Carbon door sills Elise model 2019

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Yves
Berichten: 671
Lid geworden op: 12 aug 2008, 14:50
Naam: Yves
Auto: Elise Sprint 220 2019
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Carbon door sills Elise model 2019

Bericht door Yves »

Heeft iemand de non lotus carbon door sills van een 3e bedrijf?
Heb er wel mooie gevonden op Elise... denk deze aan te schaffen en de standaard lederen onmiddelijk te sparen voor de toekomst.
Zijn ze goed zelf te plaatsen met beperkte handigheid?
HiRez
Berichten: 148
Lid geworden op: 24 mei 2015, 20:46
Naam: Derrick
Auto: Elise 111R met SC
Locatie: Zuidelijk Nederland

Re: Carbon door sills Elise model 2019

Bericht door HiRez »

Ik heb mat carbon instaplijsten in mijn Elise. Speciaal niet voor glimmend carbon gekozen.
Plaatsen is niet moeilijk en prima zelf te doen. Uitdaging is om de originelen te verwijderen zonder deze te beschadigen. Mijn kunststof lijsten waren beschadigd daarom vervangen.

Maar ik zou niet durven garanderen dat je de OEM perfect kan verwijderen zonder ze te beschadigen.
2006 Elise Magnetic Blue | BOE REV300tvs SC kit met 85mm pulley, ITG airbox, Exedy Sport Clutch, 2bular 8x22 Oval Tip uitlaat, Zwarte Exige Diffuser, Zwarte Forged 7 spaaks lichtgewicht wielen, BOE Uprated Rear Engine Mount, Exige V6 spiegel mounts en Exige Alcantara sportstoelen met meer upgrades in de toekomst.
Gebruikersavatar
malo
Berichten: 185
Lid geworden op: 14 okt 2015, 14:24
Naam: Martijn
Auto: 111r & cup 220
Locatie: ZH-NL
Contacteer:

Re: Carbon door sills Elise model 2019

Bericht door malo »

Ik heb de carbon sills van elise-shop geinstalleerd, maar heb wel de hardfoamvulling uit de originele sills moeten overplaatsen om ze stevig te laten aanvoelen (anders veren ze in als je er op leunt). Die originele zijn daarmee verder onbruikbaar omdat de foam vulling nu in de carbon sills verlijmd is.

https://www.eliseworks.com/interior-wor ... ise-exige/

heb jij die ervaring ook derrick?
HiRez
Berichten: 148
Lid geworden op: 24 mei 2015, 20:46
Naam: Derrick
Auto: Elise 111R met SC
Locatie: Zuidelijk Nederland

Re: Carbon door sills Elise model 2019

Bericht door HiRez »

Excuus voor late reactie maar mijn carbon lijsten zitten 'kaal' op de dorpel. Geen foam van de originele eronder. Kan me niet herinneren of ik er dubbelzijdig tape onder heb gedaan om te dempen.
2006 Elise Magnetic Blue | BOE REV300tvs SC kit met 85mm pulley, ITG airbox, Exedy Sport Clutch, 2bular 8x22 Oval Tip uitlaat, Zwarte Exige Diffuser, Zwarte Forged 7 spaaks lichtgewicht wielen, BOE Uprated Rear Engine Mount, Exige V6 spiegel mounts en Exige Alcantara sportstoelen met meer upgrades in de toekomst.
Plaats reactie