Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
 #104152  door gertje
 18 aug 2019, 22:16
Ben op zoek naar info over de Elise naar Exige motorsport ombouw.
Heb de tread van Emiel gevonden maar voor de rest bitter weinig info hierover.
Misschien ook een Belg die met een motorsport ombouw rond rijdt ivm de keuring?
Heb een aantal kits gevonden en prijzen variëren van een 1600pond tot een 3000pond hier zit waarschijnlijk een groot verschil van afwerking in.

Misschien ook een Belg die met een Honda k20a motor rondrijd en hoe hij dit klaar krijgt op de keuring?
 #104153  door Frederik
 19 aug 2019, 23:25
Honda motor is volgens mij een no-go ...
Ombouw visueel zou geen probleem (voor de keuring) mogen zijn.
Prijsverschil zal mogelijks de afwerking zijn.
Goedkope body waarbij je carrosier nog -tig tientallen uren aanpassingswerk heeft ... kan mogelijks interessanter zijn om een duurdere en betere te kopen.

Bauke heeft er ook ene, maar is ook NL.
 #104154  door FastEleven
 20 aug 2019, 12:28
Een Honda of Audi ombouw goedgekeurd krijgen in Belgie is niet mogelijk. Enige optie is ombouwen, logo's van het blok afhalen en hopen dat ze het op de technische controle niet zien. Kans is groot, want gewoonlijk geen lotus specialisten. En zo rijdt er wel een enkeling rond .....
 #104155  door Frederik
 20 aug 2019, 12:58
FastEleven schreef:
20 aug 2019, 12:28
Een Honda of Audi ombouw goedgekeurd krijgen in Belgie is niet mogelijk. Enige optie is ombouwen, logo's van het blok afhalen en hopen dat ze het op de technische controle niet zien. Kans is groot, want gewoonlijk geen lotus specialisten. En zo rijdt er wel een enkeling rond .....

Ja, bij de Evora hebben ze ook de cover niet afgedaan, kon evengoed een NA met retrofit supercharger zijn.

Maar de euforie dat de keuring het niet gezien heeft, kan bij een serieus ongeval snel omkeren naar dysforie (minder plezant).
 #104156  door FastEleven
 22 aug 2019, 12:32
Als de motorswap op het buitenlandse keuringsbewijs isopgenomen kan het misschien wel, maar dan zul je in ons land toch nog de eenmalige keuringsprocedure moeten doorlopen, vrees ik.

Heel benieuwd op welke manier je je plannen gerealiseerd krijgt
 #104158  door Emiel
 23 aug 2019, 16:22
Als je vragen hebt omtrent body dan stel ze gerust. Genoeg ervaring inmiddels.

Het is in ieder geval verre van goedkoop om het goed te doen. Nieuwe lampen, lamp houders, bouten en moeren, originele inlaat ducts, originele grills, originele panelen van Lotus om de clam te ondersteunen, rubbers die niet meer te krijgen zijn en zelf een oplossing voor zoeken (bijv. dak naar zijramen), 16/17 velgen met spacers, wielkasten, etc.

Dan praten we niet over de clams netjes maken, de vorm beter aan laten sluiten dan de Engelse standaard, achterspoiler aanschaffen, plamuur, schuren, lakken, etc.

Ik hoop dat je handig bent, anders is het financieel niet echt leuk.
Heb recent overwogen om de auto lichter te maken door er een 2-11 body op te zetten maar heb geen zin om nog een keer het hele proces door te moeten lopen ;)