Nieuw dash besteld

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
Gebruikersavatar
danyblackmagic
Berichten: 69
Lid geworden op: 06 dec 2008, 18:15
Naam: Daniël
Auto: Elise S2
Locatie: Verrebroek

Re: Nieuw dash besteld

Bericht door danyblackmagic »

ok, ben even naar de auto controle geweest daschbord vervangen is geen probleem zelfs een ander model plaatsen zo de garw.
Andere kilometerstand is ook geen probleem.Dit komt enkel op de carpas.
Maar best een conformiteit attest van Lotus dealer.
Gebruikersavatar
Jan Bakker
Berichten: 66
Lid geworden op: 13 jul 2017, 20:49
Naam: Jan Bakker
Auto: Elise S2 K-Series
Locatie: Veendam

Re: Nieuw dash besteld

Bericht door Jan Bakker »

dat is dus gelukkig geen probleem, onderstaande wel een beetje, duurt nou wel heel erg lang

Dear Customer

We are experiencing further delays in the production of your Garw IC7/IC8 Instrument cluster
We understand his will not be welcoming news given the new season is upon us .
The latest version of the Instrument cluster range has received numerous updates and improvements,
and as a result the new components have delayed manufacture with sample,revise, new sample iterations taking longer

than expected to achieve the required quality.

After revaluating the current production situation your delivery is scheduled for dispatch on 14/5/2018

If you have any queries please reply to this email

Here is a short list of the additional features added to this version of the GarwIC7 and GarwIC8

1. Clear front cover to protect screen and improve protection against rain
2. 3 x additional analogue inputs for voltage 0-5V sensors (boost, wide band lambda)
3. Additional USB connection bringing the total to 3
4. New enclosure design
5. Higher contrast LCD screen for improved graphic clarity

Should you wish to reconsider your purchase any refund request will be processed without question .

Thank you
Elise S2
Gebruikersavatar
Jan Bakker
Berichten: 66
Lid geworden op: 13 jul 2017, 20:49
Naam: Jan Bakker
Auto: Elise S2 K-Series
Locatie: Veendam

Re: Nieuw dash besteld

Bericht door Jan Bakker »

nou hij is eindelijk binnen en heb hem al gemonteerd, is het plug and play ehhh ja beetje plug and play en een beetje plug and pray,
stekkers kun je zo omzetten en klaar is kees, alleen hij past niet geweldig in mijn dashboard, dit is aan te passen en wel zo dat je er echt niets van ziet, de binnen kant van mijn teller overkapping is voorzien van een stukje plaatstaal waar de klokkenwinkel op vast zit, dit past niet geweldig, deze een beetje bijbuigen en slijpen en hij past er prima in, ook de oude klokkenwinkel kan als ik het wil terug, dat wilde ik dan ook, daarna alles weer in elkaar gezet en ja hoor hij doet het, maar wat raar als ik de handrem aantrek krijg ik een slippend autootje in beeld, dat zal wel zo horen zeker dat is de drift stand of zo, toch maar even een andere ingang geprogrammeerd ( klinkt duurder en moeilijker dan dat het is ) en alles werkt.
ik heb 6 verschillende dashboarden waar ik uit kan kiezen maar een stuk of 2 geven de snelheid alleen aan in mijlen de rest geeft in kmh aan en als je wilt natuurlijk ook in mph.
vraag is het het geld waard ......... Ja ik hou niet zo van de mijlen snelheidsmeter, dus dit is een redelijk goedkoop alternatief
maar had ik een KMH meter in mijn auto had ik deze niet gekocht, want ik vind de originele mooier, deze is echt heel mooi hoor veel speeltjes en zo, en ook het beeld is prima zelfs beter als het origineel.
met andere woorden heb je een MPH en je wilt een KMH teller dan raad ik je deze aan, maar maakt het je niet uit of je een MPH of KMH teller hebt dan kun je beter je eigen houden.
Elise S2
Gebruikersavatar
mindp0wer
Berichten: 2226
Lid geworden op: 05 aug 2009, 23:01
Naam: Koen
Auto: Elise Sport160 - 2006 S
Locatie: Kermt

Re: Nieuw dash besteld

Bericht door mindp0wer »

Foto's?
AfbeeldingLotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
Gebruikersavatar
Jan Bakker
Berichten: 66
Lid geworden op: 13 jul 2017, 20:49
Naam: Jan Bakker
Auto: Elise S2 K-Series
Locatie: Veendam

Re: Nieuw dash besteld

Bericht door Jan Bakker »

hierbij wat foto,s, je ziet bij sommige uitvoeringen niet alle gegevens net of er wat voor het display zit , dat is in het echt niet zo, is gebeurd met het fotograferen
Bijlagen
resized_20180524_200715.jpg
resized_20180524_200715.jpg (195.75 KiB) 11062 keer bekeken
resized_20180524_200651.jpg
resized_20180524_200651.jpg (168.38 KiB) 11062 keer bekeken
resized_20180524_200607.jpg
resized_20180524_200607.jpg (197.24 KiB) 11062 keer bekeken
resized_20180524_200551.jpg
resized_20180524_200551.jpg (151.45 KiB) 11062 keer bekeken
resized_20180524_141619.jpg
resized_20180524_141619.jpg (119.39 KiB) 11062 keer bekeken
resized_20180524_141613.jpg
resized_20180524_141613.jpg (196.2 KiB) 11062 keer bekeken
resized_20180524_141611.jpg
resized_20180524_141611.jpg (227.49 KiB) 11062 keer bekeken
Elise S2
Gebruikersavatar
Remmel
Berichten: 143
Lid geworden op: 16 feb 2016, 18:13
Naam: Jean-Pierre
Auto: Elise S3 Cup 250 Gold
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Nieuw dash besteld

Bericht door Remmel »

Eindelijk!
Hoeveel uur ben je met de inbouw bezig geweest?
De klassieke display valt me iets tegen (te licht rondom de klokken), de digitale versie vind ik echter prachtig.
Vraag: bij de versie met rpm tot 9000 (zie foto) is de snelheid dan in km/h of mph?
Op de foto zie ik mph echter is deze te wijzigen naar kmh?

