HOWTO : hoe juist een quote maken?

Onderdeel bedoeld voor mededelingen van het team.
Heeft U problemen, ideeën, opmerkingen of vragen. Post ze dan hier!
Plaats reactie

Handig?

Zeer nuttig, dank U!
5
100%
Ik blijf problemen hebben...
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 5

Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

HOWTO : hoe juist een quote maken?

Bericht door Frederik »

Ik merk dat verschillende mensen soms wel problemen hebben met juist quotes maken. Een quote : iemand citeren, een bericht aanhalen.

Hierbij een beknopte uitleg...

Wil je antwoorden op iemand anders binnen een thread dan is het zeer makkelijk om die persoon zijn tekst te quoten. Op die manier kan je duidelijk maken op welk bericht uit de thread je antwoord en dat leest gewoon veel makkelijker.

Er zijn twee manieren om een tekst van een andere persoon te quoten.

1.) Met de quote-knop (rechts onder een bericht)
Als je de Quote (aanhaling/citeer) funktie gebruikt om op een bericht te antwoorden zal het systeem automatisch zorgen dat de tekst van het bericht je hebt gequoted terechtkomt in het invulveld van een nieuw bericht. Je zal merken dat daarrond een extra code is toegevoegd, zijnde [ quote="naam" ] [ /quote ] (zonder de spaties). Deze methode laat je toe gemakkelijk en snel een quote te maken van een persoon zijn bericht met referentie naar zijn (nick)name! Om bijvoorbeeld een stuk tekst van Mr. Chapman aan te halen:

Code: Selecteer alles

[quote="Mr. Chapman"]Hier komt Mr. Chapman zijn tekst[/quote]
Het resultaat plaatst automatisch "Mr. Chapman schreef:" erbij.

Resultaat:
Mr. Chapman schreef:Hier komt Mr. Chapman zijn tekst
quote knoppie
quote knoppie
quote.jpg (44 KiB) 22288 keer bekeken
Je kan eventueel onnodige paragrafen of tekst weghalen tussen de quote-tags. Let wel : maak altijd dat je een bepaalde code-tag moet sluiten.
Om een tekst vet (bold) te maken gebruik je ook [ b ] en sluit je altijd af met [ / b ]. Anders weet het systeem niet waar je quote stopt of in het geval van tekst vet maken waar het vetmaken moet stoppen en wordt alles in het vet geplaatst.

Het voordeel van deze manier is dat je niet moet gaan copy/pasten, het systeem doet dat voor U.

2.) Manueel
De tweede methode laat je toe om blindlings iets te quoten.

Dit kan door:

- de tekst tussen [ quote="naam" ] [ /quote ] (spaties weglaten) tags te plaatsen. Waneer je het bericht dan bekijkt zie je, naam schreef: voor de tekst zelf.

- of de tekst tussen [ quote ] [ /quote ] (spaties weglaten) tags te plaatsen. Waneer je de tekst bekijkt zie je, Citaat: voor de tekst zelf.

Code: Selecteer alles

[quote="Frederik"]Ik ben Frederik[/quote]
Resultaat:
Frederik schreef:Ik ben Frederik

Code: Selecteer alles

[quote]Ik ben Frederik[/quote]
Resultaat:
Ik ben Frederik
Het grote voordeel van deze manier is dat je meerdere berichten of "delen van berichten" kan quoten in uw antwoord, dus kan je antwoorden op verschillende berichten in 1 bericht.

Maar... het is iets complexer omdat je altijd moet maken dat je als je een quote start, je de quote ook altijd moet afsluiten met [ / quote ] (zonder spaties)

Eens je het systeem onder de knie hebt, kan je zeer makkelijk zeer duidelijke antwoorden plaatsen op het forum.

Bedankt voor uw aaaaandacht ;-)
Plaats reactie