Te? goedkoop?

S1, Type 47 & 62, S2, Twin Cam, Special (1966-1975)
Europa S (2006-2010)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Obi1
Berichten: 100
Lid geworden op: 07 aug 2010, 10:40
Naam: Steven
Auto: Europa S 225

Te? goedkoop?

Bericht door Obi1 »

Deze ziet er heel goedkoop uit.
Natuurlijk wat schade, maar als verhaal klopt.

http://www.pistonheads.com/sales/3672615.htm
Gebruikersavatar
R.C.
Berichten: 55
Lid geworden op: 15 feb 2011, 10:15
Naam: Rony
Auto: even geen

Re: Te ? goedkoop.

Bericht door R.C. »

Hier zit volgens mij toch een reukje aan :?

Ik denk dat deze wagen is al meermaals van eigenaar veranderd is de laatste paar jaar en steeds rond de 18000 pond.
Nu met deze schade plots 5000 minder ! Indien dit voor 395 pond gefixt kan worden, waarom lappen ze hem dan zelf niet op ? kunnen ze er toch nog meer voor vangen me dunkt.....
Ga je er nog ene bijkopen misschien ? :D
Gebruikersavatar
Obi1
Berichten: 100
Lid geworden op: 07 aug 2010, 10:40
Naam: Steven
Auto: Europa S 225

Re: Te ? goedkoop.

Bericht door Obi1 »

Nog eentje? 't is verleidelijk.

Maar vooral goed en veel gebruik maken van deze die ik heb!

Vandaag weer eens buiten gehaald. Blijft telkens een belefenis.
8000 km in 1 jaar! Als funcar!
Gebruikersavatar
R.C.
Berichten: 55
Lid geworden op: 15 feb 2011, 10:15
Naam: Rony
Auto: even geen

Re: Te ? goedkoop.

Bericht door R.C. »

Amai :o , al 8000 kms, das al goe ingereden ! Groot gelijk, je kan er maar van genieten. Nog geen problemen gehad , maw , nog steeds content ?
Morgen ook eens een toertje doen denk ik. Ben er dit jaar nog niet mee buitengekomen. Zonde eigenlijk...
Gebruikersavatar
Obi1
Berichten: 100
Lid geworden op: 07 aug 2010, 10:40
Naam: Steven
Auto: Europa S 225

Re: Te ? goedkoop.

Bericht door Obi1 »

Geen echte problemen.
Wel radiators (motor en airco) moeten vervangen.
Maar dat was beetje te verwachten.
Er zit nu een alu race-exemplaar in. Ik merk ook dat hij beter z'n temperatuur houdt.
En paar weken geleden, batterij plat, na 3 weken stilstand. Hij is dat ook niet gewoon hé, zo lang binnen zitten.
Heb de batterij er uitgehaald, opgeladen met een lader die Herman me in bruikleen gegeven heeft, en terug gemonteerd. Problem solved.

Ik blijf enorm tevreden zijn met de wagen. Looks zijn natuurlijk persoonlijk, maar voor mij is dit nog altijd een van de mooiste wagens die ik ken. En wat rijplezier betreft: 't een lotus natuurlijk. Met een tikje meer gebruiksgemak dan een elise/exige.

Motor is ook heel goed. 225 pk, met blijkbaar nog veel rek er op (er wordt in UK mee geraced in een versie van meer dan 400 pk).

Super auto.

Maar dat hoef ik jou niet van te overtuigen hé :D
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Te ? goedkoop.

Bericht door Frederik »

Een druppellader vragen voor uwe Pasen Steven! :-)
Gebruikersavatar
R.C.
Berichten: 55
Lid geworden op: 15 feb 2011, 10:15
Naam: Rony
Auto: even geen

Re: Te ? goedkoop.

Bericht door R.C. »

Obi1 schreef:Geen echte problemen.
Wel radiators (motor en airco) moeten vervangen.
Wel, ik heb ongeveer hetzelfde aan de hand gehad met de batterij verleden jaar.
het was nog de originele " exide" batterij die ik door een nieuwe vervangen heb en nadien een druppellader aangeschaft.
De radiator was al vervangen door een alu exemplaar voor ik hem gekocht heb. Dit is trouwens een vrij vaak voorkomend probleem bij de Europa's, ik ken iemand die met zijn Europa al na 10.000 km naar de garage mocht gaan na het lekslagen van de radiator.

Verder heb ik nog niets aan de hand gehad, hopelijk blijft dit ook zo.
Ik weet dat ze de motor bij Hofmans in de UK verder " oppompen" net zoals vele "Speedster Turbo" eigenaars dit doen maar 225 pk is genoeg voor mij. 8-)
Gebruikersavatar
Robby
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 apr 2011, 13:59
Auto: Europa S
Locatie: Borgloon

Re: Te ? goedkoop.

Bericht door Robby »

Obi1 schreef:Geen echte problemen.
Wel radiators (motor en airco) moeten vervangen.
R.C. schreef:De radiator was al vervangen door een alu exemplaar voor ik hem gekocht heb. Dit is trouwens een vrij vaak voorkomend probleem bij de Europa's, ik ken iemand die met zijn Europa al na 10.000 km naar de garage mocht gaan na het lekslagen van de radiator.
Dat was dus die van mij... En ik ben er vorige week nog eens mee naar de garage gemogen. Een mogelijk tekort aan koelvloeistof wees uiteindelijk op een aan de zijkant lekkende radiator (aansluiting tussen het hoofdgedeelte en het plastic zijstuk). Ondertussen staat er 30.000 km op de teller en hoewel het de eerste keer slechts de aansluiting was is nu de radiator ook vervangen moeten worden door een volledig aluminium exemplaar. Ik hoop dat ik er nu wel vanaf ben...
Plaats reactie