Plastic cover over de nummerplaat ???

MKI ('60) & MK2 ('90)
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Plastic cover over de nummerplaat ???

Bericht door Frederik »

IK heb ook nog steeds interesse...
Pino
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jun 2009, 14:16
Auto: Elan '90 MK2

Re: Plastic cover over de nummerplaat ???

Bericht door Pino »

Sinds 24-12-09 mogen wij niet meer rijden met de Elan vanwege de afdekplaat over de nummerplaat. Een wet is NOOIT met terugwerkende kracht maar toch wou de stationschef van Hoboken er niet naar luisteren. Berchem Lotus is er nu mee bezig maar wij zitten wel met een rode kaart.
Mijn boete van 2006 is nog steeds bij het parket waar ze er verveeld mee zitten. Ik heb toen alles in een dossier gegoten en opgestuurd. 1 Telefoon gekregen voor enkele vragen en sindsdien nooit meer iets van gehoord. Nu .... rode kaart en veel onwil. Al onze Elans zijn ion orde vanwege het PVG. Maar de heren keuring kunnen en kennen niets van het toepassen van de wet ...dus probleem!!!!!!!!! :evil:
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Plastic cover over de nummerplaat ???

Bericht door ovi »

Pino schreef:Sinds 24-12-09 mogen wij niet meer rijden met de Elan vanwege de afdekplaat over de nummerplaat. Een wet is NOOIT met terugwerkende kracht maar toch wou de stationschef van Hoboken er niet naar luisteren. Berchem Lotus is er nu mee bezig maar wij zitten wel met een rode kaart.
Mijn boete van 2006 is nog steeds bij het parket waar ze er verveeld mee zitten. Ik heb toen alles in een dossier gegoten en opgestuurd. 1 Telefoon gekregen voor enkele vragen en sindsdien nooit meer iets van gehoord. Nu .... rode kaart en veel onwil. Al onze Elans zijn ion orde vanwege het PVG. Maar de heren keuring kunnen en kennen niets van het toepassen van de wet ...dus probleem!!!!!!!!! :evil:
Bij ons wisten ze zelfs de motor niet zitten dus dat viel nog goe mee! :lol:
Er zijn toch nog veel Elans die met die plastieken plaat rondrijden? :?
Weer typisch iets voor die pipo's in België dat de enen het goedkeurt en bij de andere problemen! :evil:
Pino
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jun 2009, 14:16
Auto: Elan '90 MK2

Re: Plastic cover over de nummerplaat ???

Bericht door Pino »

Beste mede rijders.....Elan,

Ik zit in het zelfde schuitje als julllie maar...
Ik heb alles gelanceerd en gereageerd naar de overheid. OOk boete gekregen maar nooit betaald. Heb een volledig dossier gemaakt en opgestuurd. Afgekeurd op de autokontrole en naar het Ministerie van Verkeer gestapt.?

DE OPLOSSING IS ER..
Vanuit het ministerie van Verkeer wordt er een bepaalde code Doorgegeven naar de autokontrole centra. Daar kunnen ze zien aan de hand van het chassies nummer of jou Elan standard voorzien is van een plastiek cover over de achter nummerplaat.
Ik ben ondertussen goedgekeurd sinds 24-02-10. Ben al tegen gehouden geweest door een slimme agent en heb onmiddellijk mijn keuringsbewijs laten zien. Geen discussie meer.

Wil je meer weten bel me Pino 0477 547 647 gele Elan idem als Ivo. ( collega )
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Plastic cover over de nummerplaat ???

Bericht door Frederik »

Pino schreef:Beste mede rijders.....Elan,

Ik zit in het zelfde schuitje als julllie maar...
Ik heb alles gelanceerd en gereageerd naar de overheid. OOk boete gekregen maar nooit betaald. Heb een volledig dossier gemaakt en opgestuurd. Afgekeurd op de autokontrole en naar het Ministerie van Verkeer gestapt.?

DE OPLOSSING IS ER..
Vanuit het ministerie van Verkeer wordt er een bepaalde code Doorgegeven naar de autokontrole centra. Daar kunnen ze zien aan de hand van het chassies nummer of jou Elan standard voorzien is van een plastiek cover over de achter nummerplaat.
Ik ben ondertussen goedgekeurd sinds 24-02-10. Ben al tegen gehouden geweest door een slimme agent en heb onmiddellijk mijn keuringsbewijs laten zien. Geen discussie meer.

Wil je meer weten bel me Pino 0477 547 647 gele Elan idem als Ivo. ( collega )
Pino ... kan jij wat meer info geven over die code?
Plaats reactie