Pagina 3 van 4

Re: De nieuwe eigenaar van een bekende Lotus 111R

Geplaatst: 06 jun 2015, 10:34
door Coen
Even oefenen met RHD rijden en bij de meesten went het erg snel. Toch is LHD altijd wel gemakkelijker (maar da's logisch natuurlijk).

Re: De nieuwe eigenaar van een bekende Lotus 111R

Geplaatst: 12 jun 2015, 17:24
door HiRez
Vandaag is de auto APK gekeurd. Geen probleem ook niet met de uitstoot. Was even bang dat de oude cat wellicht teveel aangetast was en het rijden met een SC verlengt natuurlijk de levensduur ook niet. Maar dus geen probleem. Alleen een lampje van kenteken verlichting dat me zelf nog niet was opgevallen (nog niet in echt donker mee gereden)

Wel moeten ze tegenwoordig in NL de remleidingen inspecteren tijdens APK. Nu moest een deel van de bodem los en dat is natuurlijk niet handig. Dealer is er creatief mee omgegaan en heeft deels losgemaakt om te inspecteren en niet hele bodem losgemaakt. Daarna alles netjes vastgemaakt en gekit (waar dat al gedaan was). Ze hebben nog een Lotus in onderhoud en waren voorbereid. Ze wisten ook waar ze de auto wel en niet konden liften.

Kreeg compliment dat de auto er heel goed uitzag. Dat zal ongetwijfeld door het poedercoaten van alle delen door Stekki zijn geweest.
Mecanicien was ook echte liefhebber die een Nissan S14 opnieuw aan het opbouwen was voor gebruik op circuit (geen driftauto).

Al met al de laatste bevestiging dat alles aan de auto helemaal klopt.

En wat een weer de laatste dagen... heerlijk om met dakje open te kunnen rijden. Ben zo blij dat ik uiteindelijk geen Exige heb gekozen :-)

Re: De nieuwe eigenaar van een bekende Lotus 111R

Geplaatst: 12 jun 2015, 18:25
door Frederik
HiRez schreef:Vandaag is de auto APK gekeurd. Geen probleem ook niet met de uitstoot. Was even bang dat de oude cat wellicht teveel aangetast was en het rijden met een SC verlengt natuurlijk de levensduur ook niet. Maar dus geen probleem. Alleen een lampje van kenteken verlichting dat me zelf nog niet was opgevallen (nog niet in echt donker mee gereden)

Wel moeten ze tegenwoordig in NL de remleidingen inspecteren tijdens APK. Nu moest een deel van de bodem los en dat is natuurlijk niet handig. Dealer is er creatief mee omgegaan en heeft deels losgemaakt om te inspecteren en niet hele bodem losgemaakt. Daarna alles netjes vastgemaakt en gekit (waar dat al gedaan was). Ze hebben nog een Lotus in onderhoud en waren voorbereid. Ze wisten ook waar ze de auto wel en niet konden liften.

Kreeg compliment dat de auto er heel goed uitzag. Dat zal ongetwijfeld door het poedercoaten van alle delen door Stekki zijn geweest.
Mecanicien was ook echte liefhebber die een Nissan S14 opnieuw aan het opbouwen was voor gebruik op circuit (geen driftauto).

Al met al de laatste bevestiging dat alles aan de auto helemaal klopt.

En wat een weer de laatste dagen... heerlijk om met dakje open te kunnen rijden. Ben zo blij dat ik uiteindelijk geen Exige heb gekozen :-)
Bij de Exige kan het dakje er ook af hoor ;-)

Re: De nieuwe eigenaar van een bekende Lotus 111R

Geplaatst: 12 jun 2015, 18:31
door HiRez
Maar een Exige 2 is gemaakt om dicht te zijn. Bij een open Exige kloppen optisch de lijnen veel minder dan met een Elise die echt als cabrio ontworpen is. Maar dat is natuurlijk mijn bescheiden mening. De nieuwe V6 Elises/Exiges zijn beide prachtig open en gesloten.

Re: De nieuwe eigenaar van een bekende Lotus 111R

Geplaatst: 19 dec 2015, 16:19
door HiRez
Kerst kwam wat vroeger dit jaar.... vandaag bij FKM nieuwe stoelen laten installeren.

Grijze Alcantara ProBax stoelen zoals uit een Exige. Huidige stoelen opnieuw laten bekleden in leder was prijstechnisch bijna hetzelfde als deze nieuwe stoelen.
En nu ook klaar voor eventuele 4-punts gordels...

Ik had me ook georiënteerd op aftermarket stoelen en deze custom te laten bekleden maar toch besloten om bij origineel Lotus te blijven.

Erg tevreden over het resultaat en het zitcomfort!
IMG_1510.jpg
IMG_1510.jpg (231.17 KiB) 7709 keer bekeken
Tevens via het LotusTalk (USA) forum in bezit gekomen van dit hebbedingetje:
IMG_1514.jpg
IMG_1514.jpg (125.98 KiB) 7709 keer bekeken
Een sleutelhanger in de vorm van de spaak van de forged wielen die ook onder de auto zitten. Kon ik niet aan me voorbij laten gaan.

Tenslotte ook enkele weken geleden een zo goed als nieuwe soft-top gekocht van HansCR hier op het forum. Volgende investering: nieuwe banden :-) De huidige zijn op...

Re: De nieuwe eigenaar van een bekende Lotus 111R

Geplaatst: 19 dec 2015, 18:03
door malo
Prachtig zeg! Die stoelen schreeuwen om een harness-bar en harnesses..

Re: De nieuwe eigenaar van een bekende Lotus 111R

Geplaatst: 19 dec 2015, 18:28
door HiRez
Na de banden. Heb zelfs een harness bar gevonden waarvoor er niet in de bulkhead gezaagd moet worden zoals bij meeste (incl die van Lotus zelf) wel het geval is.

Sector 111 V-force harness bar :-)

Maar eerst banden :-) Gelukkig worden die steeds goedkoper online. Voorbanden voor rond de 90€ en achter rond de 120€ bij PneusOnline. Yoko Advan AD07

Re: De nieuwe eigenaar van een bekende Lotus 111R

Geplaatst: 20 dec 2015, 12:38
door thiva
HiRez schreef:Kerst kwam wat vroeger dit jaar.... vandaag bij FKM nieuwe stoelen laten installeren.

Grijze Alcantara ProBax stoelen zoals uit een Exige. Huidige stoelen opnieuw laten bekleden in leder was prijstechnisch bijna hetzelfde als deze nieuwe stoelen.
En nu ook klaar voor eventuele 4-punts gordels...
IMG_1510.jpg
Ik had deze zetels eerst besproken, maar heb ze op 't laatste moment toch laten schieten. Je hebt dus geluk gehad. :mrgreen: Ziet er zeer netjes uit. De prijs was ook ok. ;)

Re: De nieuwe eigenaar van een bekende Lotus 111R

Geplaatst: 20 dec 2015, 12:41
door stekki
Ziet er idd top uit 8-)

Re: De nieuwe eigenaar van een bekende Lotus 111R

Geplaatst: 14 jan 2016, 10:27
door HiRez
My millisecond of internet fame...
http://www.autogespot.nl/spots?licenseplate=GJ675R