Lotus Elise Sprint 220
- Yves
- Berichten: 671
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 14:50
- Naam: Yves
- Auto: Elise Sprint 220 2019
- Locatie: Roeselare
- Contacteer:
Lotus Elise Sprint 220
Vandaag snel Verhiest bezocht om wat foto's te nemen.
Zaterdag de officiële afhaling.
Zaterdag de officiële afhaling.
- Bijlagen
-
- IMG_3284.JPG (179.18 KiB) 8678 keer bekeken
-
- IMG_3283.JPG (261.16 KiB) 8678 keer bekeken
-
- IMG_3280.JPG (122.05 KiB) 8678 keer bekeken
-
- IMG_3278.JPG (206.5 KiB) 8678 keer bekeken
-
- IMG_3274.JPG (246.4 KiB) 8678 keer bekeken
-
- IMG_3276.JPG (88.45 KiB) 8678 keer bekeken
-
- IMG_3272.JPG (251.32 KiB) 8678 keer bekeken
-
- IMG_3270.JPG (104.66 KiB) 8678 keer bekeken
-
- IMG_3267.JPG (126.15 KiB) 8678 keer bekeken
-
- IMG_3265.JPG (144.44 KiB) 8678 keer bekeken
-
- IMG_3264.JPG (249.84 KiB) 8678 keer bekeken
-
- IMG_3262.JPG (224.69 KiB) 8678 keer bekeken
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11312
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Lotus Elise Sprint 220
yum yum yum
gele lotus <3
gele lotus <3
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- PascalM
- Berichten: 449
- Lid geworden op: 02 aug 2013, 12:33
- Naam: Pascal
- Auto: Elise S MY2015
- Locatie: Oostende
Re: Lotus Elise Sprint 220
Prachtig!
Zal zaterdag tijdens de Lotus Drivers Meeting kunnen worden bewonderd.
Gr
Pascal.
Zal zaterdag tijdens de Lotus Drivers Meeting kunnen worden bewonderd.
Gr
Pascal.
De Lotus Drivers Meeting is een eenvoudige manier om andere Lotus gepassioneerden te ontmoeten. De meeting gaat maandelijks door op zaterdag en dit van 16u tot 18u. Ontmoetingsplaats: Lotus Verhiest in Oostende.
Voor meer info: Lotus Drivers Meeting Belgium
Voor meer info: Lotus Drivers Meeting Belgium
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11312
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Lotus Elise Sprint 220
euhm ... engine cover ... ik dacht dat dit tijdelijk was?
All about the weight?
All about the weight?
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- Yves
- Berichten: 671
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 14:50
- Naam: Yves
- Auto: Elise Sprint 220 2019
- Locatie: Roeselare
- Contacteer:
Re: Lotus Elise Sprint 220
Inderdaad, blijkbaar doen ze dit niet meer. Overal besparing op. Zelfs de achterruit is geen glas meer in deze uitvoering.
- FastEleven
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
- Locatie: België-Brasschaat
-
- Berichten: 197
- Lid geworden op: 26 mei 2014, 13:10
- Naam: wim
- Auto: Lotus Elise lhd 2002
- Locatie: Liefdekerke
Re: Lotus Elise Sprint 220
Man man, wat een zaaaalige auto ziet er me dat uit zeg!!!!
Zo een beauty!!! Geniet er van met de grote G!!!
Zo een beauty!!! Geniet er van met de grote G!!!
- Yves
- Berichten: 671
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 14:50
- Naam: Yves
- Auto: Elise Sprint 220 2019
- Locatie: Roeselare
- Contacteer:
Re: Lotus Elise Sprint 220
Update:
Vandaag (tegen dat ik bij Thierry ben) 500km op de teller wat wil zeggen dat ik voor onderhoud binnen mag. Hierna mag de motor boven de 3000tr/min gebruikt worden. Afwachten wat dit zal geven qua rijgedrag.
Tot heden al een heel andere auto leren kennen dan mijn 2010-136pk versie (of 2002-120pk). Nog baanvaster (wellicht ook door de ander vering). Heel leuke motor nu al. Je kan als je wenst echt schakel arm rijden, de compressor haalt dit wel op (voor dagelijks verkeer).
De uitlaat verdient inderdaad een pluim, klinkt super ook nu al benen de 3000tr/min. Luid genoeg, maar niet te luid zodat praten op elk moment nog mogelijk is.
