Mijn Elise Project

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 140
Lid geworden op: 28 dec 2008, 14:07
Naam: Sander
Auto: S1 Elise
Locatie: Essen (BE)

Re: Mijn Elise Project

Bericht door Sander »

Ik wil zeker van Sten niet verfoeien. Het probleem ligt denk ik bij de bandenboer en niet van Sten. Het lijkt me sterk dat van Sten ook de bandenboer is geweest in dit geval. Het werk aan het onderstel is duidelijk van hoog niveau.
Building >200BHP K-series
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 140
Lid geworden op: 28 dec 2008, 14:07
Naam: Sander
Auto: S1 Elise
Locatie: Essen (BE)

Re: Mijn Elise Project

Bericht door Sander »

Nog even voor de duidelijkheid: de laatste factuur van van Sten is van mei. De APK, waarvoor de voorbanden zijn vervangen was in juli. Daar heb ik geen factuur van maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat van Sten dat heeft uitgevoerd.
Building >200BHP K-series
Emiel
Berichten: 1193
Lid geworden op: 05 mei 2010, 19:29
Naam: Emiel
Auto: Motorsport/Exige S1
Locatie: Grens gebied, Nederland.

Re: Mijn Elise Project

Bericht door Emiel »

Waar beginnen ?
Eerst rij hoogte ? dan camber ? dan toe ?
Je zou caster kunnen laten opmeten maar normaliter verloopt dat amper/niet.
Voor het mooie doe je de auto uitwegen. Ik heb dat geskipped.

Alles verloopt door rijhoogte.
Toe verloopt door camber.

Dat is wat ik ervaren heb met uitlijnen en wat je terug leest.

Ik rijd momenteel met Toe achter op -1,5mm , voor Toe 0
2 graden camber achter, 1 graden camber voor.
Rijhoogte moet je op gevoel afstellen naar mijn idee. Mijn auto rijd fijn met 12 mm rake , maar niet iedere auto zal dat prettig vinden.

Ik heb de auto aan de bestuurderskant ook 2mm hoger gezet in rijhoogte. Beetje compenseren voor de bestuurder. Is niet veel maar voor mijn auto lijkt het prettig. Ik kan als ik alleen in de auto zit vol in de ankers en beide wielen voor blokkeren tegelijkertijd. Niet perfect maar voor mij goed genoeg.
( ik rijd wel met 450/550 veren en 150/250 hulp veren en een 100kg wegende bestuurder )
Heb het geprobeerd met gelijke waarden, meer als 2mm, etc. etc. Dit werkte voor mij.

Dit geeft heel direct sturen, dermate dat het toch wat zenuwachtig is, moet je van houden. Je denkt aan een bocht en je stuurt al. Je kijkt naar links en je stuurt naar links. Je zit aan je radio en je wisselt van rijbaan :lol:
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 140
Lid geworden op: 28 dec 2008, 14:07
Naam: Sander
Auto: S1 Elise
Locatie: Essen (BE)

Re: Mijn Elise Project

Bericht door Sander »

Ik zal over een tijdje eens gaan experimenteren. Thnx !!
Building >200BHP K-series
Gebruikersavatar
Coen
Berichten: 1907
Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
Naam: Coen
Auto: Elise S2 111S
Locatie: Amsterdam

Re: Mijn Elise Project

Bericht door Coen »

Ik denk dat je last krijgt met koeling maar dit lijkt niet duur.
http://classifieds.seloc.org/ads/new-tu ... -k-series/
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 140
Lid geworden op: 28 dec 2008, 14:07
Naam: Sander
Auto: S1 Elise
Locatie: Essen (BE)

Re: Mijn Elise Project

Bericht door Sander »

Naast dat spruitstuk wil ik nog niet dood gevonden worden en het merk van de turbo is mij onbekend. Daarnaast moet je een custom uitlaat laten maken, je compressie verlagen met andere zuigers en/of drijfstangen en een programmeerbaar motormanagement aanschaffen.

Laat maar zitten ;)
Building >200BHP K-series
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Mijn Elise Project

Bericht door Frederik »

Sander schreef:Naast dat spruitstuk wil ik nog niet dood gevonden worden en het merk van de turbo is mij onbekend. Daarnaast moet je een custom uitlaat laten maken, je compressie verlagen met andere zuigers en/of drijfstangen en een programmeerbaar motormanagement aanschaffen.

Laat maar zitten ;)
http://www.ihi-turbo.com
Emiel
Berichten: 1193
Lid geworden op: 05 mei 2010, 19:29
Naam: Emiel
Auto: Motorsport/Exige S1
Locatie: Grens gebied, Nederland.

Re: Mijn Elise Project

Bericht door Emiel »

supercharger erop schroeven ? :D

Zit ik ook aan te denken momenteel 8-)
Gebruikersavatar
Coen
Berichten: 1907
Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
Naam: Coen
Auto: Elise S2 111S
Locatie: Amsterdam

Re: Mijn Elise Project

Bericht door Coen »

Zijn er nog updates?
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 140
Lid geworden op: 28 dec 2008, 14:07
Naam: Sander
Auto: S1 Elise
Locatie: Essen (BE)

Re: Mijn Elise Project

Bericht door Sander »

Nope :)
Building >200BHP K-series
Plaats reactie