Pagina 1 van 2

Zelf importeren - ervaringen en tips gevraagd

Geplaatst: 11 mar 2017, 01:57
door PaSa
Ik ben me de laatste tijd aan het oriënteren op een Elise S1, en het is me opgevallen dat er in Duitsland wel een aantal te koop staan met relatief lage kilometerstanden en schijnbaar volledige historie..

Voordat ik mezelf rijk reken, leek het me slim hier navraag te doen. Heeft er hier iemand ervaring met zelf importeren? Is dat gemakkelijk? Wat zijn de kosten ongeveer, en hoe werkt de procedure?

Re: Zelf importeren - ervaringen en tips gevraagd

Geplaatst: 11 mar 2017, 07:29
door keesv
het is inderdaad erg opvallend dat er in duitsland en in engeland de laatste tijd veel auto's te koop zijn van bijna 20 jaar oud met tussen de 20 en 40.000 km. dus maar 2000 km/ jaar

Re: Zelf importeren - ervaringen en tips gevraagd

Geplaatst: 11 mar 2017, 17:13
door Frederik
Wel opletten met teruggedraaide tellertjes ... De makkelijkste manier om tellerstandfraude te gaan doen is een buitenlandse wagen aankopen terugdraaien en dan invoer naar de keuring gaan.

Los daarvan komt de mijne ook uit Duitsland.
Houd niets in en kost je amper 0,1€ :)
Maar deze vraag is al -tig keer gevraagd en beantwoord hier dat je beter even een zoekopdrachtje doet via de zoekfunctie.

Re: Zelf importeren - ervaringen en tips gevraagd

Geplaatst: 11 mar 2017, 18:34
door HJ2
Hoe anders in NL! :shock: BPM ...

Re: Zelf importeren - ervaringen en tips gevraagd

Geplaatst: 11 mar 2017, 18:37
door Frederik
HJ2 schreef:Hoe anders in NL! :shock: BPM ...
Die 0.1€ is voor een papiertje om de wagen te kunnen inschrijven. (705)
Als de wagen minder dan 6 maand of minder dan 6.000km heeft is is er wel nog btw verschuldigd.

Re: Zelf importeren - ervaringen en tips gevraagd

Geplaatst: 12 mar 2017, 08:49
door OneEleven
HJ2 schreef:Hoe anders in NL! :shock: BPM ...
Hij is op zoek naar een S1, dan zou de BPM in NL hooguit nog maar een paar tientjes zijn.

@lage km stand
De meeste kilometers worden gereden in de eerste jaren als de auto net in bezit is, daarna neemt dat vaak flink af. Dus eentje die veel eigenaren heeft gehad en weinig kilometers heeft gelopen lijkt me ongeloofwaardig, maar eentje van 1e of 2e eigenaar met lage km stand zou het natuurlijk heel goed mogelijk kunnen zijn.
Uiteraard moet de begeleidende documentatie wel aanwezig zijn (en kloppen).

Re: Zelf importeren - ervaringen en tips gevraagd

Geplaatst: 12 mar 2017, 17:50
door FastEleven
Staat is toch belangrijker dan km stand ?! Combinatie is natuurlijk ideaal.
En invoeren vanuit Duitsland is poepsimpel :)

Re: Zelf importeren - ervaringen en tips gevraagd

Geplaatst: 14 mar 2017, 01:29
door PaSa
Staat is zeker belangrijker dan puur en alleen kilometers en het streven is allebei in orde. Sowieso lijkt het me essentieel om een (verifieerbare) onderhoudshistorie erbij te hebben, gezien het feit dat ze allemaal niet goedkoop zijn...

Frederik, heb jij het ook zelf gedaan? Ik heb geen trekhaak, aanhanger of aanhangerrijbewijs dus ik zou een eventuele aankoop sowieso zelf naar België moeten rijden..

Ik had een paar pagina's teruggebladerd in de algemeen categorie maar ik zag zo snel geen topic hierover..

Re: Zelf importeren - ervaringen en tips gevraagd

Geplaatst: 14 mar 2017, 10:00
door Jimbo
Ik heb vorig jaar tweemaal een wagen geïmporteerd. De eerste keer heb ik zelf een wagentrailer gehuurd (150 euro/dag) en de tweede keer heeft de verkoper de wagen professioneel voor de deur afgeleverd. Zelf nummerplaten ophangen heb ik vroeger ook enkele keren gedaan. Maar toen hing België nog niet vol met camera's met nummerplaatherkenning.

Douane is wel veel duurder geworden. Het vignet bekomen kost nu al 3 eurocent! En vooral veel tijd voorzien. Want ze werken daar niet echt snel. Voormiddag voorzien om dat te gaan afhalen. Maar op zich is een wagen importeren vrij eenvoudig. Wel zien dat je alle nodige documenten hebt.

Re: Zelf importeren - ervaringen en tips gevraagd

Geplaatst: 14 mar 2017, 13:09
door Red Baron
Ik ben vorig jaar in september om een S1'tje geweest naar Engeland.
Gewoon de platen verwisseld van m'n daily Volvo en doorgegeven aan m'n verzekeraar dat ik deze platen voor één dag ging gebruiken op het chassisnummer van de Elise.

Was geen enkel probleem !