Zetels in de sprint uitvoering zijn wellicht iets harder, maar nog net comfortabel genoeg al zou een lendensteun niet misstaan. Maar nog steeds voldoende comfortabel zodat je uren kan rijden zonder uit de auto te moeten komen met een gebroken rug.
Carbon is super mooi afgewerkt en draagt bij tot het lichtere gewicht.
Versnellingsbak is natuurlijk heel mooi en schakelt leuk, al moet ik precies toch wat wennen. Eerste en tweede zijn soms moeilijk te pakken. Kan ook liggen aan het feit van een paar jaar met PDK (automaat) te rijden.
Werking van de remmen (standaard) nog niet echt kunnen testen en vergelijken, meer info volgt nog.
Radio speelt zalig, nee juist dat was het motorgeluid, een radio niet genomen met bewuste reden dat ik die zelden gebruik, hoor veel liever het geronk van een motor.
Ik heb ook gekozen voor het stuur in alcantara, leuk gevoel, warmer en zachter dan leer en meer grip.
Tot heden hoor je de compressor vrij discreet en hoor je de aanzuiging van de lucht door de TRD-filter heel goed wanneer je het pedaal iets sneller indrukt (tot 3000 tr/min)
Meer nieuws volgt.
Vandaag (tegen dat ik bij Thierry ben) 500km op de teller wat wil zeggen dat ik voor onderhoud binnen mag. Hierna mag de motor boven de 3000tr/min gebruikt worden. Afwachten wat dit zal geven qua rijgedrag.
Tot heden al een heel andere auto leren kennen dan mijn 2010-136pk versie (of 2002-120pk). Nog baanvaster (wellicht ook door de ander vering). Heel leuke motor nu al. Je kan als je wenst echt schakel arm rijden, de compressor haalt dit wel op (voor dagelijks verkeer).
De uitlaat verdient inderdaad een pluim, klinkt super ook nu al benen de 3000tr/min. Luid genoeg, maar niet te luid zodat praten op elk moment nog mogelijk is.
Zetels in de sprint uitvoering zijn wellicht iets harder, maar nog net comfortabel genoeg al zou een lendensteun niet misstaan. Maar nog steeds voldoende comfortabel zodat je uren kan rijden zonder uit de auto te moeten komen met een gebroken rug.
Carbon is super mooi afgewerkt en draagt bij tot het lichtere gewicht.
Versnellingsbak is natuurlijk heel mooi en schakelt leuk, al moet ik precies toch wat wennen. Eerste en tweede zijn soms moeilijk te pakken. Kan ook liggen aan het feit van een paar jaar met PDK (automaat) te rijden.
Werking van de remmen (standaard) nog niet echt kunnen testen en vergelijken, meer info volgt nog.
Radio speelt zalig, nee juist dat was het motorgeluid, een radio niet genomen met bewuste reden dat ik die zelden gebruik, hoor veel liever het geronk van een motor.
Ik heb ook gekozen voor het stuur in alcantara, leuk gevoel, warmer en zachter dan leer en meer grip.
Tot heden hoor je de compressor vrij discreet en hoor je de aanzuiging van de lucht door de TRD-filter heel goed wanneer je het pedaal iets sneller indrukt (tot 3000 tr/min)
Meer nieuws volgt.
- Yves
- Berichten: 671
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 14:50
- Naam: Yves
- Auto: Elise Sprint 220 2019
- Locatie: Roeselare
- Contacteer:
Re: Lotus Elise Sprint 220
Blijkbaar misverstandje gehad.
Bedoeling was tot 500km slechts tot 3000tr/min te gaan, nu tot 1000km tot 4000tr/min, dan pas onderhoud.
Nog even wachten dus.
Bedoeling was tot 500km slechts tot 3000tr/min te gaan, nu tot 1000km tot 4000tr/min, dan pas onderhoud.
Nog even wachten dus.
- PascalM
- Berichten: 449
- Lid geworden op: 02 aug 2013, 12:33
- Naam: Pascal
- Auto: Elise S MY2015
- Locatie: Oostende
Re: Lotus Elise Sprint 220
Bij mij was in het begin eerste ook moeilijk te pakken. Maar dit is met de kilometers losgekomen. Dus... veel rijden
De Lotus Drivers Meeting is een eenvoudige manier om andere Lotus gepassioneerden te ontmoeten. De meeting gaat maandelijks door op zaterdag en dit van 16u tot 18u. Ontmoetingsplaats: Lotus Verhiest in Oostende.
Voor meer info: Lotus Drivers Meeting Belgium
Voor meer info: Lotus Drivers Meeting Belgium