Tuning en de Nederlandse RDW

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
Plaats reactie
Arkenbout
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 aug 2020, 23:31
Auto: Nog niet!

Tuning en de Nederlandse RDW

Bericht door Arkenbout »

Dag allen,

Ik heb een Exige op het oog, deze https://vanderkooisportscars.nl/voorra ... 20verwacht. De auto is voorzien van een BOE charge cooler en heeft volgens van der Kooi 300 pk. Op het kenteken bewijs staat echter 163 kw. Naar mijn weten moet een auto gekeurd worden door het rdw wanneer het vermogen meer dan 20% afwijkt, waarbij dit dan ook wordt aangepast op het kentekenbewijs. Volgens van der Kooi is dat niet nodig, iemand ervaring hiermee?
Laatst gewijzigd door Arkenbout op 09 aug 2020, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: Tuning en de Nederlandse RDW

Bericht door FastEleven »

Ben geen expert in de Nederlandse wetgeving (wees vooral blij dat zulke upgrades in Nederland toegestaan zijn. In België is het een no-go).

Volgens haar website geeft BOE 2 kits
* REV300 KIT - 257 pk @ 8150 tr/min
*REV400 KIT - 301 PK @ 8250 tr/min

Belangrijk om weten is eerst om te weten welke kit er op de auto zit (die eerste kit blijft onder de 20%). Advertentie geeft wel 300 pk aan, maar kunnen ze met een verslag van de rollenbank ook aangeven hoeveel vermogen de wagen ook effectief heeft ? Zoniet blijft het gissen ....

Als de auto echt 300 pk zou hebben, moet je vooral een testrit doen en de versnellingsbak goed uitproberen, want die durven wel eens last hebben met 280-300 pk ....

Ik kan me overigens niet inbeelden dat VDK zich gaat bezig houden om voor jou de auto op de rollen te zetten en de aanpassing bij de RDW gaat doorvoeren. De auto gaat dan wellicht gewoon naar een koper die hen wel gelooft of er zich minder van aantrekt ...
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Arkenbout
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 aug 2020, 23:31
Auto: Nog niet!

Re: Tuning en de Nederlandse RDW

Bericht door Arkenbout »

Dank voor de uitgebreide reactie! Eerst dus weten welke kit er gemonteerd is, kan ik niet opmaken uit de historie, morgen bellen.
Arkenbout
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 aug 2020, 23:31
Auto: Nog niet!

Re: Tuning en de Nederlandse RDW

Bericht door Arkenbout »

De auto is voorzien van de BOE300 kit, dus blijft binnen de 20% norm van de rdw.
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: Tuning en de Nederlandse RDW

Bericht door FastEleven »

en dus gekocht ?!
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Arkenbout
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 aug 2020, 23:31
Auto: Nog niet!

Re: Tuning en de Nederlandse RDW

Bericht door Arkenbout »

Nee, helaas niet, kom er niet uit met van der Kooi.
Arkenbout
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 aug 2020, 23:31
Auto: Nog niet!

Re: Tuning en de Nederlandse RDW

Bericht door Arkenbout »

Ik vind hem aan de dure kant, bij Ibalo staat een RGB te koop, duurder, maar beter geprijsd.
Harry
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mar 2020, 16:38
Auto: Lotus Elise s1 1977
Locatie: Voorhout, Nederland

Re: Tuning en de Nederlandse RDW

Bericht door Harry »

En toen die fraaie RGB gekocht??
Arkenbout
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 aug 2020, 23:31
Auto: Nog niet!

Re: Tuning en de Nederlandse RDW

Bericht door Arkenbout »

Nee, helaas net te laat...
Plaats reactie