Update historiek en prijs:
Mooie, lichte Lotus Elise van september 1996 met MMC remschijven.
De lichtste Elise in de reeks. Snel met 120PK!
Deze Elise is nummer 87 van de eerste serie Elise.
Door de vorige eigenaar ingevoerd vanuit UK en professioneel omgebouwd naar LHD. Alles is omgebouwd! Enkel de tellerstand telt nog in mijlen.
Parrot radio ingebouwd.
Historiek zoals bij mij bekend:
Verkocht nieuw via UK dealer Nelmes of Romford aan Dr. Cheek op nummerplaat P454GMP: 03/09/1996
-1.783 mijlen: after sales service bij Nelmes of Romford op 15/11/1996
-7.964 mijlen: A-service bij Bell & Colvill op 02/01/1998
-14.756 mijlen: A-service bij HR Owen Sports Car Division op 19/05/1999
-25.396 mijlen: B-service bij HR Owen Sports Car Division op 10/04/2000
-35.451 mijlen: A-service bij Paul Matty Sports Cars 18/02/2002
Hier stopt het onderhoudsboekje maar is er wel bewijs van MOT (keuring in de UK):
-42.487 mijlen: 18/06/2005
-43.137 mijlen: 19/06/2007
-43.648 mijlen: 14/08/2009
Daarna volgt de eerste inschrijving in Nederland met nummerplaat 49-RZH-5 op 18/08/2011. De eerste Nederlandse eigenaar heeft de wagen zelf geïmporteerd. Hij heeft de Elise zelf compleet omgebouwd van RHD naar LHD, de kabelbomen zijn zelfs volledig vernieuwd. Buiten de ombouw is ook een nieuwe radiator geplaatst, de front clam herspoten, een nieuwe voorruit geplaatst en werden SPAX schokdempers voorzien. Omdat de Nederlandse eigenaar dit grotendeels zelf heeft gedaan als hobby, heeft de wagen enkele jaren stilgestaan. De bedoeling was om er op circuit mee te rijden maar dat is nooit gebeurd. In 2012 werd de distributieriem vervangen. In de periode van 2011 en 2014 zijn er weinig mijlen gereden en op 11/01/2014 werd de wagen verkocht (ruil tegen een Porsche 911) aan de tweede Nederlandse eigenaar, die vrij snel de wagen weer heeft te koop gezet omdat de Elise niet echt zijn “ding” was. De tweede eigenaar heeft de wagen slechts 2 maanden in zijn bezit gehad.
-49.850 mijlen of 79.800 km: gekocht door mij in Nederland op 09/03/2014
-geïmporteerd en geregistreerd in België op 19/03/2014
-werken in 2014:
[*]vloeistoffen: olie, koelvloestof, benzinespoeling
[*]oliefilter
[*]riemen: V-riem en distributie
[*]waterpomp
[*]koppakking
[*]bougies
[*]cilinderkop gevlakt, kleppen gerodeerd, klephoedjes vervangen
[*]nieuwe Bilstein schokdempers
[*]Victory velgen en nieuwe Yohohama Advan Neova AD08R voor 15 en achter 16
[*]Momo stuur 280mm + snap off
[*]smoked richtingaanwijzers vooraan
[*]Hurricane inductiekit
[*]S2 probax zetels
-werken in 2015:
[*]olie vervangen
[*]koelvloeistof vervangen
[*]lambda sonde vervangen
[*]imobilizer kort gesloten
[*]Janspeed uitlaat en decatpijp
[*]cant rail upgrade kit
[*]koppelingsslang vervangen
[*]witte richtingaanwijzers zijkant
[*]nieuwe Norauto batterij 43AH-410A
[*]MMC remblokken vervangen vooraan
[*]remlicht switch vervangen
[*]nieuw expansievat koelvloeistof
[*]wiellager links voor vervangen
[*]dichting uitlaatcollector vervangen
[*]voorpijp uitlaat inclusief flexibel vervangen
-werken 2016:
[*]olie vervangen
[*]koelvloeistof vervangen
[*]oliefilter vervangen
[*]benzinespoeling
[*]upgrade naar S2 ruitenwisser
[*]alu knopringen
[*]nieuw stack glas
[*]kofferdeksel steun
[*]alu sill panels
[*]grill vervangen achter aan kofferdeksel (nog te plaatsen)
[*]leder voor sills (nog te plaatsen)
De Elise heeft steeds de nodige beurten gehad in mijn bezit en alles wat moest vervangen worden is vervangen.
Momenteel 61.112 mijlen of 97.800 km.
Zelf heb ik dus 18.000 km met deze Elise gereden inclusief 2x naar Zuiden van Frankrijk en 1x naar Italië Gardameer.
Prijs: 24.000€ licht onderhandelbaar
De Elise kan origineel gezet worden indien dit voorkeur heeft of er kunnen bepaalde zaken afgehaald worden en originele stukken terug geplaatst. Prijs is dan uiteraard onderhandelbaar.
Laagste prijs is 19.750€.
Voor deze prijs zal het volgende niet inbegrepen zijn in de verkoop:
hardtop
Janspeed uitlaat en decatpijp → vervangen door originele uitlaat en katalysator
Momo stuur en snapp off → vervangen door origineel stuur
Victory velgen met goede Yokohame banden AD08R → vervangen door originele velgen met redelijk goede banden
Bilstein schokdempers → vervangen door Spax regelbare schokdempers RSX 617
side scoops
smoked richtingaanwijzers vooraan → vervangen door originele
witte richtingaanwijzers zijkant → vervangen door originele
mogelijk worden ook de Probax zetels vervangen door standaard S1 zetels
- rood15.JPG (33.8 KiB) 9711 keer bekeken