Weasel: 2016 Lotus S3 220 Sport

Ben je hier nieuw? Stel je hier eventjes voor.
Uw Lotus kan U voorstellen in Showroom!
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Weasel: 2016 Lotus S3 220 Sport

Bericht door Frederik »

flamme schreef: 03 sep 2020, 17:19 er staan er 2dehands op seloc
Meer dan één precies ...

https://classifieds.seloc.org/ads/?s=so ... ad_listing
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Weasel: 2016 Lotus S3 220 Sport

Bericht door Frederik »

Weasel schreef: 29 aug 2020, 20:35 Tips voor cheape leuke mods mogen altijd komen

https://elise-shop.com/front-splitter-e ... 24668.html

S3EFS_LRG.jpg
S3EFS_LRG.jpg (67.68 KiB) 8706 keer bekeken
Gebruikersavatar
PJH
Berichten: 88
Lid geworden op: 16 jan 2016, 19:35
Auto: Exige S240
Contacteer:

Re: Weasel: 2016 Lotus S3 220 Sport

Bericht door PJH »

Weasel schreef: 31 aug 2020, 10:10 Weet er iemand wat een softtop kost? Is dat enkel die zwarte "doek"? Of horen daar nog stukken bij?

Deze heb ik helaas niet :(
rond de 1000 euro, helaas.

Het is een zwart stuk stof met aan de zijkant 2 plastic stukken die voor de stevigheid zorgen. Daarbij zitten ook nog 2 plastic "rails" die de softtop in het midden ondersteunen zodat het doek strak hangt.
Veel geld voor iets dat je hopelijk nooit moet gebruiken :D

Edit: ik had pagina 2 en 3 niet gezien :D
www.openroads.be - Rediscover the fun of driving.
Gebruikersavatar
Weasel
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 aug 2020, 20:53
Naam: Mathieu
Auto: Geen

Re: Weasel: 2016 Lotus S3 220 Sport

Bericht door Weasel »

Iemand een idee of dit door de keuring geraakt in Belgie?

https://www.youtube.com/watch?v=ePsjYA6xjnU

Wegens onkennis van Lotus :) Ik denk trouwens dat Verhiest nog zo een liggen heeft, vanwege en lid dat hier een witte S3 gekocht heeft.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Weasel: 2016 Lotus S3 220 Sport

Bericht door Frederik »

Weasel schreef: 10 sep 2020, 17:14 Iemand een idee of dit door de keuring geraakt in Belgie?

https://www.youtube.com/watch?v=ePsjYA6xjnU

Wegens onkennis van Lotus :) Ik denk trouwens dat Verhiest nog zo een liggen heeft, vanwege en lid dat hier een witte S3 gekocht heeft.

Bij Lotus zie je onder de auto zeer moeilijk de uitlaat, dat is een voordeel ...
als de emissie goed blijft moet het zeker keurbaar zijn.
... maar demonteren/monderen is niet zoveel werk.

Als je 2bular wil bestellen, roep es ... ik wil ook wat van hen.
Gebruikersavatar
Weasel
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 aug 2020, 20:53
Naam: Mathieu
Auto: Geen

Re: Weasel: 2016 Lotus S3 220 Sport

Bericht door Weasel »

EIndelijk de tijd gevonden om een kort eerst verslag te schrijven van mijn nieuwe aankoop.

Het is dus een Elise 220 Sport.
Inclusief alle opties die mijn auto lichter maken, zo dat dus moeten komen op een 909 kg. En 220pk.

Maandag snel de platen gemonteerd, en met het schitterend weer de hardtop eraf gezwierd. En eerst eens met de dochters elk om beurt de Elise wat opgewarmd.

Eerste indruk: fuck dit ding is luid 🤣, met die Stage3. Nu begrijp ik waarom je er op Zolder gewoon afvliegt. Raar dat zoiets door de keuring geraakt. Door de dorpskern rijden @ 3000 toeren is echt een weergalm van jewelste. Maar mensen kunnen het gelijk wel apprecieren. Doortrekken tot 7k doet het spel echt raspy brullen, ik herken er zelfs wat E46 M3 in. Eigenlijk echt wel overtuigd van de sound, gek dat zoiets uit een euro6 1800'tje gehaald wordt. Samengevat: Echt een zeer mooi purposeful geluid. Maar met de hardtop op de autosnelweg is het wel "bleiten". Op 3k heeft het ding een zotte resonantie. 110 rijden is de boodschap. Ik ga de micro eens aan de uitlaat hangen.

