Ben je hier nieuw? Stel je hier eventjes voor.
Uw Lotus kan U voorstellen in Showroom!
 #104291  door Turborabbit2
 22 dec 2019, 16:02
Hallo forumleden,hierbij wil ik me ff voorstellen;
M’n naam is pierre,53 j oud en autofreak in hart en nieren.
Na heel veel erg snelle golf2 tjes ben ik nu aan het uitkijken naar een
mooie Elise S2 111r of Exige s2
Ik hoop hier veel kennis op te doen ivm deze modellen,want ik ga niet graag
over één nacht ijs.
Voorts groetjes en veel rijplezier 👍
-->
 #104295  door Lvb
 25 dec 2019, 09:50
Hallo Pierre

Die keuze heb ik ook moete maken
Elise of Exige
Voor mijn budget was het ofwel een Elise lhd
Of de Exige RHD ...
Heb de Exige genomen :grinning:

De keuze om de 192pk Elise/Exige te nemen =>
Zit wel wat pit in als je hem op toeren jaagt . .
(Maar als je dit niet doet dan zit er “niks” in )
De wagen gaat pas heel goed als je hem in toeren (boven de 6000 ) gooit

Ik rij nu al een paar jaar met mijn Exige 192pk
Het enigste wat mij tegen zit is het weinige koppel van de motor
BV: als je er met 2 personen in zit
gaat hem echt slechter dan alleen
(Je kent het gevoel wel als je in u “dagelijkse diesel” 4 man mee hebt in de wagen dat gevoel heb je (ik) dus.
En in de Elise/exige ook al bij 1 extra normaal persoon .
Gewoon door het lage koppel van de wagen
Zelfs als mijne maat van 100kg mee komt dan voel je het zelfs ook in het hoogtoerige gebied (van 6000+) waar hem toch vol vermogen heeft en het de echte Hulk is geworden :mrgreen:


Het laatst zelfs :
Wat gereden tegen een 220pk
Ik alleen in mijn 192pk
En de 220 compressor die zaten dus met 2 personen
En dat ging gelijk op er zat geen verschil in
Dus idem (die 220 heeft daar ook nog last van)
Turborabbit2 liked this
 #104297  door Turborabbit2
 25 dec 2019, 15:49
Ok,alvast bedankt voor de extra info.
Ikzelf val ook meer voor de Exige,maar er zit inderdaad veel prijsverschil in.
Heb wel het vermoeden dat een Exige veel meer gebruikt word voor trackdays,dus ook moeilijker om
een gaaf exemplaar te vinden.
 #104298  door Lvb
 25 dec 2019, 16:03
Ik gebruik mijne niet op tracks
En gewoon als weekend wagen .
Er zijn veel mensen die geen tracks doen met hun Elise of Exige .
Maar inderdaad die het echt alleen als scheurijzer gebruiken haal je er zo tussen .
Op mijn zoektocht heb ik ook een 220pk Exige gezien was gewoon toffer geweest (voor het zelfde geld ) maar gewoon minder naar omgekeken
(Barst in de koplamp , Deur gaps waren niet goed.enzz...)
Dan heb je rap gekozen.
Beter iets minder in het segment kijken en een mooi exemplaar kopen .
De body moet gewoon goed zijn ... (dat is de grootste kost bij deze wagens en specifieke onderdelen zoals koplampen ,..).

Motor en bak ... kost toch niets (het blok zit in corrola TS , matrix ,.. en nog wat ander wagens )
Ne hele auto koop je in Engeland voor 1500€ Rijdend
(Dan heb je alles ).
Hier kun je het blok wel los vinde voor
1000€ -1500€.
Als je dan de prijze ziet van body werk
(Da is helemaal iets anders ) :lol:
 #104299  door Turborabbit2
 26 dec 2019, 15:47
Idd,ik was naar een Elise 111r LHD in Brugge gaan kijken maar de neus was herspoten en je zag ook al
blazen onder de lak.auto kwam uit Frankrijk,waren geen onderhoudspapieren bij enzovoort.
Kreeg er een slecht gevoel bij dus heb m laten staan,was nochtans nie te duur(mocht weg voor 26000)en had
slechts 38000km
 #104300  door FastEleven
 26 dec 2019, 20:04
Maar inderdaad die het echt alleen als scheurijzer gebruiken haal je er zo tussen .

Je haalt de onverzorgde auto's er inderdaad zo uit, maar dat heeft niets te maken met al dan niet circuit gebruik. We gaan geen polemiek beginnen, maar ik ken genoeg eigenaars die hun auto op trackdays gebruiken, maar die de auto zowel technisch als cosmetisch beter verzorgen dan de meesten hier. :o Kopen op staat en zonder vooroordelen is dus de boodschap,
Idd,ik was naar een Elise 111r LHD in Brugge
ik doe geen uitspraak of een omgebouwde auto beter of slechter is, want je koopt wat mij betreft in de eerste plaats op staat van de auto, maar de wagen waarvan je spreekt is een exemplaar omgebouwd van RHD naar LHD, te herkennen aan de 6e laatste letter in het chassisnummer : D = LHD ;)
-->