Exhaust Stage 1

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
Plaats reactie
Reiger
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 apr 2009, 00:11
Naam: Raf
Auto: Elise S

Exhaust Stage 1

Bericht door Reiger »

Net gehoord dat de leverancier van de stage 1 exhaust failliet is. Dus voorlopig niet meer te krijgen. Ze zoeken een andere leverancier maar dit kan nog een tijdje duren. Weet iemand of er nog ergens nog eentje bij Belgische dealer ter beschikking is (Antwerpen / Oostende)? Ik kan ook mijn geld terug krijgen of anders dus lang wachten waarschijnlijk. Welk alternatief heb ik? Ik ben op zoek naar een soortgelijke uitlaat als de stage 1. Dus liefst niet te veel extra decibels bij constante snelheid en alleen wat meer geluid bij acceleratie. Zeker geen stage 2 dus, zodat ik niet doof wordt bij langere afstanden.

Suggesties?
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Exhaust Stage 1

Bericht door Frederik »

Misschien (ietsje) opleggen voor een Larini ? (http://www.larinisystems.com)

Op het forum zijn enkele mensen vol lof over Larini.
tip : http://www.lotusforum.be/search.php?keywords=larini
WimC
Berichten: 1128
Lid geworden op: 16 nov 2008, 20:59
Auto: Elise S1

Re: Exhaust Stage 1

Bericht door WimC »

ik heb ooit gehoord dat Jansport eigenlijk de leverancier voor deze uitlaten van Lotus is. Heb dit nooit geverifieerd.
Zou Jansport failliet zijn?
Er zijn nog andere merken die (even) goed zijn. Ze zullen er in elk geval beter uit zien. Die van Lotus, die las ik zelf ineen. larini ziet er veeeeel mooier uit.
Let gewoon op de grootte van de demper. Hoe kleiner, hoe minder demping, des te meer lawaai.
Check eens op de site van B-Art, hij heeft een mooie beschrijving van de meest gangbare uitlaten voor Elise.
http://www.lotus-cars.eu/modifications/exhaust-toyota

Wim
Reiger
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 apr 2009, 00:11
Naam: Raf
Auto: Elise S

Re: Exhaust Stage 1

Bericht door Reiger »

Bedankt. Denk maar dat ik voor een Larini ga. Is dit gemakkelijk zelf te monteren zonder al te veel aanpassingen? En beste te bestellen waar? Via elise-shop.com of rechtstreeks bij dealer of ergens anders?

Kom ik daar later mee door de keuring of moet de originele daarvoor terug gemonteerd worden?
Gebruikersavatar
Yves
Berichten: 671
Lid geworden op: 12 aug 2008, 14:50
Naam: Yves
Auto: Elise Sprint 220 2019
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Re: Exhaust Stage 1

Bericht door Yves »

Ik hoor van dat ze bepaald materiaal ook via elise-shop kopen en dus dezelfde prijs vragen.

Zelf monteren hangt af van uw mogelijkheden denk ik. Bj mij dienden hier en daar nog wat bij geplooid te worden paste niet 100% (Janspeed)

En qua keuring, ik ben 1x geweest met de uitlaat en met een foefje dat ie al lang stil stond er net net door gekomen. Nu laat ik altijd de cat en originele uitlaat terug plaatsen.
Gebruikersavatar
Erwin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
Naam: Euh ... Erwin
Auto: Elise S CR, Donk D8
Locatie: Haasrode

Re: Exhaust Stage 1

Bericht door Erwin »

Ik heb 2 Larini's (1 op mk1 en 1 op Mk2).
Op Mk1 is vooral het grote probleem om de originele uitlaat eruit te krijgen.
Gezien het meestal zwaar verroest is, komt er wel wat knipwerk aan te pas.

De mk2 heb ik gekocht met de Larini erop, maar ziet er allemaal veel toegankelijker uit als bij de mk1.

Als je wat tijd hebt, zou ik het zeker zelf doen.

Bij Elise-shop ligt alles op voorraad (even belletje naar Yvo voor de zekerheid) en de prijzen zijn zeker niet verkeerd.
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Exhaust Stage 1

Bericht door Herman »

ik heb net deze zien prijsgunstig in de uk te koop gezien, shijnt mij een zaakje.
http://forums.seloc.org/classified.php? ... d&id=11058
Plaats reactie