Ben je hier nieuw? Stel je hier eventjes voor.
Uw Lotus kan U voorstellen in Showroom!
 #102572  door RubenD
 01 jan 2018, 22:35
PJH schreef:
01 jan 2018, 16:47
Net je hele thread doorlezen. Leuke werken aan het doen precies :)

Ik zou dat ook zeer graag eens doen, maar ik ontbreek kennis en handigheid (en met die attitude gaan ze er nooit komen) en vooral ook tijd, materiaal en ruimte. Moet wel heerlijk zijn om een hobbyauto volledig zelf te kunnen opbouwen en er daarna dubbel zoveel genot van te hebben.

Doe zo verder :)
Bedankt voor je interesse! Ik amuseer me inderdaad aan mijn autoku. Ik heb dit al altijd eens willen den, en een elise is echt tof om aan te werken. Vooral omdat ik in fazes kan werken, en in de zomer kan rond toeren. De auto was niet zo slecht, ik ben gewoon heel zindelijk op mijn materiaal. :D

Ja tijd moet je er echt wel voor vrij maken, maar het is plezant. En zo een project mag ook geen jaren aanslepen van mij. Het moet vooruit gaan.

Ik doe alles in een garage box. Dus qua plaats ... . ;) Gelukkig is een elise een kleine auto, en heb ik wat plaats over in de box voor de werken.

Nu deze winter zullen de grootste werken gedaan zijn, dus volged jaar heb ik terug tijd voor andere dingen.
 #102585  door Jan Bakker
 06 jan 2018, 22:30
ja leuk om te zien hoe je alles aanpakt, ik heb nog maar een half jaar mijn S2, maar ben ook zo bezig. In de winter ben ik met de S2 bezig en zomers rijdt ik er mee
nog even terug komend op je waterpomp, is de waterpomp van Elise-parts nu anders dan de standaard pomp die in het rover blok hoort ? Elise-parts schrijft steeds van 200 liter per minuut enz enz , maar doet een standaard pomp van rover of een MGF nu minder dan 200 liter per minuut ? zal het nodig zijn om meer water te verpompen ? ik snap wel omdat je de radiateur verder weg hebt zitten je een andere pomp nodig hebt maar dat heeft niks met de opbrengst te maken maar met de druk dat deze pomp kan opbrengen, de pomp kan wel 200 liter opbrengst hebben maar als deze geen druk kan opbouwen heb je niets aan de 200 liter
 #102596  door RubenD
 10 jan 2018, 12:01
Jan Bakker schreef:
06 jan 2018, 22:30
ja leuk om te zien hoe je alles aanpakt, ik heb nog maar een half jaar mijn S2, maar ben ook zo bezig. In de winter ben ik met de S2 bezig en zomers rijdt ik er mee
nog even terug komend op je waterpomp, is de waterpomp van Elise-parts nu anders dan de standaard pomp die in het rover blok hoort ? Elise-parts schrijft steeds van 200 liter per minuut enz enz , maar doet een standaard pomp van rover of een MGF nu minder dan 200 liter per minuut ? zal het nodig zijn om meer water te verpompen ? ik snap wel omdat je de radiateur verder weg hebt zitten je een andere pomp nodig hebt maar dat heeft niks met de opbrengst te maken maar met de druk dat deze pomp kan opbrengen, de pomp kan wel 200 liter opbrengst hebben maar als deze geen druk kan opbouwen heb je niets aan de 200 liter
Hey Jan,

Leuk dat je ook bezig bent met uw auto in orde te brengen! :-) De klussende lotus eigenaars zouden eens moeten samen komen. :)

De pomp van Elise parts is een originele mg Rover pomp. Ik heb wel redelijk wat vertrouwen in de stukken die ze verkopen. En ik redeneer als dit een slechte pomp zou zijn voor een lotus, zouden ze die warss niet verkopen. Gezien elise parts nogal veel stukken verkoopt.