Dan het rijden. Ik vind hem tot nu toe vrij "safe" qua setup. Goed om t spel wat te leren kennen, maar ik zet die "sport" modus al vaak op, omdat hij standaard toch iets te intrusief is bij het snellere werk. Die sportmodus is een leuk compromis. Later ga ik wel eens een andere, uitdagendere uitlijning eropzetten, zoals die van een Elise 260 CUP.
Ik heb de indruk dat ik door de Sportfunctie al vrij goed de limieten kan verkennen, terwijl die elektronische waakhond nog steeds aanwezig is. Het is echt leuk hoe goed je dat voelt komen: dit is echt rijden van de bovenste plank. Nu pas besef je eigenlijk hoe "fout" de motor van voor is. Het komt er gewoon op aan smooth te rijden, soms t gas iets te lossen en de motor te laten achterkomen, en dan terug op het gas. Ik amuseer me er echt wel mee. Ik had dit veel eerder moeten kopen. Ik kan er gewoon massa van genieten aan een normaal tempo. Ik durf gerust zeggen dat mijn Daily niet moet onderdoen in wegligging, maar het is allemaal een pak emotielozer.
De performance ben ik maar semi van overtuigd. TTz: het is snel genoeg, het trekt lekker, maar het is niet mindblowing snel. De Alpina is toch een stukje sneller. Ook Een Alpina A110 gaat er wel gehakt van maken. Of ik er ooit iets aan doe: misschien wel. Alleen kosten die Komotec kits zo fucking veel geld 😕 Ik heb het gekocht voor ardennenritten, en daar ga ik die performance niet missen denk ik. Wat ik misschien wel zou willen met een tune: een iets hogere redline.

De algemene indruk: Ik kan het samenvatten als een leuke mix van Lotus archaïsch en toch een vrij moderne touch. Tegenover een S2 heb ik de indruk dat het stap voorwaarts is in algemene kwaliteitsindruk, zonder dat hij dat Lotus gevoel kwijt is. D
De motor lijkt op papier een saai ding te zijn tov die motor uit de S2, maar in het echt is dat echt een topblokje. Trekt als een tierelier vanaf 2k rpm en ramt echt in de 7000 rpm als een atmo. De echte pops and bangs zijn er soms ook maar zijn echt superluide knallen, geen georchestreerde scheetjes. En te zeggen dat dit een euro6 motor is.

Enige domper op de feestvreugde: Ik heb de softtop er niet bij gekregen, de vorige eigenaar heeft dit achtergehouden voor zijn Exige. Was geen reden om hem te laten staan.

Ik ben echt wel overtuigd dat het een topaankoop is. Echt wat ik zocht. Het ding klopt gewoon. Ik kan er zooo hard van genieten met dat zomerweer, muziekje op en elke bocht dat ding er volle zak insmijten 😄 Ik zocht een auto weer ik weer bezweet van thuis kwam, wel dit is het.

Enkele foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Approved 😍

Afbeelding
Gebruikersavatar
Coen
Berichten: 1907
Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
Naam: Coen
Auto: Elise S2 111S
Locatie: Amsterdam

Re: Weasel: 2016 Lotus S3 220 Sport

Bericht door Coen »

Mooi verhaal, mooie foto's, mooie Elise! Die gele streept staat 'm zeer goed.
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
GuyS
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 sep 2016, 18:19
Naam: Guy
Auto: Elise S3 220 Sport
Locatie: Zuiderkempen, Belgium

Re: Weasel: 2016 Lotus S3 220 Sport

Bericht door GuyS »

Top aankoop. Ik heb me deze zomer ook een S3 220 sport gekocht . Snelheid went gewoon snel. Morgen nog wat kilometers doen voor de winter! Veel plezier er mee.
Gebruikersavatar
Weasel
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 aug 2020, 20:53
Naam: Mathieu
Auto: Geen

Re: Weasel: 2016 Lotus S3 220 Sport

Bericht door Weasel »

Ondertussen is de Elise terug van de detailer. Er stonden vrij veel wascirkels in van de vorige eigenaar. En op zo'n groen kleur zie je dat super goed helaas. Dat stoorde me in de volle zon.

De glans is superdiep :o

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Weasel
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 aug 2020, 20:53
Naam: Mathieu
Auto: Geen

Re: Weasel: 2016 Lotus S3 220 Sport

Bericht door Weasel »

Nieuwstaat :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie