Ben je hier nieuw? Stel je hier eventjes voor.
Uw Lotus kan U voorstellen in Showroom!
 #103645  door Red Baron
 25 nov 2018, 11:40
@Hugo
Voordat ik mij gewaagd heb aan een eerste Lotus (m'n Dax Rush) was ik meer actief in het 'tuning' wereldje.

Daar heb ik eigenhandig m'n Seat Ibiza verbouwd en deze was gespoten in een candyapple rode kleur. Beetje het kleur van inderdaad de gekarameliseerde appels op de kermis.
Ook binnenin was deze in rood leder en alcantara gestoken en daarom had ik deze genoemd 'project Red Baron'
Dit keerde ook terug in de airbrush die onder de candyapple lak werd aangebracht.
Ben deze naam gewoon blijven gebruiken, da's alles ;)
Gr8 01.jpg
Gr8 01.jpg (842.92 KiB) 4645 keer bekeken
Gr8 02.jpg
Gr8 02.jpg (892.08 KiB) 4645 keer bekeken
DSC01313.jpg
DSC01313.jpg (424.82 KiB) 4645 keer bekeken
DSC01007.jpg
DSC01007.jpg (320.76 KiB) 4645 keer bekeken
Elise liked this
 #103648  door Hugo
 29 nov 2018, 11:49
Autosport is bijna zo oud dan de auto zelf, natuurlijk bleek al snel dat er toch veel verschillen waren tussen de auto's onderling, het werd al snel nodig om het racen in groepen en klassen onder te verdelen, de regels daarvoor werden geregeld aangepast waar nodig en evolueren nog steeds.


Om te racen werden de auto's in een bepaalde groep gezet, afhankelijk van hun model en aantal geproduceerde auto's in een bepaalde tijd, gewoonlijk 12 opeenvolgende maanden, in de groepen werden ze dan nog eens opgedeeld volgens hun cilinderinhoud, dat werd internationaal bepaald, wel mochten landen voor hun plaatselijke competitie nog wijzigingen of voorwaarden opleggen.


Om aan de toeschouwers interessante races te kunnen aanbieden met voldoende deelnemers werden sommige groepen en klassen waar te weinig deelnemers voor waren samengevoegd met een ander groep of klasse, liefst met ongeveer gelijkaardige prestaties.


Er werden ongeveer 9 verschillende groepen gecreëerd, de voornaamste waren:

de groep 1: personenauto's met een productie van minstens 5000 exemplaren op 12 maanden, zij moesten zo goed als standaard blijven, alleen moesten er veiligheids- uitrustingen ( rolkooi, harnas, brandblusser, enz ) aangebracht worden, de banden waren vrij, maar de velgmaten mochten niet gewijzigd worden, het gewicht mocht verlaagd worden tot het gehomologeerd minimum, en omdat er toen van geluidsrestricties nog nooit iemand iets gehoord had mochten ook de knaldempers tussen de uitlaat weggenomen worden, in groep 1 werden ook nog onderverdelingen, klassen, gemaakt volgens cilinderinhoud

de groep 2: waren dezelfde auto's dan groep 1 maar hier was veel meer vrij, opvoerde motor, brede banden en wielen enz, ook minder productieaantallen vereist

de groep 3: had dezelfde regels dan de groep 1 auto's maar in deze categorie vielen de GT wagens, sportauto's met 2 zitplaatsen, sommige 2+2 auto's vielen ook in deze groep,voor groep 3 was wel een minimum productieaantal van 1000 stuks in 12 maanden vereist

de groep 4: waren dezelfde auto's als van groep 3 maar nu volgens de regels van groep 2



aan de regels konden elk jaar wel wijzigingen worden aangebracht, met dezelfde auto kon je dus van het één op het andere jaar in een andere groep of klasse terecht komen.


Nu werden in Belgie in 1974 races georganiseerd waarbij de auto's van groep 1, en van de klasse + 1600 cc, samen moesten rijden met auto's van groep 3 maar daarvan alleen die van – 1600cc, op papier waren de prestaties van deze auto's ongeveer gelijkwaardig, er waren altijd toch tussen de 25 en 30 auto's aan de start en gaven altijd prachtige en felbetwiste races, de overwinning ging tussen verschillende Opel Commodoro GS/E (2800cc) van groep 1 ( klasse +1600cc) en een Renault Alpine en een Lotus Europa Special, beide van groep 3 ( klasse -1600cc)

de overwinning ging feitelijk altijd tussen de Opel van Rene Tricot, de Alpine van Albert Vanierschot en de Lotus van Alain Dex ( schuilnaam van Freddy Semoulin), hier een foto van de start van zo een race in Zolder, de poleposition was wel gewoonlijk voor de veel krachtigere Opel, maar in de race konden de kleine groep 3 auto's goed mee, zeker als ze in de slipstream konden komen van de grote Opel, door hun minder gewicht konden ze ook iets later in de remmen, eens ze de Opel voorbij waren kon die gewoonlijk niet meer terugkomen

een foto van een race op Zolder
image1 (3).JPG
image1 (3).JPG (327.2 KiB) 4564 keer bekeken

de kleine Lotus tegen de grote Opel
image1.JPG
image1.JPG (89.14 KiB) 4564 keer bekeken
lotus tricot.jpg
lotus tricot.jpg (987.97 KiB) 4564 keer bekeken


proberen in de slipstream kruipen, let op de Lotus, is met stuur rechts, Alain Dex was niet direct een lichtgewicht, de meeste circuits zijn met de klok mee dus veel rechterbochten, dus ideale gewichtsverdeling
image5.JPG
image5.JPG (72.53 KiB) 4564 keer bekeken
ook mochten om het gewicht te verminderen in groep 1 wel de bumpers verwijderd worden, in groep 3 mocht dat niet

image4.JPG
image4.JPG (51.14 KiB) 4564 keer bekeken
image1 (4).JPG
image1 (4).JPG (156.06 KiB) 4564 keer bekeken



de sponsor van Alain Dex was in die tijd de Deense HiFi keten Bang § Olofson, Alain Dex ( Freddy Semoulin) reed ook nog in andere races mee, gewoonlijk wel met Ford auto's, Escort, Capri, hij had ook nog jongere broer, Alain Semoulin, die wel onder zijn eigen naam reed, vermeldenswaardig is nog dat Freddy de oudste was en zaakvoerder was van een familiebedrijf in Thuin, om de werking van dat bedrijf niet in gevaar te brengen reed hij nooit ( mocht ook niet van zijn ouders) op het toen nog zeer gevaarlijke en lange circuit van Francorchamps




enkele foto's die ik hier plaats heb ik gekregen na een oproep op Facebook, kwam toch wat reactie op, deze vind ik de mooiste, is van op het circuit van Nivelles (Nijvel), de Lotus staat achter een Escort van het team, het team werd ” Michel Vaillant Team” genoemd, Freddy Semoulin was trouwens heel goed bevriend met de tekenaar Jean Graton daarvan, die Freddy Semoulin (Alain Dex) soms in zijn strips liet optreden

image3.JPG
image3.JPG (96.51 KiB) 4564 keer bekeken
Elise liked this
 #103649  door PascalM
 29 nov 2018, 18:06
Leuke weetjes Hugo.

Wat ik me wel afvraag, waarom reed Freddy Semoulin eigenlijk met een schuilnaam?

Was het om te verhinderen dat ‘ze’ zouden te weten komen dat hij toch aan verschillende races meedeed en zo toch de continuïteit van het bedrijf op ‘t spel zette (hoewel hij ook wel Francorchamps als te gevaarlijk zag en daar niet reed)?

Hoewel, zijn jongere broer deed ook mee aan die wedstrijden en het zou zo wel uitkomen...
 #103650  door Hugo
 29 nov 2018, 19:26
@PascalM

Schuilnamen in de autosport werden vroeger veel gebruikt, niet zozeer omdat de familie niet mocht weten wat ze uitspookten, het waren meer bedrijfleiders die hun autosport activiteiten een beetje verborgen wilden houden voor hun klanten, niet iedereen is fan van autosport en ze wilden deze mensen niet voor het hoofd stoten

Nog een belg met een bekende schuilnaam was die van "Burleys" was schuilnaam van Jean Blaton, bouwpromotor in het Brusselse, "Burleys" reed voornamelijk met Ferrari, ook 24 uren van Le Mans, Jacky Ickx trouwde trouwens met zijn nicht, Catherine Blaton, de moeder van Vanina Ickx, ze zijn later wel gescheiden
Elise liked this
 #103651  door PascalM
 29 nov 2018, 20:59
Weeral iets dat ik bijleer :)
 #103686  door Hugo
 05 jan 2019, 12:23
Heb al verteld dat om te racen de deelnemende auto's werden onderverdeeld in verschillende groepen en klassen, dat was internationaal zo bepaald, elk land kon echter voor haar nationale races nog andere bijkomende regels bepalen, zo werden in de zeventiger jaren in Engeland ook races gehouden met het criteria van de officiële verkoopprijs van een bepaald model, aan de auto's mochten buiten de veiligheidseisen geen veranderingen worden aangebracht, ook in Holland is deze formule een aantal jaren gebruikt.

In 1976 had de in 2016 overleden Engelse piloot Chris Meek dit reglement goed bestudeerd en was tot de conclusie gekomen dat een Lotus Europa Special het ideale voertuig was om in een bepaalde race mee te rijden, in Engeland waren er toen vele race circuits en er was bijna wekelijks ergens een race, om zeker te zijn dat hij elke race een auto ter beschikking had kocht hij 2 Europa Specials, goed gedaan want in 1976 nam hij telkens met 1 van die Europa's deel aan 30 races, hij won er 28 van, werd 1 keer tweede en 1 keer derde.


Chris Meek was een gentlemendriver, zakenman, was ondermeer CEO van Titan Motorsport, een bedrijf dat onderdelen maakte voor race auto's en bouwde ook eenzitters , zoals Formule 2 , Formule 3 auto's en meer dan 100 Formule Ford auto's, Chris Meek was ook eigenaar van het Mallory Park race-circuit


hij was ook een goede vriend van Colin Chapman

Chris Meek zou ook nog steeds recordhouder zijn van het meeste overwinningen in één jaar met een Lotus

enkele foto's


scan0005x.jpg
scan0005x.jpg (151.02 KiB) 4248 keer bekeken

48323903_2499822540033418_495233922779578368_n.jpg
48323903_2499822540033418_495233922779578368_n.jpg (63.67 KiB) 4248 keer bekeken

47688222_2499822993366706_7799585443313352704_o.jpg
47688222_2499822993366706_7799585443313352704_o.jpg (186.96 KiB) 4248 keer bekeken
]

er waren nog andere deelnemers aan deze race's met een Lotus Europa Special, maar geeneen was zo succesvol dan Chris Meek, Chris was ook autohandelaar en concessiehouder van Lotus, Ginetta, Ferrari en andere


r002001.jpg
r002001.jpg (53.12 KiB) 4248 keer bekeken
colin_blower_031.jpg
colin_blower_031.jpg (320.64 KiB) 4248 keer bekeken
viv_photos_013_2.jpg
viv_photos_013_2.jpg (88.65 KiB) 4248 keer bekeken
Elise, PascalM liked this
 #104195  door Hugo
 23 sep 2019, 15:23
Het is blijkbaar al lang geleden dat ik hier nog eens iets gepost heb, niet dat ik niets gedaan heb of met Lotje gereden, niets is minder waar maar de drive om te schrijven was iets minder, over het rijden met Lotje schrijf ik later nog wel iets, niet alles tegelijk

maar eerst iets technisch

Een 6 tal maanden geleden werden op de pompen van de tankstations bijkomende info gezet, namelijk de Europese codes die moeten aangeven hoeveel biobrandstof ( ethanol) er bij de brandstof is bijgevoegd zo is de code B5 voor benzine waar 5% biobrandstof is toegevoegd, E10 voor 10 %, B7 is dan weer voor diesel met 7% biobrandstof, ik probeer voor Lotje wel altijd V-power van Shell te tanken, octaan 98 en er zou bij V-power nog geen ethanol worden bijgevoegd, maar soms lukt dat niet en gaat er een 98 octaan van een ander merk in,

Deze bijgevoegde ethanol geeft geen probleem voor moderne motoren, voor de motoren van oldtimers ook niet, maar wel voor leidingen en pakkingen van oldtimers, die zijn zo goed niet bestand tegen die ethanol, ze worden week en lossen langzaam op en gaan dus lekken vertonen, al die oudere leidingen moeten dus aangepast worden om benzine lekken te voorkomen met als brand als gevolg, de Lotus Europa was en is bekend voor zijn brandgevoeligheid, vooral die met de Renaultmotor, en zeker de eerste serie die nog de motor had met de uitlaat en inlaat aan dezelfde kant van de motor, het inlaatspruitstuk met de carburateur stond dus boven de hete uitlaat, een klein benzinelekje op die hete uitlaat gaf dus snel een uitslaande brand,



bij de latere Renaultmotoren was dat risico al minder want daar was al de uitlaat aan de ene kant en de inlaat aan de andere kant (crossflow) ook de Twin Cam motor heeft hetzelfde principe, zoals de meeste moderne motoren trouwens.


Ik heb mijn Europa nu al meer dan 10 jaar en heb bij restauratie wel allemaal nieuwe brandstofleidingen gebruikt, ze waren wel van het beschermde type, met stalen mantel,
image2.JPG
image2.JPG (165.11 KiB) 2665 keer bekeken

maar ze konden wel van een rol komen die al enkele jaren oud was, om alle risico te vermijden is dus deze winter beslist om alle brandstofleidingen te vervangen door meer geschikte exemplaren, ik had ongeveer 3 meter nodig maar voor alle zekerheid 4 meter besteld, was wel prijzig 30€/meter maar bestand tegen ALLE mogelijke vloeistoffen, en bestand tegen een werkdruk van 20 bar, wat dus ruim voldoende is want de brandstofpomp werkt maar met een maximum druk van 0,3 bar
image1.JPG
image1.JPG (11.09 KiB) 2665 keer bekeken
je kan natuurlijk ook mooie aangepaste benzine leidingen laten maken of kopen met mooie en kleurige aansluitingen, ben daar eens voor gaan horen, maar viel een beetje achterover van de kostprijs, dus toch maar niet gedaan, is natuurlijk wel mooi zoals op onderstaande foto van een 6 cilinder Jaguar met 3 dubbele Weber carburateurs
image5.JPG
image5.JPG (206.79 KiB) 2665 keer bekeken
in de Europa Special zitten twee (staande) tanks van 29 liter elk, links en rechts naast de motor, uit elke tank komt een leiding die telkens aangesloten is op een einde van een T-stuk, aan het derde einde van dat T-stuk is de aanzuigleiding van de brandstofpomp aangesloten, de twee tanks staan dus altijd met elkaar in verbinding en worden gelijktijdig leeg getrokken, vullen moet wel elke tank afzonderlijk gebeuren.
image4.JPG
image4.JPG (35.99 KiB) 2665 keer bekeken
De brandstofpomp moet alleen maar voorzien dat de vlotterkamer van de carburateurs vol blijft, dat mag wel niet met te grote druk gebeuren omdat de vlotter alleen door zijn drijfkracht de aanvoerleiding afsluit als het juiste niveau is bereikt, een te grote druk van de brandstofpomp ( max 0,3 bar) drukt de afsluitnaald dan toch open, gevolg is dat de vlotterkamer overloopt, vermits die vlotterkamer een opening heeft naar de buitenlucht heb je een mooi benzinelek.


Die open verbinding van de vlotterkamer met de buitenlucht is noodzakelijk en zorgt ervoor dat de luchtdruk in de vlotterkamer altijd even hoog is dan de buitenluchtdruk ( de atmosferische druk), er mag geen drukverschil zijn, anders werkt de carburateur niet goed, door deze open verbinding ontsnappen wel benzinedampen en zakt door verdamping bij stilstand het benzineniveau in de vlotterkamer, na enkele weken stilstand is dit niveau al zover gezakt dat er niet meer gestart kan worden, de vlotterkamer moet eerst terug gevuld zijn, normaal gebeurd dat door de benzinepomp, bij de TwinCam is die pomp origineel nog mechanisch en wordt aangedreven door de nokkenas, maar dus alleen maar als de motor draait, de startmotor doet de motor wel draaien en zet de brandstofpomp aan het werk, het starttoerental is wel niet zo hoog, het duurt dus wel even vooraleer er voldoende brandstof is opgepompt, dit kan soms wel 30 seconden duren en put de accu snel uit, nu is wel een oplossing om een zwaardere accu te steken, maar dat is tegen het principe van Lotus, doen we dus niet, we vervangen gewoon de mechanische pomp door een elektrische, dus nu is de startprocedure, contact op, dan hoor ik de benzinepomp als een razende tikken, ik wacht tot dat tikken zachter wordt, nu start de motor zo goed als direct, de gemonteerde benzinepomp is ook geschikt voor biobrandstof

foto van de gebruikte brandstofpomp
image3.JPG
image3.JPG (334.49 KiB) 2665 keer bekeken
Nu staan er op een TwinCam twee dubbele Weber-carburateurs, dus feitelijk 4 carburateurs, voor iedere cilinder 1, die kunnen dus wel ieder afzonderlijk geregeld worden en het is de kunst van ze alle 4 in alle omstandigheden hetzelfde/gelijk te laten werken, dat moet ook geregeld nagekeken worden en eventueel bijgesteld worden, is een leuke bezigheid ( als je dat kan), je moet dus zorgen dat de motor genoeg benzine krijgt om zijn maximum prestaties te leveren, te weinig (te arm) is niet goed te veel ( te rijk) ook niet, ook rekening houden met de CO van de uitlaatgassen ( het klimaat)



de normen waaraan de uitlaatgassen moeten voldoen bestonden ook al in de productiejaren van de TwinCam, ze waren natuurlijk niet zo streng dan de huidige, maar Weber-carburateurs zijn nogal kwistig met benzine, er verdwijnen dus wel wat onverbrande gassen door de uitlaat, mensen die soms achter Lotje rijden zeggen soms dat ze goed kunnen ruiken dat ze op benzine rijdt, maar daar is spijtig genoeg niet veel aan te doen, zelf vind ik die geur niet hinderlijk, eerder aangenaam, zo weet ik dat van in de tijd toen ik nog vrijgezel was, er eens een meisje die een oogje op mij had bij de parfumeriezaak gaan vragen is of ze geen parfum verkochten die naar benzine geurde, wat dat is de enige geur die Hugo kan verleiden.


Dit gezegd zijnde: volgend jaar moet ik volgens de nieuwe regels voor de oldtimers naar de technische keuring, en die zou ook gaan over de CO in de uitlaatgassen, natuurlijk volgens de toenmalige waarden van het productiejaar van Lotje (1974) en dat zou gaan om max 4% CO in de uitlaatgassen, dus wel wat meer dan de norm voor nieuwe auto's die 0,2 % CO zou zijn, in 1974 waren in de USA al veel strengere normen voor uitlaatgassen en die was toen 3 % CO, en dat was een waarde die ze bij Lotus niet konden bereiken met de toen gebruikte Dellorto of Weber carburateurs, voor de Europa en de Elan die voor de USA bestemd waren ( de Federale versie) werden toen de zuinige Stromberg carburatuers gebruikt, er moest daarvoor wel een nieuwe cilinderkop gegoten worden, een Twin Cam met Stromberg's is zuiniger ( armer) en heeft daardoor wel een warmere bedrijfstemperatuur ( 5 °C warmer) dan de Weber versies, waar een deel van de teveel aan benzine verdampt en daarvoor warmte onttrekt aan het motorblok en dus mee de motor koelt, de Twin Cams met Stromberg carburateurs kunnen evenveel PK leveren dan de Webers maar de acceleratie is iets minder, het nadeel van Stromberg is dat er nog wel revisiesetjes te koop zijn, maar nieuwe zijn niet meer te verkrijgen, terwijl Weber carburateurs nog in licentie nieuw gemaakt worden.

Dit alles heeft dus resultaat dat ik volgend voorjaar de de Twin Cam van Lotje heel arm en zuinig zal moeten regelen om bij de keuring onder de 4 % CO te geraken, bij goedkeuring krijg ik een groene kaart tot 2021, daarna nog eens voor 2 jaar en in 2024 bij goedkeuring dan voor 5 jaar ( voertuigen ouder dan 50 jaar zouden dan om de 5 jaar maar moeten gekeurd worden), als we er dan nog ergens mee MOGEN rijden natuurlijk.
Elise liked this
 #104196  door Frederik
 23 sep 2019, 17:34
Eigenlijk allemaal zever hé ...
Dat nieuwe wagens gecontroleerd moeten worden en liefst zo weinig mogelijk uitstoten, akkoord ... maar classics die amper enkele duizend km per jaar maken, zo hard op kosten jagen ...

Gelukkig kan jij zelf veel doen Hugo, ikzelf zou het niet zien zitten.
 #104212  door Hugo
 11 okt 2019, 15:18
Buiten het vervangen van alle brandstofleidingen en de aankoop van 4 nieuwe banden heb ik dit jaar niets gedaan aan Lotje, er is nog wel wat te doen, maar ik wacht daarmee tot ik volgend jaar ( maart 2010) volgens de veranderde regels voor oldtimers naar de technische keuring moet, als daar opmerkingen zijn kan ik die ineens mee aanpakken,

Gereden is natuurlijk wel met Lotje dit jaar, voorlopig geen tourritten meer, maar wel op vakantie natuurlijk en hier en daar wat oldtimers treffen, zo verleden week nog naar een bijeenkomst geweest van “ Polderpistons” een club hier in de gemeente

In de maand mei zoals gebruikelijk met de camper en Lotje naar zuid-frankrijk en enkele dagen in noord-spanje enkele (berg)ritten gedaan in de Pyreneeën, maar het weer was toen niet zo goed, veel regen en wind gehad en enkele dagen vroeger naar huis gekomen dan voorzien.


