remmen.
Ik vond de CL5+ lekker omdat ze goed waren bij warm en koud gebruik en voor mij als nOOb op circuit ook prima voldeden. De CL6 zijn wat meer track georiënteerd als ik het goed begrepen heb. Net zo belangrijk is dat de CL5 veel minder stof geven omdat het gesinterd materiaal is.
2006 Elise Magnetic Blue | BOE REV300tvs SC kit met 85mm pulley, ITG airbox, Exedy Sport Clutch, 2bular 8x22 Oval Tip uitlaat, Zwarte Exige Diffuser, Zwarte Forged 7 spaaks lichtgewicht wielen, BOE Uprated Rear Engine Mount, Exige V6 spiegel mounts en Exige Alcantara sportstoelen met meer upgrades in de toekomst.
Gebruikersavatar
Coen
Berichten: 1907
Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
Naam: Coen
Auto: Elise S2 111S
Locatie: Amsterdam

Re: Lotus Elise S2 111S

Bericht door Coen »

Toch nog even een kleine mod gedaan. Testritje zat er alleen niet in, accu was plat :mrgreen:
Bijlagen
492771BA-90E6-43F2-A18B-2D49229823B5.jpeg
492771BA-90E6-43F2-A18B-2D49229823B5.jpeg (362.56 KiB) 4893 keer bekeken
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Lotus Elise S2 111S

Bericht door Frederik »

Mooi stuurtje :open_mouth:
Gebruikersavatar
Coen
Berichten: 1907
Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
Naam: Coen
Auto: Elise S2 111S
Locatie: Amsterdam

Re: Lotus Elise S2 111S

Bericht door Coen »

Thanks! Ik zou alleen ook graag willen zeggen hoe het stuurt maar dat is er helaas nog niet van gekomen.
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
Plaats reactie