Verder kan ik je ook niet helpen hier mee. :-/ Ik veronderstel dat het wel goed komt. ;)

Succes!
 #102604  door RubenD
 11 jan 2018, 20:58
Na 20 dagen wachten mijn stukken terug gekregen van de galvanisatie. De kleine stukken werden met electrolyse verzonken, het subframe werd gedipt in een badje van 400°. De stukken moesten naar 2 verschillende bedrijven daar voor.

Nu zullen de werken vlug vooruit gaan. Eens het subfame gemonteerd is kan ik het mechanisme voor de versnellingen onder de boite terug her monteren, achter ophanging, remmen ontluchten, koelwater opvullen olie, het motortje voor de eerste keer starten ... .

Er zat behoorlijk wat speling op de schakelpook. Dus heb ik een kit met nieuwe bussen voor het schakelsysteem besteld. De originele bussen waren van geboord rubber en hadden wat veerkracht. Deze hadden wel degelijk hun beste tijd gehad. De nieuwe bussen zijn van nylon. Het zou een dirrecter schakel gevoel moeten geven.
Bijlagen
20180110_204851.jpg
20180110_204851.jpg (161.23 KiB) 517 keer bekeken
20180105_182359.jpg
20180105_182359.jpg (255.14 KiB) 517 keer bekeken
 #102606  door malo
 11 jan 2018, 22:36
Heel mooi geworden zeg! Zat alles er terug bij?
 #102607  door RubenD
 11 jan 2018, 22:53
malo schreef:
11 jan 2018, 22:36
Heel mooi geworden zeg! Zat alles er terug bij?
Jup alle stukjes terug gekregen. :-)
 #102735  door RubenD
 08 feb 2018, 21:19
WOEHOEW!!!! Nieuw rubber. :-) :-) :-)
Bijlagen
20180114_173314 2.jpg
20180114_173314 2.jpg (95.27 KiB) 394 keer bekeken
 #102736  door Lvb
 08 feb 2018, 22:22
Dat gaat erg mooi blinken op de wagen .
Knap
 #102757  door RubenD
 11 feb 2018, 22:17
Zo de laatste tijd veel pruts af gewerkt. Ik had wat problemen met schakelen. Vooral achteruit was soms moeilijk te pakken tekrijgen. Dus heb ik bij de werken van deze winter ook het schakel systeem gerestaureerd en nieuwe bussen grmonteerd in het mechanisme bij de boite.

De originele rubbers waren versleten en er zat veel speling op. De rubbers zijn vervangen door nylon bussen, deze geven een veel directer schakel gevoel.
Bijlagen
20180114_131427.jpg
20180114_131427.jpg (278.12 KiB) 316 keer bekeken
20180114_152323.jpg
20180114_152323.jpg (281.26 KiB) 316 keer bekeken
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12

Recente Onderwerpen

Default Avatar Newbe on the block

door Flashsplash

21 aug 2018, 20:29

Gebruikersavatar niet nieuw, wel terug

door Coen

21 aug 2018, 11:21

Default Avatar Elise (rover) onderdelen (S1 & S2)

door Flashsplash

20 aug 2018, 21:54

Default Avatar schakelkabels

door Flashsplash

20 aug 2018, 21:52

Default Avatar S2 onderdelen Elise shop toelinks

door Flashsplash

20 aug 2018, 21:48

Default Avatar Voor en achter Clamshell

door Flashsplash

20 aug 2018, 21:42

Gebruikersavatar LSE 2018

door alaintje

18 aug 2018, 20:23

Facebook

SLideshow

About us

LOTUSFORUM .BE/.NL een online community voor en door Lotus liefhebbers.

Dé digitale verzamelplaats voor Belgische en Nederlandse Lotus eigenaars en geïnteresseerden. Het forum als discussie en informatiebron, Lotus Fanatics Belgium als tentakel op Facebook.

LotusFanatics Only!

This forum is not in any way formally associated with Lotus Cars Ltd or Group Lotus plc.