TC - Remote Brake Servo Specificaties

S1, Type 47 & 62, S2, Twin Cam, Special (1966-1975)
Europa S (2006-2010)
Plaats reactie
gunskes
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 jan 2010, 12:03
Naam: Jonas
Auto: Europa TC

TC - Remote Brake Servo Specificaties

Bericht door gunskes »

Beste,

Ik ben op zoek naar het juiste typenummer van de Remote Brake Servo's van een Lotus Europa TC '72.
De originele Girling Servo's zijn niet meer te verkrijgen.
Ik ben op zoek naar een waardig alternatief (Lockheed?), maar zou de specificaties van de servo's moeten weten alvorens de correcte te kunnen bestellen.

Er is wat onduidelijkheid over de boost-ratio. Ik las in het verleden al eens dat er een verschil zou zijn tussen de servo op de voorremmen en de achterremmen (respectievelijk 1.9/1 en 1.5/1). Toch hebben de twee originele servo's op tekening hetzelfde nummer.

Buitendiameter van het vacuumreservoir = 5.5"
Drukverhouding = ?
Typenummer = ?

Heeft er ook iemand een adresje waar deze Servo's te kopen zijn?

Met vriendelijke groeten,
Jonas Guns
Gebruikersavatar
Didier
Berichten: 1596
Lid geworden op: 25 jul 2009, 11:20
Naam: Didier heeft Lotusitis ..
Auto: Elan Plus2S CN
Locatie: Geluwe W-VL
Contacteer:

Re: TC - Remote Brake Servo Specificaties

Bericht door Didier »

Specificaties kan ik je niet bezorgen. Daarvoor ben je bij Hugo hier op het forum op de juiste plaats ;)
Ik koop m'n grief voor m'n +2 meestal bij SJ Sports Cars of bij Paul Matty Sportscars. Voor de laatste is beter dat je belt voor jou bestellingen, zo krijg je de juiste prijzen ook. Hun prijslijst is niet up to date!

Er is ook (maar misschien weet je dat wel) en hele goede website over de Europe: Lotus Europa Central
--------------Greetz, Didier -------------The destination is irrelevant, when the journey is in a Lotus!
Gebruikersavatar
Hugo
Berichten: 934
Lid geworden op: 08 nov 2009, 09:47
Naam: Hugo
Auto: Europa Special
Locatie: Stabroek

Re: TC - Remote Brake Servo Specificaties

Bericht door Hugo »

gunskes schreef:Beste,

Ik ben op zoek naar het juiste typenummer van de Remote Brake Servo's van een Lotus Europa TC '72.
De originele Girling Servo's zijn niet meer te verkrijgen.
Ik ben op zoek naar een waardig alternatief (Lockheed?), maar zou de specificaties van de servo's moeten weten alvorens de correcte te kunnen bestellen.

Er is wat onduidelijkheid over de boost-ratio. Ik las in het verleden al eens dat er een verschil zou zijn tussen de servo op de voorremmen en de achterremmen (respectievelijk 1.9/1 en 1.5/1). Toch hebben de twee originele servo's op tekening hetzelfde nummer.

Buitendiameter van het vacuumreservoir = 5.5"
Drukverhouding = ?
Typenummer = ?

Heeft er ook iemand een adresje waar deze Servo's te kopen zijn?

Met vriendelijke groeten,
Jonas Guns
Jonas,

ik heb bij mijn ( Amerikaanse) Europa Special deze boosters gedemonteerd, ik heb ze hier nog liggen, ik gebruik die niet, ik rem zonder rembekrachtiging ( servo) en tot hiertoe nog geen problemen mee gehad.
je mag deze gerust komen halen en omdat ik ze onlangs zelfs met de oudijzerboer wou meegeven mag je ze zelfs gratis hebben
er zit inderdaad een remkrachtverdeler tussen, heb ik ook nog, mag je ook hebben
uiteraard kan ik geen garantie geven dat alles nog werkt hé

groetjes
hugo
Gebruikersavatar
vic
Berichten: 371
Lid geworden op: 08 feb 2009, 12:27
Naam: Jean-Marc
Auto: Elan- Exige - Evora
Locatie: Wavre

Re: TC - Remote Brake Servo Specificaties

Bericht door vic »

gunskes
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 jan 2010, 12:03
Naam: Jonas
Auto: Europa TC

Re: TC - Remote Brake Servo Specificaties

Bericht door gunskes »

Hugo,

Wat een schitterend aanbod!
Kunnen we eens afspreken ?

Als jij geen remservo's gebruikt, heb je dan je hoofdremcilinder vervangen door een ander type?

En welke remolie gebruik je?
Gewone DOT4 ?
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: TC - Remote Brake Servo Specificaties

Bericht door ovi »

Welkom Johan!
Altijd tof dat er nog eens een oldtimer bricoleur bijkomt want we zijn hier een zeldzame soort! :mrgreen:
Mijn vriend had 35 jaar geleden een Europa en een A310 waar we driftig aan gesleuteld hebben en waar ik toen deftig gebeten ben door het oldtimervirus.
Van waar ben je?
Gebruikersavatar
Didier
Berichten: 1596
Lid geworden op: 25 jul 2009, 11:20
Naam: Didier heeft Lotusitis ..
Auto: Elan Plus2S CN
Locatie: Geluwe W-VL
Contacteer:

Re: TC - Remote Brake Servo Specificaties

Bericht door Didier »

ovi schreef:... bricoleur ...
:o :shock:
Dank u ...
:lol:

;)
--------------Greetz, Didier -------------The destination is irrelevant, when the journey is in a Lotus!
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: TC - Remote Brake Servo Specificaties

Bericht door ovi »

Didier schreef:
ovi schreef:... bricoleur ...
:o :shock:
Dank u ...
:lol:

;)
Ik moet nu toch niet auto technicus gaan schrijven hé! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Hugo
Berichten: 934
Lid geworden op: 08 nov 2009, 09:47
Naam: Hugo
Auto: Europa Special
Locatie: Stabroek

Re: TC - Remote Brake Servo Specificaties

Bericht door Hugo »

gunskes schreef:Hugo,

Wat een schitterend aanbod!
Kunnen we eens afspreken ?

Als jij geen remservo's gebruikt, heb je dan je hoofdremcilinder vervangen door een ander type?

En welke remolie gebruik je?
Gewone DOT4 ?
Jonas,

heb heel het remsysteem vervangen
één nieuwe enkelvoudige hoofremcylinder, nieuwe remleidingen, nieuwe flexibles, nieuwe ( gereviseerde remklauwen) vooraan, nieuwe remcylinders achteraan ( trommelremmen) dit alles zonder rembekrachtiger(servo) remt goed zonder echt hard op het rempedaal te moeten drukken
die hoofremcylinder moet wel een kleinere doormeter hebben dan de originele, geeft meer pedaalslag maar met minder kracht = fysicawet

psst niet verder vertellen hé : die servo is er ook alleen maar opgezet om ook de vrouwkes met de auto te kunnen laten rijden

ik gebruik wel DOT 5 remolie

je mag altijd eens naar mijn Europa komen kijken en wie weet laat ik je wel eens testen of hij goed remt

ik hoor het wel ( stuur maar een pm)
hugo
Plaats reactie