Ik ben ook wielerfanaat en als we op vakantie zijn en de Tour de France is in de omgeving ben ik al dikwijls naar een rit gaan kijken, ik heb altijd gezegd dat ik op pensioen zou zijn,ik wel eens alle of zo veel mogelijk ritten zou willen volgen, vermits de Tour dit jaar startte in Brussel was dit de ideale mogelijkheid om mee aan te pikken, we hebben dus in totaal 16 ritten van de Tour ter plaatse gevolgd, het ging zo, ik reed met de camper na de aankomst van een rit s'avonds nog naar een plaatsje op het parcours van de volgende rit, soms was het al aardig donker toen we een geschikte plaatsje vonden,
donker  2.jpg
donker 2.jpg (501.51 KiB) 1051 keer bekeken
donker.jpg
donker.jpg (1.01 MiB) 1051 keer bekeken
de volgende dag bekeek ik dan daar de doorkomst en daarna volgde ik op de TV via livestream de uitzending van Sporza, na de aankomst gezien te hebben, was het dus telkens inpakken en verder voor de volgende dag, we hebben dus met de camper een eigen Tour de France gereden, van noord-frankrijk naar de Vogezen, dan dwars door Frankrijk Centraal Massief naar de Pyreneeën, daarna door de Provence naar de Alpen, om in Alpen twee ritten met elkaar te verbinden en om verkeersdrukte te vermijden zijn we zelfs eens omgereden langs Italië, ik heb daarvoor 4450 km afgelegd, warme dagen van meer dan 40 ° C gehad, en de laatste twee dagen in de Alpen veel regen, de twee laatste ritten van de Tour werden daarom ook ingekort, eerst was gedacht om Lotje daar ook mee te nemen, maar gelukkig toch niet gedaan, had toch wel wat te lastig geweest, want was nu soms al zoeken om nog een geschikt plaatse te vinden waar ik met de camper alleen juist op of bij kon, dus ook 16 keer de reclame karavaan zien voorbij komen die ongeveer 2 uur voor de coureurs uitrijd, is feitelijk een verkapte carnavalstoet maar delen wel van alles uit , zoals vlaggen, petjes, wielertruitjes, koekjes, worstjes, schrijfgerief, een gratis krant, stickers, mineraal water, sleutelhangers, te veel om op te noemen

zocht wel altijd een plek in de laatste 100 km van de rit en liefs op een plaats waar het niet te druk was, niet van die gekke taferelen die ge soms op TV ziet, soms stonden we alleen soms met ander campers, stak wel al het mogelijk was ook mijn Lotus vlag uit natuurlijk

hieronder enkele foto's van plaatsen waar we gestaan hebben, moest wel altijd een plek hebben waar ik een 4G ontvangst had om op de Ipad via livestream de koers te volgen, maar dat lukte bijna altijd
riems.jpg
riems.jpg (1009.5 KiB) 1051 keer bekeken
planche2.jpg
planche2.jpg (594.55 KiB) 1051 keer bekeken
kayser3.jpg
kayser3.jpg (923 KiB) 1051 keer bekeken
brg.jpg
brg.jpg (624.65 KiB) 1051 keer bekeken

nat23.jpg
nat23.jpg (949.04 KiB) 1051 keer bekeken
Bijlagen
brg.jpg
brg.jpg (624.65 KiB) 1051 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Hugo op 11 okt 2019, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
 #104213  door Hugo
 11 okt 2019, 15:30
toen we eind juli terug thuis waren kreeg ik begin augustus een uitnodiging om deel te nemen aan een bijeenkomst van alleen Lotus Europa's, en dat was in het zuid-Franse stadje Abt, en dat was in het eerste weekend van september, daar zijn we dus ook naar toe geweest,
download (5).png
download (5).png (719.06 KiB) 1049 keer bekeken

maar daar vertel ik later nog wel van met foto's,



maar eerst nog wat foto's van coureurs van de Tour de France.


Joris de Plus voorop, dan Steven Kruisweg, dan twee renners van Eneos, dan Bernal met gele trui, die de tour zal winnen, daarachter met witte bril Thomas geraints de winnaar van verleden jaar
bernal.png
bernal.png (976.14 KiB) 1049 keer bekeken

Nairo Quitana in de achtervolging

2nairo.jpg
2nairo.jpg (717.03 KiB) 1049 keer bekeken


dan de groene trui drager in zijn eentje Peter Sagan
sagansagan2.jpg
sagansagan2.jpg (899.68 KiB) 1049 keer bekeken

ook nog alleen Thomas de Gendt
thomas.png
thomas.png (725.49 KiB) 1049 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Hugo op 11 okt 2019, 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
  • 1
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72