Brexit

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
claudevdvd
Berichten: 467
Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:42
Auto: Exige v6 LF1
Locatie: België

Brexit

Bericht door claudevdvd »

Geeft de aangekondigde brexit gevolgen voor Lotus??
Of beter gesteld. Is de Lotus nu goedkoper geworden??
Gebruikersavatar
malo
Berichten: 185
Lid geworden op: 14 okt 2015, 14:24
Naam: Martijn
Auto: 111r & cup 220
Locatie: ZH-NL
Contacteer:

Re: Brexit

Bericht door malo »

Ben ik ook wel benieuwd naar. Ik importeerde mijn 111r in het voorjaar van 2014 voor rond de €1,20 per pound - een beetje aan het einde van een grote vraag naar gebruikte engelse elises vanaf het vasteland.

Een jaar later een hoop nieuwe onderdelen gekocht vlak voordat het tot €1,40 per pound opklom :evil: Nu schommelt het pond rond de €1,18 a €1,19 dus je zou zeggen dat de volgens willb stilgevallen used Lotus export wel weer iets zou oppakken.

Ik las ergens dat het pond tot 1,05 zou kunnen (?) terugvallen. Maar ook dat bijv Morgan al de catalogusprijzen met 5 pct zou hebben verhoogd - zij moeten ook weer inkopen doen over de grens nml. En wat er na de uittreding met invoerkosten zal gebeuren??

[edit: maar eigenlijk mogen jullie in België al helemaal niet klagen over de prijzen van de betere auto's :D ]
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Brexit

Bericht door Frederik »

Blijft nog een beetje afwachten welke handelsafspraken ze gaan maken met Europa.
Plus ik denk dat de pond zal wel stabiliseren ...
Plaats reactie