Afbeelding
80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.
Gebruikersavatar
Jan Bakker
Berichten: 66
Lid geworden op: 13 jul 2017, 20:49
Naam: Jan Bakker
Auto: Elise S2 K-Series
Locatie: Veendam

Re: Nieuw dash besteld

Bericht door Jan Bakker »

die is in KMH, dat staat er ook onder hoor, ookal is de foto ook wat onduidelijk,dat het te licht om de klokken is klopt niet, dat lijkt wel zo op de foto maar in het echt niet, je kan dit trouwens ook allemaal instellen net als de kleuren van meetwaarden bijvoorbeeld.
Bijvoorbeeld de watertemperatuur tot 80 graden is de waarde blauw, tot 90 graden groen en daarboven wordt hij rood, en let op deze waarde is natuurlijk in te stellen ik noem maar gewoon een paar waardes.
vorig weekend een heel weekend weg geweest ik heb de digitale versie gebruikt en dan een iets andere dan de eerste foto, ik was eerst een beetje bang of ik het wel uit kan lezen in vol zonlicht, dit viel me echt heel erg mee, ik had geen enkel last van zonlicht of spiegelingen in het scherm, nee ik begin er nu meer aan te wennen en ontdek steeds meer handigheidjes zoals het scherm verwisselen met een snelle druk op de reset knop van de dagteller en zo. het inbouwen heeft me ongeveer 2 uurtjes gekost incl. koffie drinken, dit is echt wel te doen, mijn Elise S2 is van 2001 dus eigenlijk de eerste versie direct na de S1, de afdekking van de klokken is iets anders dan de versies er na daarom moest ik iets meer aanpassen maar je ziet er echt helemaal niets van en natuurlijk kan de oude er ook zo weer in.
er hangen 3 van die lossen kabels aan de teller waar drie stuk USB aanluitingen aan hangen, deze bungelen maar wat los dus ik heb op alieexpress ik dit gekocht en onder m het stuur gemaakt , lijkt een stuk mooier
https://nl.aliexpress.com/item/KWOKKER- ... 4c4djUZug4
Elise S2
Gidon
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 sep 2018, 18:43
Auto: Lotus Elise SC

Re: Nieuw dash besteld

Bericht door Gidon »

Hoi Jan,
Nog steeds tevreden over dit scherm?
Is het een mooie upgrade?
Gebruikersavatar
Jan Bakker
Berichten: 66
Lid geworden op: 13 jul 2017, 20:49
Naam: Jan Bakker
Auto: Elise S2 K-Series
Locatie: Veendam

Re: Nieuw dash besteld

Bericht door Jan Bakker »

ja die van mij werkt prima geen enkel probleem mee gehad, alleen......... de software is nog niet helemaal goed, als je je tank vol gooit heb je ineens je tank 131% vol of zo, de brandstof meter is namelijk in procenten en niet in liters, 50 % op de meter is later wel gewoon een halve tank ,...... heel raar ook staan er altijd een olie temperatuur en olie druk meter op het scherm welke op 0 staan als je hem niet aansluit, ik heb een analoge olie temp en druk meter dus deze gebruik ik niet.
Kortom de software is nog niet je van het, maar de kwaliteit is prima in orde, ze zijn bezig met een nieuwe software update welke deze maand wordt vrijgegeven deze kun je gratis downloaden en installeren wat echt een makkie is, ze hebben daar vele problemen in verholpen zeggen ze, maar ook dan zijn ze er vast nog niet want dit gaat steeds verder en er komen steeds andere opties bij welke je gratis kan downloaden.
O ja er zijn 3 snelheidsmeters beschikbaar in KMH de rest is nu nog MPH maar ook dat wordt aangepast.
de vraag is het een aanrader ? dan zeg ik vindt je dat digitale mooi een vindt je het instellen en prutsen met software en zo leuk en heb je nu een teller in MPH dan zeg ik kopen, heb je een goede KMH teller en hou je niet van dat gepruts , niet doen.
mijn reden was dat ik een KMH teller wilde en dat gepruts met software vindt ik wel grappig maar had ik een teller een originele KMH teller dan had ik hem niet gekocht
Elise S2
Gebruikersavatar
danyblackmagic
Berichten: 69
Lid geworden op: 06 dec 2008, 18:15
Naam: Daniël
Auto: Elise S2
Locatie: Verrebroek

Re: Nieuw dash besteld

Bericht door danyblackmagic »

Heb deze dasch van Garw ook aangeschaft , maar uit noodzaak.mijn oem dasch heeft een defekt lcd schermje.
Heb deze geprobeerd te laten herstellen bij Bercu te Antwerpen , hebben ze gedaan voor 420 Euro maar helaas werkt voor geen meter.
weg Euros ! Dit dasch is bij lotus niet meer te verkrijgen, einde stock.
De fabrikant Stack wil deze ook NIET herstellen noch vernoemen welk lcd schermje het is.
Dan maar de Garw IC7 besteld geinstaleerd, ingesteld en wow super ding ware het niet als ik de moter start mijn scherm meestal zwart is.alles Al de bedrading uitgemeten (uren werk)alles normaal.Na lang over en weer gemail dachbord terug naar Garw.
Ben wachtende op een nieuw daschbord van Garw.Voila mijn verhaal, nu moet ik nog afwachten wat die pipoos van de technische controlle gaan zeggen.
Plaats reactie