Dany Bahar start Lamborghini tuner

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Coen
Berichten: 1907
Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
Naam: Coen
Auto: Elise S2 111S
Locatie: Amsterdam

Dany Bahar start Lamborghini tuner

Bericht door Coen »

Bij het vallen van de naam Dany Bahar gaat er vast nog wel een belletje rinkelen. Precies, de voormalige topman bij Lotus (en daarvoor Ferrari en Red Bull) met de Y-chromosomen van Victor Muller en de X-genen van Henrik Fisker. Oftewel, een automotive executive die niet van ophouden weet en als niemand ‘m meer in dienst wil nemen een vaag tuningbedrijf is begonnen. Maak kennis met Ares Performance.

Dat Bahar Ares begonnen is in Modena kan geen toeval zijn. De als megalomaan te boek staande in Turkije geboren Zwitser wil zijn creatieve ideeën namelijk botvieren op Lamborghini's en Ferrari's. Maar ook Rolls-Royce's, Maybach's en modellen van Aston Martin. Oftewel, het duurdere, snellere spul. En, als we onze eigen ogen de kost mogen geven, gaat 'm dat eigenlijk niet eens zo verkeerd af. Althans, een van zijn eerste creaties onttrekt niet aan de indruk dat deze meer in de buurt komt van dat waar Lamborghini ooit voor stond dan de 'commerciële' looks van de Huracan waar moederbedrijf Audi achter zit. Extravagant, op het vulgaire af, furieus en over-de-top. Ook Bahar heeft vast een poster van de Countach boven z'n bed gehad. Vooral is bilpartij van de Ares Huracan wekt als een rode lap op een stier. Bruut!

Meer coachbuilder dan tuner
Ares Performance wekt in eerste instantie de indruk de zoveelste tuner van exotische paradepaardjes te zijn. Maar wanneer je het design van hun Huracan langer bestudeert dringt het niveau van coachbuilding al meer op. Bahar en zijn team maken zich dan ook vooral hard voor dit soort (peperdure) verbouwingsklussen. Tuning bij Ares bevindt zich eerder in de prijscategorie van enkele tienduizenden euro's, coachbuilding daarentegen is een miljoenen-business. En er wordt betaald. Met name de Arabieren en Aziaten zijn er gek op. Dat een gepersonaliseerd interieur vervolgens nog een tonnetje of wat moet kosten, daar doet Bahar's beoogde klandizie niet moeilijk over. Het zijn fooitjes.

http://www.autowereld.com/nieuws/tuning ... hini-tuner
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
Plaats reactie